سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در جوانی، سخت در عبادت کوشا بودم .پدرم به من فرمود : «پسرکم ! کمتر از آنچه می بینم ، خودت رارنجه ساز که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، از او به کم خشنود می شود» . [امام صادق علیه السلام]
ارزش نیوز

آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق در جلسه‌ای که اکبر هاشمی رفسنجانی به خدمتشان رسیده بوده است، توصیه جالبی کرده‌اند که نشان از عمق اطلاعات ایشان از ایران اسلامی دارد.

 

 

به گزارش انصارنیوز هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه 15 اسفند 87 در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی دیدار کرده بود. اخیرا رسانه‌ها از بخشی از این جلسه مطلع شده‌اند. آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق در این دیدار به اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کردند: مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید. تکرار این جمله موجب دقت بیشتر همراهان هاشمی رفسنجانی به بیانات آیت‌الله سیستانی شد. مرجع تقلید شیعیان عراق در ادامه می‏گویند: مگر در ایران بین بزرگان اختلاف وجود دارد؟


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ، اختلاف را تکذیب می‏کند.


آیت الله سیستانی با اشاره به برخی تحولات ایران و انتشار برخی کتب اظهار می‏دارند (نقل به مضمون): کتابی در ایران چاپ شده با عنوان «هاشمی بدون رتوش» که در آن اختلافات شما و برخی مسؤولین بیان شده است و کسی هم در مورد آن موضع رد و تکذیب نگرفته است.


این مرجع تقلید شیعیان در پایان فرمایشات مجددا سه‌بار تکرار می‌کنند که «مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید.»


لازم به ذکر است این دیدار حدود دو ساعت به طول انجامیده که در ابتدا و انتهای این جلسه دو تن از بیت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه حضور داشتند.


پیش از این هم برخی پایگاه‌های خبری بخش‏های دیگر این دیدار را منتشر ساخته بودند. بر اساس آن اخبار آیت الله العظمی سیستانی به هاشمی رفسنجانی گفته بودند: نظام جمهوری اسلامی نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به همه شیعیان جهان و کانون امید تمامی مسلمین عالم است.


وی ضمن توصیه به قدر دانستن نعمت بزرگ جمهوری اسلامی، بر ضرورت حرکت یکپارچه در ظل هدایت و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کرده و از برخی اختلاف‌ها و حرکت‌هایی که بر شائبه دوگانگی نظام اسلامی دامن می‌زند ابراز نگرانی کرده است.


آیت الله سیستانی، اضافه کرده بودند: فکر نکنید نظام جمهوری اسلامی فقط متعلق به ایران است، بلکه به کل عالم اسلام و شیعیان جهان تعلق دارد و لازم است شما و بقیه مسؤولان نظام پشت سر رهبری نظام و در ظل هدایت ایشان به گونه‌ای حرکت کنید که مؤید وحدت و یکپارچگی نظام باشد.

 

گفتنی است اکبر هاشمی رفسنجانی در پایان دیدارش در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مذاکراتش با آیت الله سیستانی گفت: رویکرد ایشان در مذاکراتی که داشتیم با رویکردهای ما یکسان بود!

رفسنجانی گفته بود: شخصیت این مرجع تقلید عامل اصلی اجتماع و ائتلاف نیروهای قدرتمند سیاسی عراق است و در حال حاضر موضوعی که ذهن آیت الله سیستانی را به خود مشغول کرده است اختلافاتی است که به واسطه گروه‌های افراطی صورت می‌گیرد!

 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 88/1/30::: ساعت 10:39 عصر

      استقبال سرد مردم ایلام از مهندس موسوی

    گزارش خبرنگار سحرنیوز حاکیست، در پی سفر تبلیغاتی مهندس موسوی آخرین نخست وزیر کشورمان به استان ایلام استقبال بسیار سردی از او و همراهانش صورت گرفته است. این گزارش می افزاید، محل دیدار موسوی در مسجد جامع شهر ایلام بوده و داریوش قنبری نماینده این شهر و عضو فراکسیون اقلیت برای برگزاری این مراسم تلاش بسیاری نموده است. اما علیرغم این تلاشها برنامه بعلت عدم استقبال مردمی با دوساعت ونیم تأخیر آغاز می شود و در آن زمان هم باز مسجد جامع شهر جمعیت قابل توجهی را به خود نمی بیند. بگونه ای که با توجه به ظرفیت 800 نفری این مسجد نیمی از آن هم خالی مانده بود.
    در پی این موضوع قنبری پیشنهاد می کند که به سبک سفرهای استانی رئیس جمهور، با ماشین به درون شهر بروند که با انجام این اقدام هم باز تغییری در وضعیت حاصل نشده و علیرغم حضور تعداد زیادی اتوموبیل موسوی دور بی سروصدا و خلوتی در شهر می زند.
    همچنین او در دانشگاه ایلام نیز سخنرانی کرده است. در این جلسه که به دستور فرماندار و دیگر مقامات دانشگاه تمامی امکانات برای آن فراهم شده بود تنها جمعیتی بالغ بر 100 نفر از این جلسه استقبال کرده اند که نیمی از آن هم عوامل اجرایی ستاد و همراهان موسوی بوده اند.
    بدین ترتیب موسوی که بعلت کمبود وقت تا رسیدن به زمان انتخابات در انتخاب استانهای تبلیغاتی، دقت زیادی می کند؛ در اولین گام با ناکامی مواجه شده و باید منتظر بماند تا وضعیت دیگر استانها شاید بهتر شود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 88/1/27::: ساعت 11:15 عصر

    ادعای عجیب سایت امریکایی درباره گفتگوی هاشمی و کلینتون

    یک سایت امریکایی مدعی شد هفته گذشته هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با وزیر امور خارجه امریکا تلفنی گفتگو کرده است‏.‏

    به گزارش رجانیوز، سایت خبری فارن پالیسی ژورنال در مقدمه گفت‌وگوی خود با "سید گینس" رئیس آکادمی اسکار که چندی قبل به تهران سفر کرده بود، این ادعا را مطرح کرده است‏.‏

    این سایت خبری نوشته است: منابعی در تهران که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری با هیلاری رودهام کلینتون وزیر امور خارجه امریکا تلفنی گفتگو کرده است‏.‏

    فارن پالیسی ژورنال این گفتگو را در راستای بهبود روابط میان تهران و واشنگتن ارزیابی کرده است‏.‏

     



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 88/1/25::: ساعت 10:52 عصر

    حکایت آن روزهای هاشمی و داستان این روزهای موسوی

    گروه سیاسی- محمود یوسفی: روزهای اخیر و قافله حمایت های حزبی و گروهی دوم خردادی‌ها از میرحسین موسوی یادآور روزهای 28 خرداد 84 تا سوم تیر همان سال است و بیشترین شباهت را به کاروان حامیان هاشمی در آن دوران دارد؛ کاروانی که از سید محمد خاتمی در کسوت رئیس جمهور گرفته تا طیف ها و چهره های برانداز را در خود جای داده بود و به زعم خود پروژه "نجات کشور" را به پیش می برد.

    حدود ساعت 21، روز 28 خرداد 84 بود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری نهم اعلام شد و بر اساس آن، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم راه یافتند و پروژه "نجات ملی" از همین جا کلید خورد. حجم بسیاری از بیانیه ها و اظهار نظرها برای حمایت از هاشمی تولید شد. آنها همانگونه که محمدباقر نوبخت، سخنگوی ستاد هاشمی اعلام کرد، می خواستند به مردم اینگونه القا کنند که "احمدی‌نژاد فقط می‌تواند نماینده‌ یک جریان سیاسی و آراء سازمان یافته باشد. در حالی که هاشمی رفسنجانی با اعتقاد به مشارکت همه‌ جریان‌های سیاسی نمایانگر همبستگی ملی ایرانیان خواهد بود." البته نتیجه اینچنین نشد و پروژه آنها پس از مشخص شدن نتیجه دور دوم بیشتر به نجات ایران از رأی مردم شباهت پیدا کرد.

    اما اولین حامی موسوی در انتخابات 88، خاتمی است که با کناره گیری از کاندیداتوری در انتخابات راه را برای اجماع همفکرانش بر او هموار کرد. در دور دوم انتخابات 84 نیز قدرترین حامی هاشمی رفسنجانی، خاتمی بود و با آنکه ردای ریاست جمهوری بر تن داشت از هیچ تلاشی برای رای آوردن کاندیدای مطلوبش فروگذار نکرد. خاتمی علاوه بر رایزنی های پشت پرده، با صدور بیانیه ای در آستانه برگزاری انتخابات دور دوم حمایت خود را تقریباً علنی کرد. وی در بیانیه خود تاکید کرده بود: "منصب خدمتگزاری را به کسی واگذاریم که در پی سازندگی، عدالت مبتنی بر توسعه و قادر به دفاع از عزت و منافع کشور در جهان کنونی باشد." این جمله به‌سرعت روی تراکت های تبلیغاتی هاشمی نقش بست. او همچنین در بیاینه خود گفته بود: "سرنوشت کشور را به دست کسی دهیم که آزادی را صادقانه پاس بدارد و 27 سال تلاش ملی برای رقم زدن ‌آینده‌ای درخشان و امیدبخش را حفظ کند."

    علاوه بر خاتمی، گروهها، شخصیت ها و احزابی که در مقاطع مختلف تاریخی با تخریب هاشمی هویت یافته بودند نیز وارد گود شدند، به همان شیوه حامیان کنونی خاتمی که تا پیش از انصراف او از کاندیداتوری، میرحسین موسوی را درغگو و سیاسی کار می خواندند و با تندترین الفاظ او را به خاطر کاندیداتوری شماتت می کردند، اکنون حامی او شده اند.

    هاشمی رفسنجانی هم همانگونه که اکنون میرحسین همگان را به حضور در دولت دعوت می کند، پس از راهیابی به دور دوم با صدور بیانیه ای ایجاد ائتلافی ملی و برقراری آشتی فراگیر برای تاسیس دولت در دور دوم انتخابات را یک ضرورت گریز ناپذیر دانست.

    حزب مشارکت برای دور دوم انتخابات 84 بیانیه ای صادر و ضمن حمایت از هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: "برای جلوگیری از انحصار کامل قدرت و یکپارچه شدن حاکمیت و خطر ظهور فاشیسم دست خود را بسوی همه‌ی نیروهای حامی آزادی، دموکراسی و حقوق بشر دراز می‌کنیم و از همه‌ی آن‌ها می‌خواهیم که در این شرایط حساس بی‌تفاوت نبوده و نسبت به آنچه رخ داده با حضور خود در انتخابات دور دوم واکنش نشان دهند." آنها که تخریب هاشمی را سالها در دستور کار داشته و اوج هاشمی ستیزی خود را در انتخابات مجلس ششم به نمایش گذاشته بودند و تا مدتها او را به خاطر احراز رتبه سی ام تهران در انتخابات به تمسخر می گرفتند، در همین ایام در بیانیه دیگری از مردم خواستند تا " با رای دادن به آقای هاشمی رفسنجانی مانع از بروز فاجعه‌ شوند."

    اکنون نیز با گذشت 4 سال، مشارکت با همان شیوه وارد گود شده و از میرحسین حمایت می کند و این حمایت در حالی است که آنها ماههای گذشته را به تخریب میرحسین و تخطئه خاتمی به خاطر گره زدن سرنوشت خود به او می پرداختند. حزب مشارکت که اکنون می کوشد تا خاتمی را فردی صادق و اخلاق مدار معرفی کرده و مسئولیت هرگونه شکست اصلاح طلبان را بر گردن بدعهدی نخست وزیر دهه 60 بیندازد، بار دیگر برای جلوگیری از بروز فاجعه یعنی انتخاب مجدد احمدی نژاد به پشتیبانی کاندیدایی غیرحزبی برخاسته است.

    سازمان مجاهدین هم که ورود به فعالیت انتخاباتی سال 88 را با شعار "خاتمی یا هیچ کس" آغاز کرده و با این شعار بر طبل مخالفت با میرحسین می کوفت و حتی موضع گیری شدیدی نسبت به خبر یکی از سایت‌های دوم‌خردادی‌ها مبنی بر حمایت موسوی از خاتمی داشت، اکنون به جمع حامیان موسوی پیوسته است. سازمان مجاهدین تا آن حد بر موضع خود در حمایت از خاتمی و لاغیر پایند بود که محمد سلامتی دبیر کل آن پس از انصراف خاتمی هم در اظهار نظری گفته بود که وی ناگزیر به بازگشت است. این سازمان نیز در سال 84 شیوه مشابهی را برگزیده بود و علی رغم مخالفت هایی که با هاشمی داشتند به حمایت از او در دور دوم برخاست. آنها در بیانیه حمایتی خود چنین نوشتند: "این سازمان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم حمایت صریح خود را از کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می‌دارد و از ملت رشید و آگاه ایران می‌خواهد با درک شرایط خطیر کنونی و جلوگیری از حاکمیت تحجر و استبداد، آرا خویش را بنفع ایشان به صندوقهای رای بریزند."

    فراکسیون اقلیت مجلس و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس هفتم، برخی دیگر از کاندیداهای رقیب هاشمی در دور اول، در کنار تشکل های مختلف با الفاظ و به انحا گوناگون به این قافله پیوستند و با عناوینی چون "پیشگیری از زوال آرمان‌های اصلاح‌طلبانه"، "جلوگیری از ثبت نتیجه از پیش تعیین شده"، "جلوگیری از پیروزی حزب پادگانی"، "مبارزه با تحجر و حاکمیت اقتدارگرایان" مردم را دعوت کردند تا آرای خود را به صندوق هاشمی بریزند.

    اما آنچه یادآوری آن خالی از لطف نیست، شکست سکوت چندین ساله میرحسین در انتخابات 84 بود. وی نیز از لاک سکوت بیرون آمد و در حمایت از هاشمی لب به سخن گشود. میرحسین موسوی در بیانیه خود همسو با قافله حمایت از هاشمی تاکید کرده بود: "آرا مردم می‌تواند کمک کند که دولت آینده به دور از تحجر و جمود، به دنبال توسعه‌ای عدالت محور و توام با آزادی و نواندیشی باشد."

    هاشمی هم البته این حمایت ها را آغاز "وفاق ملی" می دانست و پیش از سوم تیر مطمئن بود حال که هر چه در چنته خود، همفکران و حتی مخالفانش بوده به میدان آورده پیروز انتخابات خواهد بود، چنانچه محمدباقر نوبخت، سخنگوی ستاد وی در آخرین اظهار نظر خود گفته بود: "تردید ندارم که ملت فهیم ایران عقلانیت و اعتدال را انتخاب خواهند کرد." غافل از اینکه در این معادله فقط یک مجهول وجود دارد و آن مردمند. اما در سوی دیگر، احمدی‌نژاد وقتی با این سؤال مواجه شد که آیا نتیجه برای خودش غیر منتظره نیست؟ گفت: "پیام من را ملت ایران شنیده بود و در رابطه با کسب آراء چندان آرای کسب شده برایم غیر منتظره نبود چون من فرهنگ ایرانی را می‌شناسم و به آن احترام می‌گذارم. البته خداوند نیز به من لطف داشت و در این عرصه به من کمک کرد. کسانی که به بنده رای دادند بدون توجه به پوسترها و ظواهر تبلیغات رای دادند. ارتباط ایجاد شده ارتباط بین قلب‌ها و دل‌ها بود و مردم از روی قربت الی الله به من رای دادند."

    حکایت آن روزهای هاشمی، حکایت این روزهای موسوی است. در کنار سازمان مجاهدین و حزب مشارکت که حامیان اصلی خاتمی بودند و اکنون ستاد میرحسین را در دست گرفته اند، سایر احزاب و شخصیت های دوم خردادی و حتی روزنامه نگاران به سبک دور قبل به جمع حامیان وی پیوسته و حتی تلاشهای بسیاری صورت می گیرد تا کروبی به نفع او کناره گیری کند او نیز البته برای جلب رضایت حامیانش اظهاراتی بیان می کند که حتی حامیان کنونی وی را متعجب ساخته، به گونه ای که اعضای مشارکت اذعان کرده اند که انتظار چنین صراحتی را از موسوی نداشته اند.

    به هر حال موج حمایتی از میرحسین در دوم خردادی‌ها به راه افتاده و پیش بینی می شود ابزارهایی چون "پیامک" و "مسنجر" و "جوک" و "تمسخر" هم علیه کاندیدای رقیب یعنی محمود احمدی نژاد همچون انتخابات نهم چاشنی این قافله شود، اما اینکه مردم نیز این کاروان را همراهی کنند مشخص نیست، چرا که تجربه نشان داده نتیجه چنین ائتلافهایی که صرفا مبنای نفی ای و نه ریشه اثباتی و اعتقادی دارند عدم باور از سوی مردم است.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 88/1/24::: ساعت 11:58 عصر

    سخنگوی دولت در شیراز:
    جرم احمدی‌نژاد این بود که استبداد حزبی را شکست

    سخنگوی دولت تأکید کرد: برخی سیاست را احاطه کرده‌ و بر‌این باورند که تنها کسانی می‌توانند مرد سیاست شوند یا به سیاست راه پیدا کنند که از حزب عبور کرده باشند، به این معنا که منهای حزب هیچ‌کس معنایی ندارد. جرم احمدی‌نژاد این بود که این استبداد حزبی را شکست و بسیار فراتر از جناح‌ها گام برداشت.

    وی همچنین گفت: دولت ‌خاتمی رکورد تخلف از قانون برداشت مازاد از حساب ذخیره ارزی را شکسته است که هنوز هم این رکورد ادامه دارد.

    به گزارش فارس، دکتر غلامحسین الهام چهارشنبه شب در همایش عملیات روانی علیه پیشرفت و عدالت‌ در شیراز افزود: دولت نهم در ابتدای خدمتگزاری خود چهار روش عدالت‌گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان و تعالی و پیشرفت همه‌جانبه کشور را محور کار خود قرار داد که بر همین اساس، این اهداف، اصول کار همه کارگزاران این دولت قرار گرفت.

    سخنگوی دولت نهم با بیان اینکه اگر احمدی‌نژاد رأی نیاورده بود و رئیس جمهور هم نمی‌شد، همین که شعار عدالت را در تبلیغات خود آورده، پیروز میدان است گفت: جمله (ورود عدالت در شعار نامزدها یعنی پیروزی آنان در میدان) بیانگر درد و رنج مقام معظم رهبری است که نشان می‌دهد اساس حکومت جمهوری اسلامی، گفتمان امام (ره) و پایه مشروعیت حکومت و حاکم به چه روزگار و غربتی دچار شده است که طرح بحث آن نیز پیروزی است.

    الهام در خصوص حمایت‌های اجرایی مقام معظم رهبری از دولت‌ها، افزود: حمایت‌های ایشان از دولت‌های گذشته اگر از دولت نهم بیشتر نباشد، کمتر هم نبوده است اما در مراحلی که دولت نهم زیر فشار تهدیدات بود، حمایت‌های اجرایی رهبری بسیار تأثیرگذار بوده است.

    وزیر دادگستری اظهار داشت: مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت عنوان کردند تا عدالت و گفتمان انقلاب به یک حرکت داخلی و پایدار تبدیل شود.

    الهام با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری پیشرفت کشور باید در بستر عدالت تحرک داشته باشد گفت: عدالت و گفتمان انقلاب مختص یک دهه یا یک دولت نیست و اصل گفتمان انقلاب نباید با تغییر افراد، شخصیت‌ها و دولت‌ها تغییر کند.

    سخنگوی دولت افزود: دشمنان مدتی به‌دنبال این امر بودند تا با مطالبه از مردم کشور نظام سیاسی را تغییر دهند و این هدف را بر آنان تحمیل کنند اما مستکبران از این غافل بودند که جمهوری اسلامی یک گفتمان اسلامی و انقلابی دارد که اساس آن هرگز تغییر نمی‌کند.

    وزیر دادگستری تصریح کرد: برخی‌ می‌خواهند در انتخابات سوزن‌زنی این تغییرات را برعهده بگیرند.

    الهام با بیان اینکه گفتمان عدالت و پیشرفت باید در همه دولت‌ها و دهه‌ها پایدار و ثابت باشد، گفت: هر دولتی که می‌خواهد روی کار بیاید، باید بر این گفتمان وفادار بماند در غیر این ‌صورت و انحراف از این گفتمان دولت مذکور از مطالبه رهبری و سعادت جامعه منحرف شده است.

    وی اظهار داشت: اگر عدالت در رفتار و کردارمان وجود داشته باشد، به جای لجاجت، از کارهای توانمند و مثبت رقیب‌مان خوشحال می‌شویم.

    سخنگوی دولت نهم افزود: یکی دیگر از ابعاد عدالت در رفتار این است که اجازه دهیم خلاقیت‌های همه اقشار جامعه به ‌خصوص قشر محروم و آسیب‌پذیر شکوفا شود.

    وزیر دادگستری گفت: برخی سیاست را احاطه کرده‌ و بر‌این باورند که تنها کسانی می‌توانند مرد سیاست شوند یا به سیاست راه پیدا کنند که از حزب عبور کرده باشند، به این معنا که منهای حزب هیچ‌کس معنایی ندارد.

    الهام با بیان اینکه در این معنا بسیاری از مردم و اقشار جامعه نادیده گرفته‌ شده‌اند، افزود: جرم احمدی‌نژاد این بود که این استبداد حزبی را شکست و بسیار فراتر از جناح‌ها گام برداشت.

    سخنگوی دولت همچنین گفت: متاسفانه در بسیاری از ارگان‌ها، چینش‌های دستگاه‌های اداری متصل به ارتباط‌ها شده است که این سیستم منجر به بی‌عدالتی و عدم استفاده از افراد کاردان متناسب با استعداد‌ها می‌شود.

    وی افزود: ما باید زیرساخت‌های اقتصادی را در همه کشور فراهم کنیم تا هر استان به فراخور استعداد‌ها و توانمندی‌های خود از اعتبارات و امکانات بهره‌مند شود.

    سخنگوی دولت نهم با بیان اینکه سفرهای استانی برای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات است اظهار داشت: اگر اعتبارات بدون برنامه به یک سمت خاص هدایت شود موجب محرومیت یکی و پرباری دیگری می‌شود که مردم را مقابل هم قرار می‌دهد.

    الهام گفت: سهام عدالت توزیع فقر نیست، توانمند‌سازی افراد است ما با سهام عدالت به مردم صدقه نمی‌دهیم بلکه با دادن سرمایه به آنان کمک می‌کنیم تا بتوانند خود را توانمند سازند.

    این مسئول سیاسی همچنین افزود: توجه به نیروی انسانی و وجود نقشه علمی کشور دو اصل اساسی در پیشرفت است که خوشبختانه هر دو اصل در دولت نهم در حال تحقق است.

    سخنگوی دولت نهم با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد جسارت شکستن بروکراسی اداری را داشته و دارد گفت: طبق تشخیص دولت سازمان مدیریت مانعی برای پیشرفت دولت بود که با تدبیر دولت نهم این سازمان منحل شد تا مسائل در مسیر درست‌، با شتاب و کارشناسی‌ شده جلو برود.

    وی اظهار داشت: کارهای دولت نهم قانونی و کارشناسی شده است اما برخی سعی دارند با لجاجت جنگ روانی راه بیاندازند مثل اینکه با این کار دولت دین‌نقض شده است.

    الهام تصریح کرد: دولت با این کار خود بسیاری از قانون‌شکنی‌ها، بازی‌ها، حاشیه‌ها و لابی‌ها را از بین برد.

    این مسئول سیاسی با اشاره به مطالب اخیر یکی از شخصیت‌های سیاسی مبنی بر اینکه 270 میلیارد دلار پول نفت دولت نهم کجا رفته است گفت: دوست داریم بدانیم این رقم طبق کدام معیار بدست آمده است با یک حساب سرانگشتی می‌توان حساب کرد کهمصرف ارزی دولت نهم از سال 84 تا 87، 192 میلیارد دلار بوده است با وجود اینکه شش ماه از ابتدای سال 84 نیز مربوط به دولت قبل است که با این حساب درآمد نفتی دولت نهم در طول این مدت 173 میلیارد دلار می‌شود‌.

    سخنگوی دولت افزود: از این میزان 81 میلیارد دلار مربوط به مصوبات مجلس بوده که به ‌صورت لایحه و طرح ارائه شده است و مابقی نیز در این مدت بودجه کشور بوده است.

    وزیر دادگستری اضافه کرد: همه می‌دانند هنگامی که بودجه ارزی کشور حساب می‌شود هرچه بیشتر از رقم پیش‌بینی‌شده فروش حاصل شود به حساب ذخیره ارزی می‌رود و دولت نیز بدون مجوز قانونی قادر به برداشت یک دلار هم نیست.

    این مسئول سیاسی خطاب به برخی سیاسیون گفت: چرا با اعلام ارقام جعلی و شبهه‌سازی سعی در ایجاد جنگ روانی دارید.

    سخنگوی دولت همچنین اظهار داشت: در زمانی نیز برخی سیاسیون دولت نهم را متهم به برداشت غیرقانونی از حساب ذخیره ارزی کردند که سازمان بازرسی کشور این مطلب را با ارائه مستندات تکذیب کرد.

    وی تصریح کرد: این درحالی است که دولت آقای خاتمی در مقطعی با برداشت 130درصدی از حساب رکورد تخلف از قانون مازاد از حساب ذخیره ارزی را شکسته است که هنوز هم این رکورد ادامه دارد.

    الهام با اشاره به صحبت‌های برخی از شخصیت‌های سیاسی مبنی بر اینکه انرژی هسته‌ای از دوران فعالیت آنان آغاز شده است گفت: این‌گونه که از صحبت آقایان برمی‌آید در انرژی هسته‌ای همه سهم دارند جز آقای احمدی‌نژاد.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 88/1/21::: ساعت 9:48 عصر

    تریبون جمعه و هاشمی رفسنجانی

    هاشمی «سفر پرعظمت و پرسود خود و خانواده و بیش از صدنفر از همراهش به عراق» را اشاره داشت. وی البته از «سودهای این سفر برای نظام و کشور و ملت سخن نگفت - چرا که چیزی برای گفتن نبود - اما مطالبی غیرواقعی در آن وجود داشت از جمله «امنیت کامل عراق»؟! و «نبود نیروهای آمریکایی در مسیرها» و... برای همه زائرانی که به عراق سفر می‌کنند غیرواقعی و نادرست‌بودن این مطالب بدیهی است.

    1. بین توده‌ها، هنوز هستند کسانی که در «جماعت» خواستار «محرز شدن عدالت امام» می‌باشند. این امر به آن معنا است که: امام جماعت باید از حداقل عدالت یا تقوی بهره‌مند باشد.

    2. «دروغ از گناهان کبیره است». سیاسی‌کاری، عوام‌فریبی، رقیب‌شکنی، قدرت‌طلبی یا هر هدف مشابه موجب نمی‌گردد تا «دروغ امری درست تلقی شده  و نزد مسلمان یا حتی غیرمسلمان موجه به نظر آید

    3. اگر هر یک از گناهان را «ستار العیوب» بپوشاند – که می‌پوشاند – دروغ رسواگر عامل آن است و مردمان بسیار زود آن را می‌فهمند. حال چه شده که تریبون جمعه، سال‌هاست توسط هاشمی رفسنجانی به «تحریف»  یا «انحراف» و «دروغ» آلوده می‌شود؟

    در نخستین خطبه جمعه سال 88 هاشمی رفسنجانی به تحریف سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال پرداخت.

    نخست. او در یک دروغ‌پردازی سخنان ایشان پیرامون «تاثیرگذاری بحران اقتصادی جهان در ایران» را واژگونه کرد. خیلی آسان می‌توان جملات رهبری را با آنچه هاشمی گفت مقایسه نمود. گرچه هنوز چند روز از اظهارات مقام معظم رهبری نگذشته بود و واژگونه‌کردن آن اظهارات توسط هاشمی، برای خوش‌بینان و ساده‌لوحانی که تاکنون وی را نشناخته‌اند هم ، شگفت‌آور شد.

    دوم. این که هاشمی بیانات مقام معظم رهبری را پیرامون انتخابات دقیقاً معکوس کرد و به دلخواه خود، «وجه تخریب‌گرعلیه دولت نهم به آن داد.» در حالی که از قضا یکی از مصادیق سخنان رهبری خود او می‌باشد.

    این شگرد چهارساله هاشمی است که این‌بار «از تریبون جمعه و با تحریف و نسبت کذب‌دادن به سخنان رهبری»، آن را تکرار کرد.

    سوم. این امر بود که هاشمی «سفر پرعظمت و پرسود خود و خانواده و بیش از صدنفر از همراهش به عراق» را اشاره داشت. وی البته از «سودهای این سفر برای نظام و کشور و ملت سخن نگفت - چرا که چیزی برای گفتن نبود - اما مطالبی غیرواقعی در آن وجود داشت از جمله «امنیت کامل عراق»؟! و «نبود نیروهای آمریکایی در مسیرها» و... برای همه زائرانی که به عراق  سفر می‌کنند غیرواقعی و نادرست‌بودن این مطالب بدیهی است. البته هاشمی باید می‌گفت حضور «ده‌ها» و شاید «صدها» محافظ و نیروی امنیتی برای وی «امنیت‌آور» شده و ندیدن نیروهای آمریکایی در مسیر هم نیاز به توضیح دارد، چرا که همگان این «متجاوزان اسلام‌ستیز» را در همه مسیرها حاضر و ناظر می‌بینند. زن و مرد نظامی و مسلح، سوار و پیاده، و حتی در «نگهداشتن اتوبوس‌ها و پیاده‌کردن زائرین و بازرسی و غیره». نمونه آن در همین سفر اخیر این جانب به عراق بود که رفت و برگشت با چنین اعمال و حشیانه‌ای مواجه بودم و بودیم! اما شاید هاشمی آمریکایی‌های عزیز را با دیدی دیگر می‌نگرد که آنها را ندیده است!

    چهارم. این که هاشمی به «میزان سرسام‌آور بودجه خرج شده برای این سفر سیاحتی – زیارتی بیش از صد نفره خود و خانواده و قبیله مدیران و هوادارانش اشاره نکرد چرا؟ باز هم می‌گویم «از کجا آورده‌ای؟» و «ملاک و وجه شرعی این هزینه در سفر زیارتی برای همه اهالی کاروان هاشمی» چیست؟

    آیا «بالابردن بودجه مجمع تشخیص مصلحت توسط مجلس هشتم در بودجه 88» چنین کاربردی برای هاشمی داشته است؟ یا «همیشه حاکم بودن و عمل به میل کردن، و پاسخ‌گو نبودن و درخواست سؤال را با ضرب وشتم و زندان پاسخ دادن! گر چه این نکته «اختفای واقعیت بود، نه دروغ"، اما «با تقوا و عدالت امام جماعت ارتباط تنگا‌تنگ داشت». بگذریم از آن «دسته‌ای که سال‌هاست در نمازجمعه جای می‌گیرند تا روزی شعار دهند: «مخالف هاشمی – دشمن پیغمبر است»، و امروز برای سفر خانوادگی و قبیله‌ای او به عراق شعار: «هاشمی  - هاشمی خدا نگهدار تو» را سر دهند.

    آیا تاریخ اسلام تکرار می‌شود؟ آن هم در کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و بر «دریایی از خون شهیدان عاشورایی»؟

    نکته مهم‌تر که هاشمی البته در مجلس خبرگان رهبری به تفضیل پیرامون آن سخن گفت و در خطبه‌های پیشین هم گویا اشاره داشته «دروغ‌پردازی آشکار درباره ماهواره امید» بود. عجبا که این دارنده لباس دین، مانند همراه و هم‌فکر و هم‌روش و هم‌منش خود - محمد خاتمی - حتی از افشای این مسایل نزد مردم، هراس ندارد.

    هاشمی «ساخت ماهواره امید را به دوران جنگ و موشک‌سازی و غیره نسبت داد. که یعنی «احمدی‌نژاد بهره‌گیرنده از تلاش‌های اوست» و جالب است که «خاتمی هم این امر را به دوران خود منسوب کرد که سیاه‌تر از دوران هاشمی بود.»

    حال در پرونده‌ای که برای ماهواره فضایی ایران منتشر شده، صریحاً آمده است :

    «ساخت ماهواره امید به 15 اسفند 84 باز می‌گردد که در پایان سال 87 کامل شد و به آزمایش رسید». و نیز «ماهواره مصباح» هم شرح حال دارد که «سابقه پروژه آن به سال‌های هفتاد و یک باز می‌گردد»، یعنی اوج سازندگی و افتخارات هاشمی که مدام بر سر مردم می‌کوبد و البته مردم زیر بار آن شکسته و پژمرده شدند. و در سال 73 مطالعات جامع آن آغاز شد و در سال 76 به امضاء رسید و... و تا کنون به مرحله آزمایش نرسیده است». یعنی هاشمی «یک کار در زمانی 18 ساله نتوانسته انجام دهد و احمدی‌نژاد امری بزرگ را در فاصله 3 ساله به پایان رسانید.»

    حال تکلیف نماز گزاران و تریبون جمعه با چنین امام و خطیبی چیست؟

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 88/1/14::: ساعت 11:3 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 352
    بازدید دیروز: 273
    کل بازدید :345752

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<