سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز

آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق در جلسه‌ای که اکبر هاشمی رفسنجانی به خدمتشان رسیده بوده است، توصیه جالبی کرده‌اند که نشان از عمق اطلاعات ایشان از ایران اسلامی دارد.

 

 

به گزارش انصارنیوز هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه 15 اسفند 87 در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی دیدار کرده بود. اخیرا رسانه‌ها از بخشی از این جلسه مطلع شده‌اند. آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق در این دیدار به اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کردند: مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید. تکرار این جمله موجب دقت بیشتر همراهان هاشمی رفسنجانی به بیانات آیت‌الله سیستانی شد. مرجع تقلید شیعیان عراق در ادامه می‏گویند: مگر در ایران بین بزرگان اختلاف وجود دارد؟


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ، اختلاف را تکذیب می‏کند.


آیت الله سیستانی با اشاره به برخی تحولات ایران و انتشار برخی کتب اظهار می‏دارند (نقل به مضمون): کتابی در ایران چاپ شده با عنوان «هاشمی بدون رتوش» که در آن اختلافات شما و برخی مسؤولین بیان شده است و کسی هم در مورد آن موضع رد و تکذیب نگرفته است.


این مرجع تقلید شیعیان در پایان فرمایشات مجددا سه‌بار تکرار می‌کنند که «مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید. مطیع رهبری باشید.»


لازم به ذکر است این دیدار حدود دو ساعت به طول انجامیده که در ابتدا و انتهای این جلسه دو تن از بیت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه حضور داشتند.


پیش از این هم برخی پایگاه‌های خبری بخش‏های دیگر این دیدار را منتشر ساخته بودند. بر اساس آن اخبار آیت الله العظمی سیستانی به هاشمی رفسنجانی گفته بودند: نظام جمهوری اسلامی نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به همه شیعیان جهان و کانون امید تمامی مسلمین عالم است.


وی ضمن توصیه به قدر دانستن نعمت بزرگ جمهوری اسلامی، بر ضرورت حرکت یکپارچه در ظل هدایت و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کرده و از برخی اختلاف‌ها و حرکت‌هایی که بر شائبه دوگانگی نظام اسلامی دامن می‌زند ابراز نگرانی کرده است.


آیت الله سیستانی، اضافه کرده بودند: فکر نکنید نظام جمهوری اسلامی فقط متعلق به ایران است، بلکه به کل عالم اسلام و شیعیان جهان تعلق دارد و لازم است شما و بقیه مسؤولان نظام پشت سر رهبری نظام و در ظل هدایت ایشان به گونه‌ای حرکت کنید که مؤید وحدت و یکپارچگی نظام باشد.

 

گفتنی است اکبر هاشمی رفسنجانی در پایان دیدارش در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مذاکراتش با آیت الله سیستانی گفت: رویکرد ایشان در مذاکراتی که داشتیم با رویکردهای ما یکسان بود!

رفسنجانی گفته بود: شخصیت این مرجع تقلید عامل اصلی اجتماع و ائتلاف نیروهای قدرتمند سیاسی عراق است و در حال حاضر موضوعی که ذهن آیت الله سیستانی را به خود مشغول کرده است اختلافاتی است که به واسطه گروه‌های افراطی صورت می‌گیرد!

 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 88/1/30::: ساعت 10:39 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 109
    بازدید دیروز: 99
    کل بازدید :345032

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<