سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید و آن را با بردباری و آرامش بیارایید [امام صادق علیه السلام]
ارزش نیوز
یک روز پس از آنکه علیرضا زاکانی در سخنرانی خود از اطلاعات غلطی که توسط علی لاریجانی به هاشمی رفسنجانی در مورد تعداد حامیان موسوی در روز قدس منتقل شده، خبر داد، لاریجانی به دفاع تمام قد از هاشمی و خانواده‌اش پرداخت تا نشان دهد اظهارات زاکانی درباره وی بیراه نبوده است.

به گزارش رجانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در تالار وحدت تهران سخن می‌گفت، با طرح این پرسش که این همه تحقیر و تهمت به آقای هاشمی رفسنجانی به چه انگیزه ای زده می‌شود، تصریح کرد: آقای هاشمی بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است و امام(ره) درباره ایشان فرمودند "هاشمی زنده است بنابراین انقلاب زنده است". هاشمی همیشه یار امام و رهبری بوده است چنانچه که وی یک سال پیش در دانشگاه شریف گفت که عشق من رهبری است و به این مسئله افتخار می‌کنم.

لاریجانی همچنین در شرایطی که اتهامات متعددی متوجه اعضای خانواده هاشمی در جریان حوادث پس از انتخابات است، تاکید کرد اگر درباره خانواده هاشمی حرفی زده می‌شود، باید از مسیر خودش دنبال شود.

وی ادامه داد: صحبت ما درباره تخریب او است اگر چه نمی‌گویم هاشمی مطلق است همه کسانی که در وادی سیاست وارد می‌شوند، باید این انتظار را داشته باشند که مورد نقد قرار بگیرند اما صحبت من این است که چرا از نکات مثبت افراد بحث به میان نمی‌آید و برخی به دنبال تخریب هستند.

این اظهارات در حالی از سوی لاریجانی در یک مراسم فرهنگی بیان شد که زاکانی روز قبل از آن گفته بود: روز بعد از روز قدس،‌ هاشمی رفسنجانی در جایی اعلام کرده بود که جمعیت افراد در روز قدس 50-50 بوده است یعنی نصف جمعیت حاضر را حامیان موسوی تشکیل داده بودند در حالی که بالاترین تخمین‌ها از جمعیت 40-50 هزار نفری آنها خبر می‌داد. البته بعدها مشخص شد که این نکته را لاریجانی به هاشمی رفسنجانی انتقال داده است.

وی در ادامه به دیدار سران سه قوه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در آن دیدار مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله از لاریجانی سوال پرسید که لاریجانی آن را رد کرد، حضرت آقا نیز به وی گفت که هاشمی گفته که لاریجانی این مسئله را به من منتقل کرده است که لاریجانی هم در ادامه به توجیه این مسئله پرداخت که این نشان می‌دهد شرایط فتنه بسیار سخت بوده و بسیاری را با خود درگیر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به تخریب‌ها و تهمت‌ها علیه دولت و شخص رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: در مورد دولت هم همین طور است از طرفی هر نقدی که به دولت می‌شود برخی نمی‌گذارند در فضای آرام تخصصی شکل بگیرد و از طرفی هر اقدام احمدی نژاد را برخی تخریب می‌کنند.

وی تاکید کرد که احمدی نژاد فردی خدوم، پر تلاش و دغدغه مند برای انقلاب است. اما چرا باید عده ای به دنبال تخریب او باشند.

لاریجانی با ابراز گلایه از برخی از کامنت‌های سایت‌ها تصریح کرد در برخی از پی نوشته‌های سایت‌ها بغض دیده می‌شود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: استقلال خواهی و اندیشه مردم سالاری جز پایه های قوی نظام جمهوری اسلامی است و همواره ولایت فقیه چه در زمان امام و چه در زمان مقام معظم رهبری در حوادث مختلف کشور موجب صیانت از حرکت انقلاب اسلامی شده است و توانایی ملی کشورمان را بالا برده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بر ادبیات سیاسی بین المللی ایران به نظر حتی مخالفین استراتژیست غربی کشوری توانمند و تاثیر گذار است، خاطر نشان کرد: به حق ولی فقیه، وحدت ملی کشور است و ما هیچ عاملی مهم تر از ولی فقیه برای وحدت ملی نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت فرهنگی ملت ایران آنقدر فربه شده است که زیر چتر کمتر از یک پیشوای فرهیخته دینی که دارای ابعاد علمی و سیاسی عمیق است قرار نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: در حیرتم که چرا عده ای از سالیان پیش فلش مبارزه خود را به سوی ولایت فقیه این محور وحدت ملی برده اند.

وی در چرایی این امر، افزود: عدم درک واقعیت‌ها که همواره موجب عزتمندی کشور می‌شود، عامل این مباحث است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در صد سال اخیر هیچ نهضتی فراگیر در کشور ما رخ نداد مگر با راهبردی روحانیت یادآور شد: حتی اگر در طرح مسائل و بیان دغدغه‌ها دیدگاه ملی وجود داشته موید این امر است.

رئیس مجلس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و فردی مقام معظم انقلاب متذکر شد که با توجه به آشنایی که با مقام معظم رهبری دارم گستره فکری ایشان در مسائل فرهنگی، سیاسی و دیپلماتیک همه گرایشات سیاسی را در بر می‌گیرد و افراد می‌توانند فعالانه به آن تکیه کنند و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه البته قبول دارم که عده ای می‌خواهند این مسئله را جور دیگری تفسیر کنند تاکید کرد که دغدغه های رهبری همواره موجب حفظ و صیانت از اصل انقلاب اسلامی ، منافع ملی شده و از دیکتاتوری جلوگیری کرده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه عده ای ممکن است بخواهند با جوسازی ظرفیت‌های سیاسی را در کشور تک ساحتی کنند، گفت: این واقعیت مسئله نیست و نمی‌تواند کشور را در این فضا تک ساحتی کرد چرا که این امر ظلم بزرگی به انقلاب و نظام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور در فضای سیاسی درشت گویی ایجاد شده است، نسبت به زدن اتهامات ناروا و تخریب در کشور که به راحتی زده می‌شود ابراز گلایه کرد.

وی تصریح کرد: فضای سیاسی کشور امروز نیازمند اعتدال است چرا که در فضای مشت زنی سیاسی حقیقت شکل نمی‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود که به مسائل انتخابات و پس از آن اشاره داشت با بیان اینکه انتخاباتی با حضور 85 درصد مردم برگزار شد خاطر نشان کرد: باید حضور 85 درصدی مردم در انتخابات تبدیل به یک دستاورد می‌شد نه تبدیل به یک مشاجره و کش دادن آن.

وی خطاب به برخی از کاندیداهای انتخابات هشدار داد: من ادامه این مباحث را از سوی آقایانی که در انتخابات حاضر و کاندیدا بودند مفید برای مصالح و منافع کشور نمی‌بینیم. چرا که این کارها به عزتمندی کشور لطمه می‌زند.

لاریجانی خطاب به این دسته از کاندیدهای معترض به انتخابات خاطر نشان کرد: انتخابات همه منافع ملی کشور ما نیست بلکه انتخابات یک ابزار برای حرکت سیاسی است و تبدیل بحث‌های انتخاباتی به سیلی که مشاجره سیاسی ایجاد می‌کند به پیکره منافع ملی کشور لطمه وارد می‌کند.

رئیس محلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد باید همگان به دنبال ایجاد آرامش در کشور باشند تا بستر برای توسعه کشور ایجاد شود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 88/9/2::: ساعت 9:52 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 178
    کل بازدید :347570

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<