سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کینه توزی را دوستی نیست . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

سازمان مجاهدین خلق(منافقین) یا سازمان جذب و انهدام مبارزین:

امام خمینی(ره) لقب شیطان بزرگ را به امریکای جهانخوار دادند شیطنت امریکایی ها مربوط به این زمان نیست بلکه سالها قبل از پیروزی انقلاب، سیاستهای شیطانی را در اقصی نقاط جهان دنبال می کردند. امریکا برای سرپا نگه داشتن رژیم وابسته پهلوی دنبال مبارزه ریشه ای با مخالفین رژیم بود. یکی از برنامه های آنها ایجاد سازمانهای مبارزی بود که با گرایش چپ و مارکسیستی به صحنه می آمدند اما افسار آن در دست امریکایی ها بود و نیروهای مسلمان انقلابی و مبارز را به خود جذب نموده و در فرصتی مناسب به قلع و قمع آنان اقدام      می کردند تا رژیم شاه برای مبارزه با مخالفین هزینه کمتری متمحل شود؛ از جمله این سازمانها سازمان مجاهدین خلق بود که با گرایش به ظاهر اسلامی و مارکسیستی در سال 1344 از دل نهضت آزادی که پیرو مرام لیبرالیستی غرب بود به ظاهر با شعار مبارزه با امپریالیسم و رژیم پهلوی به صحنه آمد و بسیاری از جوانان مسلمان و انقلابی را به خود جذب نمود و در فرصتهایی عده ای با عنوان تصفیه درون سازمانی به قتل رسیدند یا به دست ساواک افتاده و قلع و قمع شدند. اما عناصر اصلی و کلیدی زندانی و هیچگاه به مرحله اعدام نمی رسیدند تا در گام بعدی از آنان استفاده شود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هویت اصلی سازمان مجاهدین خلق(منافقین) که شعار مبارزه با امپریالیسم می داد روشن شد و این سازمان مخوف در راستای اهداف امپریالیسم علیه نظام نوپای اسلامی جنگ مسلحانه را اعلام و با حمایتهای امریکا و ایادی اش اقدام به ترور هزاران نفر از مسئولین و مردم کوچه و بازار نموده و پس از طرد شدن از سوی ملت ایران به دامن اربابانشان گریخته و در دوران جنگ تحمیلی به مزدوران رژیم بعثی عراق تبدیل شدند.    

 

ارتباط هاشمی رفسنجانی با سازمان مجاهدین خلق(منافقین): تحلیلگران تاریخ انقلاب اسلامی اذعان دارند هاشمی رفسنجانی در سال 1348 به سازمان مجاهدین خلق پیوست و تلاش جدی نمود تا پای روحانیّت مبارز را به این سازمان مشکوک کشانده و به آن ملحق کند!! تا از خمس و سهم امام علیه السلام نیز برای کمک به این سازمان مخوف امریکایی بتواند استفاده کند. وی به روحانیّت می گفت ما باید با سازمان مجاهدین خلق یکی شویم و به مبارزه ادامه دهیم. وی توانست تعدادی از روحانیّت مبارز را با خود همراه کند. در همان سالها وی با وساطت شهید قدوسی سراغ آیت ا... مصباح یزدی می رود و چنین درخواستی را می کند و چند ساعت در این باره بحث می کند که معظم له قبول نمی کنند و به این مضمون می فرمایند: ما اینها را نمی شناسیم ما نان اسلام را خورده ایم و هرجا برای اسلام باشد هستیم، لذا آنها جدا مبارزه کنند و ما هم جدا و چه داعیه ای دارد حالا که رژیم شاه ما را مارکسیست اسلامی می نامد برویم و با سازمانی همکاری کنیم که عقاید مارکسیستی دارد؟! هاشمی با ناراحتی از منزل آیت ا... مصباح یزدی خارج می شود و میرود. چندی قبل هاشمی رفسنجانی با ذکر ناقص این خاطره مدعی می شود که آیت ا... مصباح یزدی مبارزه با شاه را حرام می دانسته!! که آیت ا... مصباح یزدی در پاسخی که در کیهان 30/6/93 منتشر شد می فرمایند: آقای ‌هاشمی انتظار داشتند بنده با منافقین همکاری کنم.

 

اما هاشمی رفسنجانی رها نمی کند و جهت جلب نظر امام خمینی(ره) در سال 1350 به نجف اشرف می رود و در آنجا هم از حضرت امام (ره) درخواست حمایت از سازمان مجاهدین خلق می کند و استفاده از سهم امام علیه السلام، امام راحل هیچکدام از درخواستهای وی را قبول نمی کنند و وی با نارحتی و قهر به ایران می آید. قبل یا بعد از این ملاقات بوده که عناصری از سازمان مجاهدین را به نجف اشرف می فرستند تا نظر امام خمینی(ره) را به خود جلب کنند که معظم له در یکی از سخنرانی های بعد از پیروزی انقلاب به آن اشاره داشته و می فرمایند: آن چند روز اینها مرتب از نهج البلاغه برایشان می خواندند. آنها نیز نتوانستند از امام (ره) کوچکترین تأییدی بگیرند. هاشمی از همان سال 1350 با امام خمینی(ره) قهر می کند و علی رغم اینکه امام خمینی(ره) در 22 دی 1357 در نوفل لوشاتو با عضویت هاشمی رفسنجانی در شورای انقلاب موافقت می کنند در 12 بهمن 57 به استقبال امام خمینی(ره) نمی آید تا اینکه معظم له وی را در 16 بهمن 57 احضار نموده تا پذیرای مسئولیّتی که بر عهده اش گذاشته شده باشد. صاحب نظران تاریخ انقلاب به این نکته رسیده اند که که در طول مدت این 7 سال دیده نشده در جایی هاشمی رفسنجانی نامی از امام خمینی(ره) برده یا به عنوان رهبر یاد کرده باشد. عده ای بر این باورند عدم جلب و بکارگیری هاشمی در آن موقعیّت حساس خطرناک بود و شاید اگر هاشمی به کار گرفته نشده بود سازمان منافقین جنگ مسلحانه اش را علیه نظام نوپای اسلامی زودتر از 30 خرداد 60 آغاز کرده بود.                                        این بحث ادامه دارد

 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 94/11/26::: ساعت 9:20 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 52
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :344795

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<