سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که با تودشمنی نکند . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

در حاشیه برگزاری‌ همایش «نفت، توسعه و دموکراسی»‌ مطرح می‌شود

هم‌نوایی آمریکا و مدعیان اصلا‌حات!

همایش «نفت، توسعه و دموکراسی» که با میزبانی بنیاد باران آقای خاتمی تشکیل شده بود مهم‌ترین دستور آن این بود که باید دست دولت احمدی‌نژاد را از نفت کوتاه کنیم، درباره تشکیل این همایش و مهمانان آن و تصمیمات اتخاذ شد نکاتی حائز اهمیت است.

1. چرا این همایش که از نظر اصلا‌ح‌طلبان فوق‌العاده مهم تلقی شده است در دوران 8 سال حاکمیت خودشان بر کشور تشکیل نداده‌اند و در دولت نهم نیز سعی شده در آخرین ماه‌ها آن‌هم نزدیک به انتخابات دهم سامان دهند آیا جز این است که این‌گونه همایش‌ها یک نوع میتینگ انتخاباتی آن هم در جهت تخریب رقیب که رئیس‌جمهور فعلی است اتخاذ شده است؟!

2. مهمانان این برنامه افرادی مثل احسان نراقی با آن سوابق روشن! که یار غار خاندان منحوس پهلوی است و ابراهیم یزدی دبیر کل گروهک منحله نهضت آزادی و مطرود امام(ره) و... چه تخصصی دربارهِ نفت داشته‌اند که درباره آن تصمیم بگیرند. آیا رسمیت بخشیدن به دشمنان امام و انقلا‌ب و دعوت رسمی از آنان با شعار تداوم راه امام که این روزها مدعیان اصلا‌حات برای فریب افکار عمومی در شعارهای انتخاباتی خودشان قرار داده‌اند، منافات ندارد؟!

3. آیا همسانی مطالب مطرح شده در این همایش با اظهارات مقامات و نویسندگان آمریکایی و اسرائیلی به‌طور اتفاقی است یا همانند حمایت هفته پیش بوش از اصلا‌ح‌طلبان حساب‌شده و برنامه‌ریزی‌شده است؟ چندی پیش خانم رایس طی اظهاراتی، محبوبیت احمدی‌نژاد را در میان مردم، حاصل درآمدهای نفتی دانسته خواهان کوتاه‌کردن دست وی از درآمدهای نفتی شده بود همان پیشنهادی که رژیم صهیونیستی آن را به یک استراتتژی مهم به مقامات آمریکایی پیشنهاد کرده بود و مع‌الا‌سف به‌صورت کاملا‌ً اتفاقی! آقای خاتمی در همایش گفته است «نفت می‌تواند دولت را به‌قدرتی تبدیل کند که همه نهادهای مدنی را رقیب خود به حساب آورد... نفت نباید در اختیار دولت باشد و...»

4. از مهم‌ترین دلا‌یل آقای خاتمی برای ضرورت کوتاه‌کردن دست دولت از نفت این است: الف.«قرار داشتن پول نفت در اختیار دولت باعث می‌شود دولت به مردم احساس نیاز نکند و پاسخگو نباشد.» ب.« نفت می‌تواند دولت را به کارفرمایی بزرگ تبدیل کند که موتور توسعه بخش خصوصی را در جامعه خاموش کند.» ج. پول نفت مانع و سد راه دموکراسی در کشور است.

4-1. اگر چنانچه فردی این حرف‌ها را می‌زد که تازه می‌خواست برای اولین‌بار زمان حکومت و دولت را به‌دست بگیرد مهم نبود؛ ولی برای کسی که 8 سال زمام قوه مجریه را به‌دست گرفته و پول نفت را صرف هزینه‌های جاری کشور آن هم بعضاً غیرضروری مثل گفت‌وگوی تمدن‌ها، تئاتر جشنواره ایران زمین، خرید هواپیمای تشریفاتی 60 میلیارد تومانی و... کرده و امروز به فکر این تئوری مهم افتاده است که بودن پول نفت در اختیار دولت سمّ مهلک است، بسیار جای تعجب است.

3-2. آقای خاتمی در دوران 8 ساله خودش از نبود اختیارات و محدودبودن اختیارات رئیس جمهور سخن می‌گفت و با ارائه لا‌یحهِ افزایش اختیارات به مجلس به ریاست‌جمهوری مطلق‌العنان می‌اندیشید چگونه امروز می‌خواهد پشتوانه مهم دولت یعنی نفت را از آن جدا کند؟!

به‌راستی اگر در دور آینده خود آقای خاتمی رئیس‌جمهور شود بازهم از این‌گونه حرف‌ها خواهد زد؟! یا مثل گذشته با طرح نوشتن اساسنامه برای شرکت ملی نفت ایران به‌شدت مخالفت خواهد کرد ... .

5. چگونه است که از یک طرف از حاکمیت ملی و دموکراسی و اعتبار و مشروعیت‌بخشی را‡ی مردم سخن می‌گویند و از سوی دیگر برای دولت منتخب مردم حق استفاده از نفت برای خدمت به مردم قائل نیستند؟ به‌راستی اگر نفت در اختیار دولت منتخب مردم نباشد در اختیار چه کسی باید قرار گیرد؟ حزب مشارکت؟ یا کارگزاران؟ و....؟! البته این جماعت را که ما می‌شناسیم هرگاه مردم به آن ها را‡ی بدهند مردمی باهوش و با فرهنگ هستند و دولت برخاسته از آن مردم نیز باید اختیار علی‌الا‌طلا‌ق در برداشت از نفت و همه منابع داشته باشد حتی بدون اجازه مجلس! ولی اگر مردم به آن‌ها را‡ی نداده باشند و دولت منتخب مردم از حزب و گروه آن‌ها نباشد، آن‌ مردم آدم‌خوار ایستادگان در صف سم موش و لشکر قابلمه به دست و... [عباراتی که برخی مدعیان اصلا‌حات صراحتاً به کار می‌برند]و دولت منتخب آن‌ها نیز باید از منابع درآمدی برای خدمت به آن مردم محروم گردد!

6. بی‌تردید این‌گونه اقدامات معنی‌دار  علیه دولت نهم را مردم می‌شناسند و می‌دانند برای چه و از سوی چه کسانی طراحی می‌شود... هرچه بر این‌گونه همایش‌ها و طرح‌ها افزوده شود بر محبوبیت دکتر احمدی‌نژاد افزوده خواهد شد. به‌ویژه آن‌که مردم دستان خارجی به‌ویژه آمریکایی‌ها را در دست مخالفان دولت محبوبشان مشاهده کنند.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/9/26::: ساعت 11:20 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 37
    بازدید دیروز: 273
    کل بازدید :345437

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<