سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایی، برترین خصلت و دانش، برترین زیور و عطاست . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با رجانیوز:
وضعیت آشفته اصلاح طلبان، بوش را به حمایت مجددا از آنان واداشت

یک فعال سیاسی معتقد است وضعیت آشفته، پراکندگی و انشقاق موجود در میان اصلاح طلبان ایجاب می کند تا دولت امریکا با صراحتبیشتری از آنها حمایت کند و به آنها امید و انگیزه تازه‏ای دهد.

محمد علی رامین در گفتگو با رجانیوز با اشاره حمایت مجدد بوش از اصلاح طلبان در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود گفت: اظهارنظر جریان های خارجی له یا علیه یک جریان داخلی باید براساس یک قانونمندی روش، تجزیه و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه اگر جریان استکبار به سردمداری بوش و یا هر شخص دیگری، از یک گروه در داخل کشور ما حمایت کند، قطعاً باید با منطق امریکایی این حمایت مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: مثلاً دولت امریکا برای نمایش مصنوعی سیاست های ضد تروریستی، مجبور است از گروهک مجاهدین خلق (منافقین) به طور رسمی حمایت نکند، اما به طور غیررسمی آنها را تحت حمایت قرار می دهد.

رامین ادامه داد: با این حال، دولت امریکا با مخالفان منافقین خلق به شدت تمام برخورد می کند و از حامیان آنها که اسرائیل و صدام بودند، حمایت همه جانبه می کرد.

وی با بیان اینکه حمایت صریح و مجدد بوش در پایان دوران ریاست جمهوری خود از مدعیان اصلاح طلبی در ایران، زوایای مختلفی را در بر می گیرد، اظهار داشت: امریکا برای ابراز کینه خود علیه رقبای اصلاح طلبان مجبور به حمایت آشکار از آنها شده است.

به گفته رامین، رایزنی های اصلاح طلبان با بیگانگان و دست نیاز آنها به سوی بوش مسبوق به سابقه بوده است و در حال حاضر این همگرایی بار دیگر ایجاب کرده است تا دولت جمهوری خواه در پایان کار خود از این جریان مطلوب و وفادار، اعلام حمایت و پشتیبانی نماید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت آشفته و پراکندگی موجود در میان اصلاح طلبان ایجاب می کند تا دولت امریکا با صراحت بیشتری از آنها حمایت کند و به آنها امید و انگیزه تازه‏ای دهد، افزود: افرادی از اصلاح طلبان که در برابر ولایت الهی موضع خصمانه و آشکاری دارند و پیرو ولایت امریکایی هستند، برای انسجام بیشتر در درون جبهه اصلاحات باید در برابر اصلاح طلبان معتدل و میانه رو از اقتدار بیشتری برخوردار شوند تا جبهه اصلاحات به سمت مردم و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا نکند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با تغییر دولت ها در رژیمی مانند امریکا، هیچگونه تغییری در سیاست های استکباری آنها بوجود نمی آید، گفت: دولت جمهوری خواه در پایان دوران حاکمیت خویش تجربیاتش را به دولت دموکرات انتقال می دهد.

وی در ادامه با اشاره به ادعای برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه حمایت های علنی رئیس جمهور امریکا در حقیقت به ضرر اصلاح طلبان و به سود اصولگرایان است، اظهارداشت: اگر اصلاح طلبان می گویند این حمایت های بوش در حقیقت با اراده آنها هماهنگ نیست، برای اثبات این مدعا، باید یا با امریکا و متحدانش دشمنی کنند و یا با دشمنان امریکا دوستی کنند تا بتوانند تعارض خود را با موضع گیری های رئیس جمهور امریکا در افکار عمومی اثبات کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلاح طلبان نمی توانند برای همیشه افکار عمومی ما را فریب دهند و هر نیرنگی نهایتاً روزی رنگ خواهد باخت، افزود: مواضع اصلاح طلبان در 8 سال حاکمیت آنها چیزی نیست که به این زودی‏ها از ذهن جامعه اسلامی پاک شود.

وی با بیان اینکه از آنجایی که اسلام مظهر رأفت و رحمت است، اگر این جریان از رفتار پیشین خود توبه کرده و به دامان ولایت اسلامی و الهی بازگردد، وضعیت تأسف بار دنیا و آخرت آنها اصلاح خواهد شد، ادامه داد: اما به نظر نمی رسد که این طیف از صبر و نجابت ملت و سکوت و متانت رهبری بتوانند بهره شایسته گرفته و به اصلاح عملکرد ناشایست خود بپردازند.

رامین با اشاره به انسجام دایره بسته کارگزاران پشت پرده سیاست های دولت های مختلف امریکا که مجموعه جمهوری خواهان و دموکراتها را رهبری می کنند، خاطر نشان کرد: همانطور که همه آگاهان اذعان دارند، مشاوران بوش با کلینتون درارتباط بودند و مشاوران اوباما و صحنه گردانان تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، غالباً همان افراد سابق هستند و به همین دلیل، تغییر چهره ها، تغییری در ماهیت رژیم استکباری امریکا به وجود نمی آورد.

خبر مرتبط:

اعلام حمایت مجدد بوش از اصلاح طلبان در آخرین روزها



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 87/9/18::: ساعت 9:1 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 119
    بازدید دیروز: 204
    کل بازدید :345246

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<