سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوتاهى در کار را پشیمانى بار است و دور اندیشى را سلامت در کنار . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز
وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با CNN:
آرزوی غرب پیروزی مخالفان احمدی نژاد است
وزیر امور خارجه فرانسه گفت: آرزوی غرب پیروزی مخالفان احمدی نژاد در انتخابات سال آینده است.

برنارد کوشنر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» امریکا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده اظهار داشت: از تحرک مخالفان دولت آقای احمدی نژاد بسیار خوشحالم.

وی افزود: مخالفان در ایران فعال هستند و از آن طرف انتخابات نزدیک است و ما مثل همیشه دوست داریم مخالفان به قدرت برسند نه اینکه آقای احمدی نژاد در قدرت بماند. البته من می دانم که این یک رؤیاست اما بالاخره یک زمانی این مسئله حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با تأکید بر پرهیز از حمله نظامی به ایران، گفت وگو را تنها راه حل برای مسأله هسته ای ایران خواند.

کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان در این مصاحبه در سؤالی از کوشنر پرسید: اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا تمایل دارد با کشورهای دشمن آمریکا از جمله ایران وارد مذاکره بدون شرط شود، نظر شما چیست؟

وی در پاسخ به این سؤال با تأیید این راه کار افزود: اکنون نوبت اوباماست که این کار را شروع کند، زیرا این کار را ما قبلاً صورت داده ایم و باید بگوئیم که هیچ تناقضی میان اعمال تحریم ها و گفت وگو با ایران وجود ندارد. ما امریکایی ها و اعضای 1+5 این کار را انجام داده ایم اما به نتیجه واقعی نرسیده ایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که اوباما روند تازه ای در برخورد با مسئله ایران آغاز کند چرا که شما بهتر از من می دانید که ایران کشوری بزرگ و تاریخی بزرگ دارد.

کوشنرافزود: اگر بخواهید درباره افغانستان حرف بزنید باید با ایران گفت وگو کنید اگر بخواهید درباره خاورمیانه و عراق و سوریه گفت وگو کنید، باز هم باید با ایران مذاکره کنید پس بیایید واقع نگر باشید و با ایران گفت وگو کنید.

وی همچنین گفت: برخی کشورهای عرب خلیج فارس از اینکه توازن قدرت در منطقه برهم بخورد، درباره گفتگوی دولت اوباما با ایران نگران هستند.

امانپور پرسید: به نظر می رسد برخی کشورهای عرب درباره مفهوم رویکرد امریکا برای گفتگو با ایران نگران هستند؟

کوشنر پاسخ داد: مثل همیشه شما از اخبار سری آگاه هستید. آنها به نوعی به این مسئله اعتراض داشتند. آنها می خواستند درباره آنچه که در جریان است، آگاه باشند زیرا می گفتند ایران تهدیدی در کنار گوش آنهاست. ما هم پذیرفتیم تا با آنها در این خصوص گفتگو کنیم.

امانپور گفت: آیا آنها از این نگران هستند که دولت اوباما ممکن است امتیازات زیادی به ایران دهد؟

وزیر خارجه فرانسه پاسخ داد: فکر نمی کنم چنین باشد. آنها بیشتر درباره موقعیت خود در منطقه خلیج فارس نگران بودند. در واقع موضوع اصلی توازن قدرت است.

امانپور پرسید: آیا اروپا و فرانسه به کنگو نیرو اعزام خواهند کرد؟ منظور نیروهای اتحادیه اروپاست که شما یک بار گفتید این احتمال وجود دارد.

کوشنر پاسخ داد: بله همینطور است اما نمی دانم که می توانم دوستان خود را متقاعد کنم. هم اکنون17 هزار صلح بان سازمان ملل در سراسر جهان مستقر هستند. به نظر شما آیا لازم است که نیروهای سازمان ملل را پشتیبانی کنیم. به نظر کمی متناقض می آید. از این رو باید بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از کل جهان بخواهد تا3 هزار نیروی دیگر به این نیروهای اضافه کنند. با همه اینها معلوم نیست که این کار عملی باشد و من درباره آن خوشبین نیستم. اوضاع بسیار بدی است.  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/8/26::: ساعت 7:18 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 65
    بازدید دیروز: 273
    کل بازدید :345465

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<