سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون کارها همانند شود یکى را بر دیگرى قیاس کردن توانست و پایان آن را از آغاز دانست . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

بدهکاران اصلی و کلان به بانک‌ها حدود 4 هزار نفر هستند

  هم اندیشی: احمدی‌نژاد با بیان اینکه پول نباید در اختیار عده‌ای خاص بلوکه شود، گفت: بدهکاران اصلی و کلان به بانک‌ها حدود 4 هزار نفر هستند در حالی که اکثر مردم یا وام نگرفتند و یا وام‌های ناچیز گرفته‌اند و پس داده‌ و می‌دهند.

به گزارش هم اندیشی ؛محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در آغاز سفر خود به استان خراسان شمالی در جمع مردم بجنورد که در ورزشگاه تختی این شهر حاضر شده بودند در ابتدا با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو برای سعادت انسانی است، گفت: ایمان و عمل صالح ضامن استقرار حکومت صالحان و مومنان در زمین است. قوانین زندگی و برنامه‌های اقتصادی همه و همه در قرآن آمده است و همه علوم عالم در قرآن کریم آمده است.
وی با بیان اینکه قرآن وعده الهی را بیان کرده و تحقق این وعده حتمی است، گفت: از مهم‌‌ترین وعده‌های الهی، استقرار حکومت مومنان در سراسر زمین و برچیده شدن بساط ظلم و ناامنی و تبعیض و برپا شدن عشق و محبت و برادری در زمین است.
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه با نگاهی به وضعیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دنیا می‌توان دید که تبعیض در تمام جهان موج می‌زند، اظهار داشت: از میان نزدیک به 7 میلیارد مردم جهان، همه از خفقان و تبعیض و ظلم از جانب مستکبران ناراضیهستند، نابسامانی‌های اخلاقی و فرهنگی موج می‌زند و بنیان کرامت و شخصیت انسان آماج حمله است.
رئیس جمهور با بیان اینکه تهدید، جنگ، اختلاف، درگیری و ناامنی درجهان حاکم شده است، اضافه کرد: روزی هم سرکردگان استکبار غرب با غرور با ملت‌ها صحبت می‌کردند و به واسطه چپاول ملت‌ها احساس ماندگاری می‌کردند و خود را شکست‌ناپذیر می‌پنداشتند و مانعی در برابر زیاده‌خواهی خود نمی‌دیدند و تجاوز و اشغال را تحمیل می‌کردند و بعد از اشغال عراق با دنیا و روسای دولت‌ها با حالت تمسخر و غرور صحبت می‌کردند.


وی یادآور شد: اما امروز به صحنه اقتصادی اروپا و آمریکا نگاه کنید. در آن حکومت‌هایی که تبلیغ می‌کردند که بهشت روی زمین را به وجود آورده‌اند و اجازه نمی‌دادند کسی ضعف‌های آنها را ببیند، از 290 میلیون جمعیت آمریکا 80 میلیون فقیر و بیش از 40 میلیون در فقر مطلق هستند و بحران‌های اقتصادی پی در پی دارند. بانک‌های آنها که نماد چپاول و سرمایه‌داری بودند، یکی پس از دیگری در حال ورشکستگی هستند.
احمدی نژاد افزود: در سفر اخیر نیویورک فضای آنجا را مورد بررسی قرار دادیم. سراسیمگی دولتمردان و از دست دادن اعتماد به نفس را دیدیم.
موج بحران اقتصادی آنچنان فراگیر است که هیچ کس امید رفع آن را ندارد و همه از یاس و آینده نامعلوم صحبت می‌کنند. وضعیت اقتصادی آنها صدها برابر بیش از چیزی که می‌گویند بدتر است اما تلاش می‌کنند مشکلات اقتصادی خود را به سایر کشورها منتقل کنند.
به گفته رئیس جمهور، علت این وضعیت آنها این است که آنها از حدود 200 سال قبل اعلام کردند که دین و ارزش‌های الهی باید از زندگی اجتماعی کنار برود و دروغ و تسلط طلبی را امری خوب تلقی کردند و ایمان به خدا، پیامبران و عدالت را کنار گذاشتند و فریب و دروغ‌گویی را حاکم کردند. در زندگی اقتصادی چپاول، ربا و غارت را رنگ و لعاب زیبا دادند و حرام‌خواری را ترویج کردند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه آنها فقط به دنبال پر کردن جیب خود بودند و ملت‌ها از جمله مردم آفریقا را به عنوان بردگان خود چپاول می‌کردند، گفت: آنها همه منابع ارزشمند زمین اعم از طلا ونفت و فلزات گرانبها را در تصرف خود گرفتند، جنگ به راه می‌انداختند تا ملت‌ها در غفلت بمانند و متوجه این غارت نشوند.
وی تصریح کرد: علت شکست آنها فراموش کردن ایمان به خدا و فراموش کردن عمل صالح است. امروز می‌بیند اگر کسی فریاد ایمان سر می‌دهد، رسانه‌های آنها او را مسخره می‌کنند. وقتی حرف از عدالت می‌زنید متهم به تجاوز‌طلبی می‌کنند. آنها در یک قرن گذشته بیش از 100 میلیون انسان را در جنگ‌ها کشتند.
رئیس جمهور با اشاره به یک دیدار خود در نیویورک گفت: در جلسه‌ای با رهبران ادیان در نیویورک با اشاره به همین کشتار گفتم که در کدام یک از این جنگ‌ها مومنان باعث جنگ بودند؟ این ظالمان در تمام این جنگ‌ها برپاکنندگان جنگ بودند و همه آنها به دست کسانی بود که به دروغ شعار آزادی، حقوق بشر و دموکراسی می‌دادند. همه جنگ‌ها توسط دنیاپرستان راه افتاد و البته در بعضی مواقع مثل جنگ تحیلی 8 ساله ملت مومن از خود دفاع کرد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: همین ماجرایی که علیه ما درست کرده بودند یعنی موضوع هسته‌ای، به عامل بی‌آبرویی آنها تبدیل شد. تصور می‌کردند با بداخمی، ترش‌ رویی و تهدید، ملت ایران عقب‌نشینی می‌کند و تصور می‌کردند که ملت ایران مثل سرمایه‌داران بزدل است.
وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که جوانان همین استان برای تودهنی زدن به آنان کفایت می‌کند. حکومت ظالمان باید بروند، فاسدها و دزدی‌های بین‌المللی باید بروند و جای آنها مومنان و صالحان و خدمتگذاران پاک جایگزین بشوند؛ این وعده الهی است.
احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه با استقامت و پرچمداری ملت ایران زمینه استقرار حکومت عدل جهانی توسط مولایمان حضرت مهدی عج، برپا می‌شود، گفت: ملت ما با همدلی و وحدت پشت سر رهبری هوشمند ایستاد، هیمنه پوشالی دشمنان را نمایان ساخت و باطل بودن آنها را در معرض دید جهانیان قرار داد.
رئیس جمهور تاکید کرد: آنها فریاد می‌زنند اما به فضل الهی دیگر کار از کار گذشته آنها در سراشیبی سقوط هستند و هیچ کس قادر به نجات آنها نیست و خدا در تحقق وعده‌اش تخلف نمی‌کنند.  
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم بجنورد با اشاره به تلاش‌های دولت و مردم برای ساختن کشور، گفت: چپاول و سودجویی فرهنگ غربی‌ها است اما فرهنگ ملت ما فرهنگ ایثار و مهربانی است و این باعث آرامش، کمال و سعادت جامعه است.
وی افزود: کارهای فراوانی برای کشور درحال انجام است اما انتظار ملت ایران سرعت بالاتر، کیفیت بهتر و عدالت والاتر است و به همین جهت دولت مشکلات اقتصادی و علت برخی عقب‌افتادگی‌ها و تبعیض‌ها را ریشه‌یابی کرده و طرح تحول اقتصادی را در چارچوب چشم‌انداز و اصل 44 فراهم کرده است.
احمدی‌نژاد اصلاح وضع بانک‌ها، مالیات، گمرکات، تولید، یارانه‌ها، و مسایلی از این قبیل را جزو طرح تحول اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: طرح تحول اقتصادی عمدتا به نفع کسانی است که از ثروت ملی کمتر بهره بردند و مناطقی که کمتر استفاده کردند و خانواده‌هایی که در مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه این طرح مورد استقبال وسیع توده‌های مردم و صاحب‌نظران قرار گرفته، افزود: ما امروز وارد مرحله دوم این طرح شده‌ایم و جزییات طرح را طراحی کرده‌ایم و می خواهیم پول در بین اقشار گوناگون مردم مثل گردش خون در بدن به صورت عادلانه توزیع شود؛ بانکها باید پول را به طور سالم به اندازه و به موقع در تمام پیکره جامعه توزیع کنند.
وی تصریح کرد: بدهکاران اصلی و کلان به بانک‌ها حدود 4 هزار نفر هستند؛ اکثر مردم یا وام نگرفتند و یا وام‌های ناچیز گرفته‌اند و پس داده‌ و می‌دهند، اما عده قلیلی پول گرفتند تا مثلا کارخانه بزنند اما با آن پول مسکن خریدند تا گران شود و بفروشند و بعد هم این پولها را وارد بازارهای دیگر می‌کنند.
احمدی نژاد با بیان اینکه پول نباید در اختیار عده‌ای خاص بلوکه شود، گفت: در مورد یارانه‌ها نیز نباید بیش از 70 درصد یارانه‌ها فقط به 30 درصد جامعه برسد بلکه باید در متن مردم توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان هم پیگیر طرح تحول هستند و انشاءالله لایحه را تصویب می‌کنند و به زودی اجرای آن را آغاز می‌کنیم تا اصلاحات اساسی به وجود بیاید.  



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 87/7/18::: ساعت 5:34 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 46
    بازدید دیروز: 273
    کل بازدید :345446

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<