سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست از عهده دوستى برنیاید تا برادر خود را در سه چیز نپاید : هنگامى که به بلا گرفتار شود ، هنگامى که حاضر نبود هنگامى که در گذرد . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

روزهای آخر دولت خاتمی سپری می شد که کتابی جنجالی دربرابر خوانندگان قرار گرفت: «خاطره ها» که بررسی خاطرات محمدی ری شهری می پرداخت.
در فصلی از این کتاب به تشکیل دادگاه ویژه پس از یک مورد تخلف اشاره شده بود که حضرت آیت الله خامنه ای (رییس جمهور وقت) با امام خمینی (ره) در این باره صحبت می کند و ایشان می فرماید که بارها به آقای اردبیلی (رییس قوه قضائیه وقت) گفته ام که این دادگاه را تشکیل بدهند اما نداده اند. اکنون تشکیل بدهید و آقای ری شهری هم اداره آن را در اختیار داشته باشد.
وی در این کتاب توضیح می دهد که منتظری سخت مخالف تشکیل دادگاه ویژه بود. وی در این باره نامه ای هم به امام نوشت که امام درخواست وی را رد کرد. ری شهری فصلی را به رد گفته های منتظری در باره دادگاه ویژه اختصاص داده بود.
این کتاب یادآور کتاب پیشین وی بود، «خاطرات سیاسی» که به خاطرات محمد محمدی ری شهری در طول دوره تصدی وزارت اطلاعات پرداخته است . وی در این کتاب به ماجرای باند مهدی هاشمی و پی آمدهای این قضیه به صورت مبسوط پرداخته است.
واقعه مهدی هاشمی با تمام ویژگیهای تلخ و جانکاهش، حکم محکی کارآمد برای تشخیص سره و ناسره را داشته است . اگر چه این رخداد، نقطه عطفی در نگرش به فردی معین و مقامی مشخص همچون قائم مقام رهبری بود، نباید در همین حد محدود شود. این واقعه تجسم درس هایی عمیق و تجربه هایی گرانبهاست که می باید به تکرار و تداوم در ذهن همه افراد جاری شود زیرا این حوادث برای خردمندان عبرت آور است .
این مجموعه براساس اسناد و خاطرات مضبوط شخصی در طول سال های 1366 - 1365 پرونده مهدی هاشمی و همکاران او، اسناد ساواک، خاطرات و گفته های چند تن از مسئولان کشور و ... تهیه شده و توسط آقای عاطفی بازنویسی شده بود.
در این کتاب نیز این مثلث به خوبی مشهود بود. یک سو وزارت اطلاعات که خواستار برخورد با مهدی هاشمی و باند وی بود، در ضلع دوم فردی قرار داشت که به واسطه وابستگی هاشمی به او و باتوجه به نفوذ بالایش خواستار پایان بخشیدن به پرونده بود و حتی در این راستا کلاس درس خود را تعطیل کرد. ضلع سوم قوه قضائیه بود که در تلاش برای مصالحه و جلوگیری از دلخوری ضلع دوم بود.
حضرت امام پس از اصرار منتظری بر حمایت از فردی که وزارت اطلاعات جرمش را محرز دانسته بود و منتظری با فشار نمی گذاشت عادلانه در دستگاه قضایی با آن برخورد شود چنین فرمودند: « شما در اکثر نامه ها و صحبت ها و موضع گیری هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند....می بینید که چه خدمت ارزنده ای به استکبار کرده اید .... در مسئله مهدی هاشمی قاتل ، شمااو را از همه متدینین متدینتر می دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم . شما از این پس وکیل من نمی باشید ... سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام زمان (ع)بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال ها نرود .... از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد... دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند... تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام ؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق وشور و شعف پخش می کنند نگردند. از خدا می خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان رابیش از این نچشد."
پی نوشت:
* مهدی هاشمی برادر داماد منتظری از جمله افرادی بود که پیش از انقلاب به اتهام معاونت در قتل آقای شمس آبادی دستگیر ومحکوم گردید. او پس از پیروزی انقلاب از زندان آزاد شد و به مسئولیتهای مهمی نیز گمارده شد؛ اما بزودی چهره واقعی خود را نشان داد و با شرکت در چند فقره جنایت و اعمال خلاف قانون از سوی دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شد و حکم درباره او به اجرا درآمد.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 6:55 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 107
    بازدید دیروز: 104
    کل بازدید :346078

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<