سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند می تواند هنگامی که از چیزی که نمی داند پرسیده شود، بگوید : «خدا داناتر است» و برای غیر دانشمند این حقّ نیست . [امام صادق علیه السلام]
ارزش نیوز

چند ژنرال ارشد پنتاگون در گفت وگو با رویتر فاش کردند فعالیت تروریستی180 شرکت آمریکایی در عراق

ژنرال های ارشد آمریکایی فاش کردند، 180شرکت پیمانکار امنیتی آمریکایی و اروپایی در عراق دست به حملات تروریستی می زنند.
به گزارش خبرگزاری قدس، خبرگزاری رویتر به نقل از ژنرال های ارشد وزارت دفاع آمریکا فاش کرد، هم اکنون 180شرکت امنیتی آمریکایی و اروپایی با عضویت نزدیک به 48هزار افسر امنیتی خبره در عراق سرگرم ایجاد رعب و وحشت در بین مردم عراق هستند. یک مقام ارشد نظامی آمریکا به این خبرگزاری گفت: شرکت های امنیتی بیگانه زیادی در عراق وجود دارند که به اقداماتی غیر از برقراری امنیت در این کشور دامن می زنند. از زمان اشغال عراق توسط آمریکا، هزاران نیروی امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل نیز تحت پوشش شرکت های اقتصادی، در عراق و خصوصا در شمال این کشور سرگرم فعالیت های جاسوسی هستند.
شرکت های امنیتی طرف قرارداد با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، از طرف هیچ نهادی نظارت نمی شوند و آمریکا خود را جوابگوی اقدامات وحشیانه و جنایات آنها نمی داند. اواخر هفته گذشته ماموران یک شرکت امنیتی استرالیایی یک خودرو شخصی را به رگبار مسلسل بستند که در نتیجه آن، دو زن عراقی شهید شدند. در پی این حادثه، کاخ سفید سریعاً اعلام کرد خود را مسئول این حادثه نمی داند.
ماموران شرکت امنیتی «بلک واتر» نیز چهار هفته پیش جمعیتی را در غرب بغداد به رگبار بستند. این حمله نیز بدون دلیل صورت گرفت و بر اثر آن، 17 غیرنظامی شهید و تعداد زیادی مجروح شدند.
به اعتقاد کارشناسان، آمریکا به خاطر فرار از قوانین محدودکننده بین المللی، شرکت های خصوصی را جایگزین بخش اعظم نیروهای خود در عراق کرده است. این شرکت ها متشکل از مزدورانی هستند که در ازای دریافت پول، دست به هر جنایتی در عراق می زنند. این مزدوران در واقع، افراد تبهکار و قاتل و سابقه دار آمریکایی و کشورهای دیگر هستند و در ازای فعالیت و مأموریت خود در عراق، دستمزدهای کلانی دریافت می کنند که به گفته «ویل گدیس» مدیرعامل شرکت مشاوره ای «ای.ای.سی.پی» ممکن است سقف آن ماهانه، به بیش از 10 هزار دلار هم برسد!
اخیراً مقامات غربی فاش کردند، شرکت های امنیتی فوق در مسلح کردن گروه های تروریستی در عراق نقش داشته اند. به اعتقاد کارشناسان بسیاری از عملیات کشتار مردمی در عراق که به اسم شورشیان عراقی صورت می گیرد، در حقیقت توسط این شرکت ها طراحی و اجرا می شوند.
حمایت عمار حکیم
از طرح فدرالی شدن عراق
به گزارش خبرگزاری ایسنا، «عمار حکیم»، فرزند «عبدالعزیز حکیم»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، از طرح خودمختاری (فدرالی شدن) مناطق عراق براساس مرزهای قومی و مذهبی حمایت کرد. «عمار حکیم» که در حضور صدها تن از حامیان گروه «ائتلاف عراق یکپارچه» در بغداد سخن می گفت، در ادامه، از مردم کشورش خواست ضمن حفظ وحدت، در راستای فدرالی شدن عراق بکوشند.
فرزند رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بیان داشت: فدرالیسم یکی از راه های تحقق یکپارچگی و اتحاد در عراق است.
وی تصریح کرد: تلاش برای انحصار قدرت در زمینه تصمیم گیری، سیاستگذاری ها و نیز سیطره بر ثروت ملی کشور، دولت مرکزی را به یک نهاد ظالم و سلطه طلب تبدیل کرده است.
یک قطعنامه غیرالزام آور به منظور ایجاد مناطق خودمختار در عراق ماه گذشته توسط نمایندگان سنای آمریکا تصویب شد.
«نوری مالکی» نخست وزیر و سایر سیاستمداران عراقی چنین تصمیمی را تعدی به استقلال و حاکمیت عراق توصیف کرده اند.
اما «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق، که خود از سیاستمداران کرد و از حامیان سرسخت طرح خودمختاری به شمار می آید، اظهار داشت که با اجرای این طرح، اتحاد و یکپارچگی عراق تثبیت می شود.
تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان
به گزارش واحد مرکزی خبر، «احمد المسعودی» نماینده مجلس عراق، اعلام کرد، نیروهای آمریکایی و عراقی به سوی تظاهرکنندگان در شمال استان بابل این کشور تیراندازی کردند که به شهادت یک عراقی و جراحت چهارتظاهرکننده دیگر انجامید. این تظاهرات در اعتراض به بازداشت برخی شهروندان توسط نیروهای اشغالگر برگزار شده بود.
انفجار پرتلفات در سامرا
عملیات تروریستی انفجار یک تانکر سوخت در نزدیکی اداره پلیس شهر سامرا، 17شهید و 40زخمی برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار که صبح دیروز روی داد، به واژگونی و تخریب تعدادی خودرو و چندین ساختمان در منطقه مسکونی نیز انجامید.
شماری از قربانیان و زخمی های این حادثه، زن و کودک هستند. انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در میدان «عدن» شمال بغداد نیز شش شهید و 9 مجروح در میان غیرنظامیان برجای گذاشت. در این انفجار نیز تعدادی زن و کودک شهید و مجروح شدند.
سایر رویدادها
¤ «راضی الراضی»، مسئول سابق کمیته مبارزه با فساد در عراق فاش کرد، فساد رایج مالی در عراق، 18میلیارد دلار به این کشور خسارت زده است.
¤ به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا با توجه به اکراه عمومی از شرکت در جنگ های عراق و افغانستان، به پرداخت پاداش های مالی هنگفت برای جذب سربازان جدید و حفظ نیروهای کارآمد خود روی آورده است.
¤ به گزارش واحد مرکزی خبر، افراد مسلح ناشناس دو کشیش را در شهر تل عفر (شمال عراق) ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند
   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/7/23::: ساعت 10:27 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 252
    بازدید دیروز: 204
    کل بازدید :345379

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<