سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهاننمی ماند . [امام حسن علیه السلام]
ارزش نیوز

  آیت الله مصباح چهره ای مخلص، زاهد و ناشناخته

 رجانیوز: بعد از رحلت آیت ا... مشکینی و ایجاد خلاء جانشین در مجلس خبرگان رهبری بعضی از جریانات سیاسی با حرکتی سازماندهی شده دست به شیطنت زده و با مطرح کردن گزینه هایی کاندیدای ریاست این مجلس و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته درباره روابط و گرایشات دینی و سیاسی در فضای افکار عمومی داستانسرایی در زمینه "خیز حامیان مصباح برای تصاحب کرسی ریاست خبرگان رهبری" پرداختند تا از این حربه برای ایجاد اختلاف در بین روحانیت و شاکله مجلس خبرگان استفاده کنند.

 یکی از این روزنامه های صبح حتی بیش از یک هفته پیش از درگذشت آیت الله مشکینی تیتر و عکس یک خود را به این موضوع اختصاص داد و بادرج عکسی از آیت الله مشکینی در حال ورود به جایگاه هیئت رئیسه مجلس خبرگان و در حالیکه هاشمی رفسنجانی به دنبال وی در حال ورود بود، به این موضوع دامن زد. این روزنامه حتی فردای درگذشت آیت الله مشکینی نیز با انتخاب تیتر "جایگاه خالی ریاست مجلس خبرگان" بیش و پیش از آنکه درگذشت فقیه مجاهد و پارسا را مورد توجه قرار دهد، صندلی خالی ریاست را برجسته کرد تا ثابت کند شورای تیتر رنجیره ای ها، خط مقدم سیاست زده کردن این موضوع را به این روزنامه واگذار کرده است.

 به هر ترتیب امام جمعه موقت تهران معتقد است: نگاه کلی اعضای خبرگان به کرسی ریاست این مجلس تصاحب قدرت نیست و به دوش کشیدن این مسئولیت خطیر در رأس قرار دارد.
آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با رجانیوز، با تأکید بر اینکه منش خبرگان این است که در پی جاه و مقام نباشند، افزود: در دوره سوم مجلس خبرگان، انتخابات هیأت رئیسه چهار بار تکرار شد. در هر دوره آیت الله مشکینی از نمایندگان درخواست می کرد که وی را انتخاب نکنند ولی اعضاء به دلیل اخلاص و جایگاه فوق العاده ایشان، به وی برای ریاست بر مجلس خبرگان رهبری رأی می دادند.

 عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جوسازی علیه آیت الله مصباح یزدی جفا در حق ایشان است، اظهار داشت: برخی مطبوعات شایعه شاگردی بنده را مطرح کرده اند. بنده افتخار تلمذ در محضر ایشان را نداشته ام آیت الله مصباح از چهره های مخلص، زاهد و ناشناخته نظام هستند.

 امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح در پی دست یافتن به ریاست خبرگان رهبری نیستند و این تصویری که برخی رسانه ها می سازند کاملاً خیالی و گمانه زنیهای خلاف واقع و اخلاق مطبوعاتی می باشد. 
وی با تأکید بر اینکه از رسانه ها انتظار می رود بینش خود را در مورد خبرگان رهبری اصلاح کنند، گفت: آنها تصور می کنند همانند مجالس دیگر در مجلس خبرگان نیز جنگ قدرت مطرح است.

 خاتمی تصریح کرد: به فضل پروردگار در روز سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه در اجلاس آتی خبرگان اعضا در مورد ریاست مجلاس خبرگان رهبری تصمیم گیری می کنند. 
وی با تذکر این نکته که در مجلس خبرگان مسیری جز مسیر ولایت مطرح نخواهد بود، خاطرنشان ساخت: کسانی که در مجلس خبرگان هستند اکثریت قریب به اتفاقشان ولایی و در خط مستقیم ولایت فقیه قرار دارند.

 خاتمی با تأکید بر اینکه این مجلس ولایت مدار مجلس نخبگان و فرهیختگان کشور است، اظهار داشت: اعضای مجلس خبرگان تحت تأثیر جوسازی ها و جریانهای سیاسی قرار نمی گیرند و در وقت مقتضی براساس بصیرت تصمیم گیری خواهند کرد.

 عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نخبگانی که بنده می شناسم، اصل حضورشان از شرکت در این مجلس احساس تکلیف بود و برای بدست آوردن موقعیت و مقام نبوده است.

 وی تأکید کرد: بنده هیچگاه در ذهنم مسأله ریاست خبرگان مطرح نبوده و جایگاه آنرا فراتر از خود می دانم و معتقدم در این جایگاه باید بزرگان جای گیرند.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 86/5/14::: ساعت 3:52 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 33
    بازدید دیروز: 220
    کل بازدید :346224

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<