سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسلام را چنان وصف کنم که کس پیش از من نکرده است . اسلام گردن نهادن است و گردن نهادن یقین داشتن ، و یقین داشتن راست انگاشتن ، و راست انگاشتن بر خود لازم ساختن ، و بر خود لازم ساختن انجام دادن ، و انجام دادن به کار نیک پرداختن . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

     تقریباً دو سال از روی کارآمدن دولت نهم می‌گذرد و به رغم کارشکنی‌ها و مخالفت‌ها، این دولت خدمات چشمگیری انجام داده است که بسیاری از مردم و حتی خواص و دست اندرکاران از آن آگاهی ندارند. مقام معظم رهبری به صراحت از عدم اطلاع‌رسانی دولت گلایه کرده، فرمودند: سعی کنید با شیوه‌های هنری، فعالیت‌های دولت نهم را به تصویر بکشید و به سمع و نظر مردم برسانید. ولی به نظر می‌رسد ظاهراً همان‌طور که انباشت اطلاعات، مانع تصمیم‌گیری می‌شود، انباشت خدمات دولت هم اطلاع‌رسانی را دشوار نموده است. ای کاش به صورت مختصر می‌گفتند که دولت نهم:

   ‌معلمان محترم و دلسوزی بودند که سال‌ها بهصورت حقالتدریس خدمت می‌کردند و دو دولت گذشته حاضر به استخدام آن‌ها نبودند؛ ولی دولت نهم با استخدام آن‌ها به وضع نابسامان فرهنگیان حقالتدریسی پایان داد.

 ‌اجرای بیمه خدمات روستایی در تمام کشور که مصوب آخرین روزهای دولت آقای خاتمی بود، با هزینه سنگین مالی به دوش دولت نهم افتاد و روستائیان که پیش از این‌ به‌علت هزینه‌های بالای درمان سال‌ها درد و رنج را تحمل می‌نمودند و جرا‡ت اقدام نداشتند، اکنون با پرداخت نود درصد هزینه‌ها از طرف دولت به درمان خود می‌پردازند و سلامتی خویش را باز می‌یابند.

 ‌درمان رایگان افراد سانحه دیده در تصادفات، مصوب سال 83 بوده و دولت قبلی به‌علت هزینه سنگین درمان افراد تصادفی، از اجرای آن سر باز زده بود؛ ولی دولت نهم آن را تمام و کمال بهاجرا درآورد و درمان افراد آسیب‌دیده در تصادفات که در مواردی بسیار سنگین است، رایگان انجام می‌شود.

 ‌برای اولین بار است که در دو سال گذشته خرید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم بهروز انجام شد و کشاورزان به‌صورت نقد و بهروز هزینه‌های خود را دریافت نمودند.

 ‌کم‌تر کسی تصور می‌کرد که 30 استان کشور و صدها شهر دور و نزدیک در کم‌تر از دو سال، میزبان سفرهای استانی رئیس جمهور، وزرا و مدیران کل کشور باشند و این مسؤولان از نزدیک به لمس مشکلات و حل آن‌ها بپردازند، سفرهایی که موجب رضایت و سرور رهبر معظم انقلاب شد.

 ‌بازنشستگانی که سال‌های جوانی و عمر مفید خود را در خدمت به این مرز و بوم گذرانده بودند، با حقوقی در حد بخور و نمیر روزگار می‌گذراندند که آن هم در مواردی با تأخیر به آن‌ها پرداخت می‌شد! اما دولت نهم با افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان، روحی تازه در کالبد بیجان آن‌ها دمید و نشاط و شادابی را به آن‌ها بازگرداند.

 ‌بدهی‌های خارجی در مقایسه با سال 84 چهار درصد کاهش یافته است.

 ‌صادرات غیر نفتی در سال 85 نسبت به سال 84، 1/59 درصد افزایش داشته است.

 ‌یکی از کارهای ارزشمند دولت نهم، توزیع سهام عدالت است که تا کنون نزدیک به پنج میلیون نفر سهام خود را دریافت نموده‌اند و این تعداد تا نیمه اول سال 87 به بیست میلیون نفر می‌رسند.

 ‌دولت نهم با برگزیدن رویکرد فعال در عرصه دیپلماسی، تأکید بر حق مسلّم هسته‌ای ایران، طرح مسأله هولوکاست، نابودی اسرائیل و ... سیاست خارجی را از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل کرده که مورد رضایت رهبری واقع شده است.

 ‌در مصاحبه معاون وزیر بهداشت آمده بود که در 27 سال گذشته، پایگاه‌های امداد جاده‌ای (بین‌شهری) 352 عدد بوده است؛ ولی در یک سال از عمر دولت نهم به بیش از 750 پایگاه رسیده که هر پایگاه مجهز به آمبولانس، نیروی امدادی و وسایل ارتباطی است؛ یعنی افزایش صد در صدی در راه اندازی پایگاه امداد (اورژانس بین شهری.)

 تأسیس صندوق مهر امام رضا(ع) که متأسفانه هنوز کامل به مردم معرفی نشده است و افراد بسیاری از برکات آن اطلاع ندارند.

 ایجاد اشتغال یکی از برنامه‌های محوری دولت نهم به‌شمار می‌آید. برای نخستین بار طی سال‌های جاری میزان بیکاری در کشور به 2/10 درصد کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود با راه اندازی بنگاه‌های متوسط و کوچک زودبازده، یک سوم از جمعیت بیکار کشور صاحب شغل شوند و این کار می‌تواند انقلابی در رفع مشکل اشتغال به‌حساب آید.

 یکی از مشکلات در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور، بانک‌ها بودند. سودهای سرسامآور ثروتهای انباشته شده در بانکها موجب ورشکستگی بسیاری از صنعتگران و کشاورزان، تعطیلی کارخانجات و چرخ‌های اقتصادی کشور شده بود؛ اما با کاهش سود بانکی به 12 درصد و جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها، سرمایه‌ها به بازار اقتصاد سرازیر و موجب فعالشدن چرخ‌های اقتصادی کشور شده است.

 ‌اجرای بزرگ‌ترین طرح ملی در 27 سال گذشته که همه دولت‌ها از اجرای آن وحشت داشتند و علیرغم مصوبات مجالس گذشته از آن فرار می‌کردند، از افتخارات بارز دولت نهم شمرده می‌شود. این دولت با شجاعت و شهامت طرح کارت هوشمند و سهمیهبندی بنزین را اجرا نمود که خدمتی ارزشمند به کشور و نظام محسوب می‌گردد. و آثار و برکات آن را آیندگان خواهند دانست.

 کاهش هزینه‌های اداری دولت، کاهش سفرهای خارجی مسؤولان، ممنوعیت چاپ اقلام تبلیغاتی مانند سررسید و تقویم، انتقال شرکت‌های غیر ضروری (تمرکز زدایی اداری)، کاهش نرخ تورم، اصلاح بازار سرمایه، طرح حذف زمین از قیمت مسکن، که به‌زودی اثر خود را نشان خواهد داد، پرداخت مطالبات معوقه، افزایش حقوق کارکنان دولت، معلمان، و هماهنگ‌سازی حقوق، استانی کردن پروژه‌ها و... از خدماتی است که توضیح آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد.                                                                

آن‌چه اشاره شد، نمونه‌هایی از خدمات دولت نهم به‌شمار می‌آید که علیرغم تبلیغات دشمنان خارجی و جوسازی و شایعه‌پراکنی دشمنان داخلی صورت گرفته است. مردم ما خدا را به سبب این همه لطف و نعمتی که به آن‌ها ارزانی داشته است، سپاسگزارند. نام بسیاری از شهرهای ایران اسلامی برای اولین بار به گوش مردم و مسؤولان می‌رسد، و این به برکت سفرهای استانی دکتر احمدی‌نژاد است.

ای کاش دولت تواضع نمیکرد و درباره خدمات انجامشده اطلاع‌رسانی مینمود تا رهبر معظم انقلاب ناچار به گلایه از عدم اطلاع‌رسانی دولت نمیشدند. و حال اگر گلایه رهبر عزیزمان نبود، نگارنده هرگز احساس مسؤولیت نمی‌کرد و اشاره به برخی از خدمات دولت، پاسخی کوتاه به گلایه ایشان در اینباره است؛ البته این اطلاع‌رسانی وظیفه یک شهروند عادی نیست بلکه باید کمیته اطلاع‌رسانی دولت فعال‌تر شود.   منبع

 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/5/8::: ساعت 9:19 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 36
    بازدید دیروز: 220
    کل بازدید :346227

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<