سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حق کسى را گزارد که حقش را به جا نیارد ، به بندگى او اعتراف دارد . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

بِسْمِ اللهِ الْرَحْمنِ الْرَّحیمْ
قالَ رسولُ الله - صلی الله علیه وآله وسلم -: اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی  اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ
الحمدُلله وسُبحانَکَ؛ اللّهُمَّ صل‌علی محمدٍ وآلهِ مظاهر جمالِک وجلالِک و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ الذی تجلّی فیه الأَحدیّةُ بِجمیعِ اسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایَعْلَمُهُ غَیُرک؛ و اللَّعنُ علی ظالِمیهم اصلِ الشَجَرةِ الخَبیثة.

و بعد، اینجانب مناسب می‌دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب «ثقلین» تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی ومعنوی وعرفانی،  که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه‌ای که عرفان آن برتمام دایرة وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و ازآنجا تا لاهوت و آنچه درفهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بربشریت گذشته است، از مهجور بودن از حقایق مقام والای «ثقل اکبر» و«ثقل کبیر» که از هرچیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است؛ و نه از آنچه گذشته است براین دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلکه مناسب دیدم اشاره‌ای گذرا و بسیار کوتاه ازآنچه براین دو ثقل گذشته است بنمایم.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:0 عصر

    سرمقاله چند روز قبل کیهان که بسیار مستند و با ارائه ادله متقن برای اثبات ادعای وی نگاشته شده بود با واکنش پرحجم و شدید مقامات، مسئولان و رسانه‌های دولتی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و به خصوص بحرین مواجه شد.

     سرمقاله روز 18 تیر روزنامه کیهان، حداقل به 9 سند مبنی بر تعلق جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس به جمهوری اسلامی ایران اشاره و اثبات کرده است که جزایر سه‌گانه هیچ‌گاه از تملک ایران خارج نشده، همواره ایرانی بوده‌اند و ادعاهای امارات درباره آنها کاملاً واهی است.

     کیهان در ادامه به حمایت شیخ‌نشین کوچک بحرین از ادعاهای غیرقانونی و واهی امارات علیه مالکیت کشورمان بر جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس اشاره کرده و می‌نویسد: «در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، همراهی بحرین با سایر کشورهای عضو حساب جداگانه‌ای دارد، زیرا بحرین بخشی از خاک ایران بوده است که در جریان یک زد و بند غیرقانونی میان شاه معدوم و دولت‌های آمریکا و انگلیس از ایران جدا شده است و امروزه اصلی‌ترین خواسته مردم بحرین بازگشت این استان جدا شده از ایران به سرزمین اصلی و مادری آن، یعنی ایران اسلامی است و بدیهی است که این حق مسلم ایران و مردم استان جدا شده آن نباید و نمی‌تواند نادیده گرفته شود».

     واکنش پرحجم و شدید مقامات مسئول و رسانه‌های دولتی بحرین به این نوشته حاکی دو پیام است؛ اول آنکه حاکمیت بحرین بعد از چهار دهه چنان متزلزل است که چند خط نوشته یک روزنامه می‌تواند اساس آن را به شدت به لرزه درآورد و در ادامه باعث آن شود که مقامات و رسانه‌های دولتی آن کشور پا را از حریم خود فراتر گزارده، به خود آن‌چنان جسارت و گستاخی بدهند که به اساسی‌ترین اعتقادات و داشته‌های یک ملت بزرگ اهانت کنند. البته اینکه دولت‌مردان، مسئولان دولتی و رسانه‌های دولتی بحرین با همه تلاش خویش نتوانستند خیل مردم بحرین را در اعلام مخالفت با جمهوری اسلامی ایران با خود همراه کنند، نشان دهنده اثبات ادعای مدیر مسئول روزنامه کیهان مبنی بر تمایل مردم بحرین در بازگشت به آغوش مام میهن است.

     همچنین اینکه چند خط نوشته باعث شود که دولتی حاکمیت خود بر کشوری را در خطر ببیند، نشان‌دهنده میزان عمق ثبات حاکمیت و حکومت آن دولت است.

     پیام دوم این واقعه اما بیشتر متوجه دولت‌مردان، مسئولان دولتی، رسانه‌ها، فعالان سیاسی، نخبگان، دانشجویان و عموم مردم کشورمان است. سال‌هاست که اماراتی‌ها به صورت مستقل و یا در قالب شورای همکاری خلیج‌فارس و حتی چند بار در قالب گروه «2 + 6» یعنی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به اضافه مصر و سوریه در سال‌های قبل، ادعای نقض حاکیمت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس را داشته و به علاوه در سال‌های اخیر به همراه هم‌پالگی‌های خود در شورای همکاری خلیج‌فارس سعی در جعل نام خلیج همیشه فارس داشته‌اند. اینها در حالی است که این ادعاها عموماً با واکنشی در خور از سوی ایران مواجه نشده‌اند که این مسئله گستاخی رهزنان پوشالی عزت ایران را بیشتر کرده است.    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 11:3 عصر

    با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی مجلس، تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت به دنبال ایجاد تغییر در طرح های مهمی نظیر "سهمیه بندی بنزین" و "ساماندهی تبلیغات انتخاباتی" هستند.

     به گزارش رجانیوز، فراکسیون اقلیت با وجود آگاهی از عدم رأی آوری پیشنهادهایی درباره افزایش سهمیه خودروها و یا عرضه بنزین به قیمت آزاد، درصدد ارائه این پیشنهادها برای کسب وجهه و بهره برداری انتخاباتی از این مسئله است.

     همچنین تعداد دیگری از این نمایندگان به دنبال ارائه طرحی 2 فوریتی برای اصلاح مصوبه مجلس درخصوص ممنوعیت نصب پوستر و الصاق پارچه و پلاکارد و بنر به در و دیوار و مراکز عمومی، می باشند. زمینه سازی روزنامه های طیف دوم خرداد نیز برای طرح این اصلاحیه ها همزمان با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مجلس، آغاز شده است.

     این درحالیست که طرح ممنوعیت نصب پوستر و الصاق پارچه و پلاکارد و بنر به در و دیوار و مراکز عمومی، علاوه بر جلوگیری از اسراف و نازیبایی معابر شهری، ارتباط تنگاتنگ "قدرت" و "ثروت" و تأثیر متقابل این دو بر یکدیگر را خنثی خواهد ساخت.

     همچنین پروپاگاندای رسانه ای طیف دوم خرداد علیه این طرح درحالی شدت گرفته است که این ممنوعیت تنها شامل نصب پوستر، بنر، پارچه و پلاکارد بر معابر عمومی بوده و انتشار پوسترها و بروشورها که معمولاً حاوی اطلعات جزیی تر و آگاهی دهنده نسبت به تحصیلات و سوابق کاندیداها دارند، منع قانونی ندارد.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 10:59 عصر

    >> دبیرکل حزب منحله دمکرات کردستان که اخیرا با بخرانهای درون تشکیلاتی مواجه شده، اعلام کرد این حزب آماده است تا با مقامات کشور مذاکره کند. وی افزوده حتی آمادگی دیدار و مصاحبه با روزنامه های کیهان و رسالت را نیز دارم!!

      >> یکی از بساز و بفروش های معروف تهران که سابقه سه دور نمایندگی مجلس را نیز دارد و هر دور، با یکی از جناح های سیاسی کشور زدوبند داشته در گفتگو با یکی از رادیوهای بیگانه اظهار داشت، برخورد فیزیکی و زندانی کردن افراد معتاد فایده ای ندارد؛ به این دلیل که معتادان افراد مریضی هستند و باید ریشه تمایل و گرایش این افراد به مواد مخدر بررسی شود!

     >>پس از استعفای رضاداد، در محافل سینمایی، شایعه استعفای محمود اربابی مدیرکل نظارت وارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد مطرح شده است. اربابی در ماه های اخیر و در پی اکران فیلم نقاب مورد فشارهای رسانه ای شدید قرار داشت.

      >> در حالی که خجسته، رئیس رادیو، تغییرات ایجادی در رادیو جوان را در راستای اصلاح رویکردهای مبتذل در این رادیو دانسته بود، تنها مدیر ارزشی یکی از گروههای رادیو جوان، از این مجموعه حذف شد! 

     >> پس از بازنشستگی استاندار سمنان، قرار است مددی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی استاندار سمنان شود.

      >> گفته می شود، جبهه مشارکت به مصطفی معین پیشنهاد داده در انتخابات مجلس از شیراز کاندیدا شود. این مساله سبب ناراحتی معین شده است. همچنین معین از این که حسن روحانی و شریعتمداری سرلیست بنیادباران در انتخابات مجلس هشتم هستند و وی در این فهرست جایی ندارد، ناراحت شده است.

      >> هیات کودکان و نوجوانان ایرانی شرکت کننده در جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا به نشانه اعتراض به نمایش فیلم ضد ایرانی پرسپولیس، از شرکت دراین جشنواره خودداری کردند.

      >> سعید حجاریان گفته است، نظام می خواهد با دانشجویان بازداشتی امیرکبیر در مسئله هسته ای معامله کند! وی در باره این این معامله خطرناک توضیح دیگری نداد!

      >> انتشار برخی اخبار اعتراضات رادیکال جبهه مشارکت در روزنامه اعتماد ملی خشم مهدی کروبی را برانگیخته است. کروبی گفته است، این مطالب باعث رادیکال شدن اعتمادملی و رای نیاوردن در انتخابات مجلس می شود.

    منبع خبر



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 10:13 عصر

    سالروز شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت باد



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 10:5 عصر

    ولادت با سعادت امام محمّد باقر علیه السلام مبارکباد




  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 9:28 عصر

    روز گذشته هم زمان با برگزاری نماز جمعه شهر مقدس قم، یک طومار 30 متری در اعتراض به برخی اقدامات سید محمد خاتمی به امضاء نمازگزاران و زائران رسید.

     به گزارش رجانیوز، در این طومار که با جمله ای از امام راحل (ره) مبنی بر اینکه " صدمه ای که اسلام از آخوند های فاسد می خورد از محمد رضا (شاه ملعون) نمی خورد"، آغاز شده، می افزاید: جایگاه با عظمت روحانیت شیعه همواره در طول تاریخ هزار ساله خود از طرف دشمنان اسلام، مورد تهاجم و تخریب قرار داشته است اما آن چنان که برخی افراد نا لایق از درون این نهاد مقدس در تضعیف و تخریب آن موثر بوده اند هیچ دشمنی از بیرون نتوانسته به شأن و موقعیت بالای علمای اسلام ضربه وارد کند.

     در ادامه این طومار با هشدار نسبت به خطر ورود افراد سست عنصر و منحرف در کسوت مقدس روحانیت، بر بروز حساسیت ویژه در مقابل انحرافات و مفاسدی که دامنه آن حیثیت اسلام و مسلمین را تهدید می کند، تأکید شده است.

     امضاکنندگان این طومار با انتقاد شدید از دست دادن خاتمی در لباس روحانیت، با زنان و دختران ایتالیایی و نشستن تنگاتنگ و زننده با گزارشگر تلویزیونی، این رفتارهای خلاف شرع را در ادامه تفکرات ضد دینی، القاء تردید در ولایت مطلقه امیر مومنان علی علیه اسلام و ترویج پلورالیـــسم دینی دانسته و آن را قابل اغماض  و مسامحه ندانسته اند.

     امضاکنندگان همچنین با تأکید بر ضرورت جلوگیری مسئولین از انجام سفرهایی که حاصلی جز تضییع بیت المال و کسر شأن و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد، خواستار اقدام قاطع و سریع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دادگاه ویژه روحانیت و ممانعت از گسترش چنین بدعتها و انحرافاتی شده اند.

     این گزارش حاکیست، طومار مذکور با گذشت دقایقی از نماز جمعه قم، آماده امضاء نمازگزاران و زائران گردید و در پایان نماز نیز، به دلیل استقبال اقشار مختلف طلاب، فضلا و مردم قم، بر تعداد امضاها افزوده شد. همچنین تلاش برخی نیروهای امنیتی برای جلوگیری از امضاء طومار و متفرق کردن امضاکنندگان، بی نتیجه ماند.

    نکته: انتظار است مردم شهر دارالعباده یزد نیز در حرکتی مشابه به وظیفه دینی ملی خود عمل نمایند. 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 8:12 عصر

    رئیس جمهور در نشست «صریح، صمیمی و علمی» با منتقدان اقتصادی که بیش از 5 ساعت به طول کشید، تصریح کرد: اساتید اقتصاد دانشگاه ها باید با توجه به قانون، راهکارهای اجرایی خود را برای برون رفت از مشکلات و حل ریشه ای مسایل اقتصادی کشور ارائه کنند.

     دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و شماری از اعضای هیأت دولت عصر پنج شنبه به مدت 5/5 ساعت میزبان منتقدان اقتصادی بودند که چندی پیش در نامه  سرگشاده ای که در رسانه ها منتشر شد، از عملکرد اقتصادی دولت گلایه کرده بودند.

     در این جلسه صمیمی و کارشناسی، نزدیک به 50 تن از اقتصاددانان منتقد که اغلب از اساتید و مدرسان دانشگاه های کشور و تعدادی نیز از کارگزاران و مدیران عالی دستگاه های اقتصادی و اجرایی دولت های پیشین بودند، حضور داشتند.

     همچنین در این نشست که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، علاوه بر مشاور ارشد و معاونان اول و اجرایی رئیس جمهور، وزرای اقتصاد و دارائی، کار و امور اجتماعی، رفاه، کشاورزی، بازرگانی، صنایع و دادگستری (سخنگوی دولت) و همچنین روسای بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر احمدی نژاد را همراهی می کردند.

     رئیس جمهور در ابتدای نشست با منتقدان اقتصادی با بیان اینکه مقدمه هر هم اندیشی برای پیداکردن راهکارهای بهتر، سنجش وضع موجود یا عملکرد است، تصریح کرد: مقایسه عملکرد دولت باید با قانون به عنوان سند بالادستی و یا با عملکرد دولت های گذشته باشد و نمی توان عملکردها را با آرمان ها و آرزوها مقایسه کرد.

     دکتر محمود احمدی نژاد همچنین در طول این نشست 5/5 ساعته سوالات ذیل را مطرح و از اقتصاددانان کشور خواست تا پاسخ های خود را درباره آن ارائه کنند.   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 7:39 صبح

          چندی پیش در سیمای جمهوری اسلامی ایران تصاویر منزل حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف که گویا سیزده سال در آن اجاره نشین بودند با همان وضعیت پخش گردید و صحبت از این بود که این بنا به هر صورتی که شده نگهداری شود. در سفر زیارتی چند روز پیش بر آن شدیم تا از نزدیک منزل بسیار ساده و معمولی ابرمرد قرن را بازدید نماییم. از مقابل کوچه متعلق به حضرت آیت الله سیستانی که سمت چپ خیابان مقابل حرم است گذشتیم و در طرف راست حیابان به کوچه ای که منزل امام امت در آن واقع شده بود رسیدیم اما با کمال تعجب مشاهده کردیم بیش از 90 در صد منزل تخریب گردیده و مقدار کمی از دیوار کوچه باقی مانده است. در این حین جوانک عربی که خود را خادم آن محل معرفی کرد رسید و توضیح داد که به جهت تعمیر این منزل را خراب کردند! و در پایان برای این توضیح کوتاه خود طلب پول نمود. البته از صحت و سقم مطلب وی قانع نشدیم چرا که حفظ منزل به همان وضع حال و هوای دیگری داشت تا اینکه یک ساختمان جدیدی در آنجا بنا شود. به هر ترتیب کاری است که شده و اگر مسئولین حفظ آثار امام خمینی(ره) در این برنامه تخریب و تعمیر نقش دارند شایسته بود که قبل از اینکه ساختمان به این وضع در بیاید با نقشه برداری و تقسیم بندی منظم مصالح و اسباب آلات به کار رفته در ساختمان را به تفکیک به ایران منتقل می نمودند تا ساختمانی به همان وضع و با همان مصالح ساختمانی در کنار بارگاه ملکوتی آن حضرت یا محل مناسب دیگری بنا می شد تا مشتاقان آن سفر کرده خدایی از آن بازدید می کردند اما هنوز هم تا دیر نشده مصالح ساختمانی به جا مانده را می توان به ایران منتقل و شبیه سازی را با ترکیبی از مصالح و وسایل به جا مانده انجام داد. به امید توجه مسئولین مربوط. 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 86/4/21::: ساعت 8:25 عصر

    میلاد نور مبارک باد



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 86/4/14::: ساعت 8:0 صبح

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 135
    بازدید دیروز: 159
    کل بازدید :347856

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<