سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بر دشمنت دست یافتى بخشیدن او را سپاس دست یافتن بر وى ساز . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

 


خاطرات سال 1370 اقای هاشمی تحت عنوان سازندگی وشکوفایی را چندروزی است خوانده ام.در خاطرات این سال به روشنی سیر تبدیل اقازاده ها به شاهزاده ها مشخص است.سفرهای خارجی ،فرستادن والاحضرت ها به عنوان نماینده ویژه به سایر کشورها.شروع این روند تقریبا دوسال پس از عروج امام و پایان جنگ شروع شده است.وای به حال سالهای بعد برسد. در اینجا فقط گوشه ای از این قدرت نمایی والاحضرت ها وعلیاحضرت ها،شاهپورها وشاهدختها را بخوانید

به گزارش عمار از "عماریون"- حسین قاسمی/ خاطرات سال 1370 اقای هاشمی تحت عنوان سازندگی وشکوفایی را چندروزی است خوانده ام.در خاطرات این سال به روشنی سیر تبدیل اقازاده ها به شاهزاده ها مشخص است.سفرهای خارجی ،فرستادن والاحضرت ها به عنوان نماینده ویژه به سایر کشورها.شروع این روند تقریبا دوسال پس از عروج امام و پایان جنگ شروع شده است.وای به حال سالهای بعد برسد.در اینجا فقط گوشه ای از این قدرت نمایی والاحضرت ها وعلیاحضرت ها،شاهپورها وشاهدختها را بخوانید:

8فروردین:محسن ومهدی به همراه تیم وزارت نفت ،برای بررسی وضعیت صنعت نفت وچاه های نفت کویت که در حال سوختن بود وفرایندکمک رسانی و بازسازی وهمچنین نحوه خاموش کردن چاه ها،به کویت رفته اند.
15فروردین:یاسر از مدینه تلفن کرد.از سفرعمره اظهار رضایت کرد.

16فروردین:یاسر از عربستان رسید.شرحی از سفرش داد.شناخته شده بود وبا فهد شاه عربستان ملاقات داشته است.
26فروردین:محسن برای سفربه کره جنوبی جهت بازدید از صنایع سنگین و واگن سازی امد ،مذاکره کردیم.
28فروردین:برای پرواز به سوی استان فارس به فرودگاه رفتیم.عفت ،فاطی ،مهدی ،فرشته ها وبچه ها وبعضی از بستگان هم بودند.
3اردیبهشت:محسن امد.گزارش سفربه کره جنوبی را داد؛تحت تاثیر صنایع کره قرارگرفته است.

7اردیبهشت:عازم سفربه سوریه هستیم...عفت ،فاطی ،سعید لاهوتی ،فرشته ونوه ها همراه مان بودند.یاسر،مهدی ،اعظم ومحسن نیامدند.
27 اردیبهشت:محسن امد وگزارشی ازسفربه پاکستان به همراه وزیر نفت داد.
14خرداد:ساعت ده صبح باهلی کوپتر به مرقد امام رفتیم.عفت هم امد...فائزه به شمال رفته ،محسن هم به سوی شمال رفته بود که به خاطر شلوغی جاده برگشته است.
23خرداد:ظهرعفت وفاطی ویاسر وسارا وعلی امدند.ناهار را بامن خوردندواز انجا برای سفر به لیبی ،عازم فرودگاه بودند.درهمان لحظه ،ساعت دوبعداز ظهر خوابم برد.وقتی که بیدارشدم نبودند؛دلگیرشدم.
29خرداد:ساعت هفت ونیم صبح به فرودگاه مهراباد رسیدیم.مهدی ویاسر هم با من بودند...به سوی نوشهرپرواز کردیم.

1تیر:محسن امد.گزارش سفر به شوروی را داد.از عدم انسجام شوروی ...وعدم اساقبال خوب از هیات ووزیرنفت وبهتربودن وضع چکسلواکی گفت.

18 تیر:یاسرسرمیزصبحانه ،شرح سفرش به جزایرکومور،موریس وماداگاسکاررا داد.

30 تیر:باهلی کوپتر به سد لتیان امدیم.بچه ها هم تاظهر کم کم رسیدند...هوای خوبی دارد.همراه بچه ها ،خواستم اسکی روی اب یاد بگیرم .کمی دنبال قایق کشیده شدم.بدنم امادگی برای چنین ورزشی ندارد؛... یک نفرچینی پیش بینی کرده است که ساعت هشت امروز ،زلزله ای به قدرت 6/8 ریشتر در تهران روی خواهد داد.به همین خاطر بسیاری از مردم تهران سفرکرده ویااز خانه بیرون رفته اند.امدن ما به لتیان هم بی ارتباط با این نیست؛اگرچه خودم اصلا قبول ندارم ؛فقط به خاطر بچه ها امدم.
حدودساعت هشت ،بیرون از ساختمان ودر تراس کنار باغچه نشسته بودیم .همان لحظه از دفتر ،تلفنی خبر دادند که دولت چین ،رسما اعتباراین پیش بینی را منکر شده وگفته است که ما چنین دانشمندی نداریم.
طبق تحقیق سفارت خودمان ،او یک کارگرکارخانه چین است وتعادل ندارد.

15مرداد:عصربه خانه امدم .فائزه از کره شمالی برگشته وراضی است.با اقای کیم ایل سونگ ،رهبرکره شمالی ملاقات کرده واو ضیافت نهار به هیات ایرانی داده است.
25 مرداد: محسن امد درباره سفر به کشورهای جنوب خلیج فارس سئوال کرد.همراه اقای اقازاده ،وزیر نفت ،پیام من را برای سران این کشورها می برند.
9شهریور:مهدی از سفر استرالیا وزلاندنو امدوگزارشی از سفر داد.
11مهر:به سوی دشت مغان پرواز کردیم.چندنفر از وزیران ،معاونان ونمایندگان ومهدی ،عفت ،فاطی وفرشته همراه بودند.
17اذر:ساعت هفت وربع صبح ،همراه عفت ویاسر وفاطی و علی وسید علی مرعشی وخانم عباسی به سوی فرودگاه حرکت کردیم...ساعت هشت ونیم صبح به سوی داکارپرواز کردیم.
20 اذر:عفت امروزناهار هم مهمان خانم رییس جمهور سنگال بود...از مسجد شیعیان بازدید کرده که نامرتب وکثیف دیده وبازار سنگال را هم کثف دیده است.فاطی وفائزه هم از بازار صنایع بازدید کرده بودند وفائزه از یک مدرسه ورزشی ویاسر هم درسفر طوبی با من بود.
23:اقای بشیر رییس جمهور سودان تقریبا از هیات جدا نمی شود.اقامتگاه ،کنار منزل شخصی اوست.فائزه ویاسر امروز به مکه رفتند.
6دی:فائزه به مشهد رفته بود.یاسرهم برای اسکی به دیزین رفته است.
26دی:برای استراحت به محل سد لتیان رفتیم.مغرب رسیدیم وتااخرشب ،بعضی از بچه ها هم رسیدند.عفت واقدس خانم،خواهرش قبل از من رسیده بودند.
27دی:دوسه ساعت درمحوطه بازجلوی ساختمان{ در سد لتیان}،بابچه ها بابرف ،بهمن های بزرگ درست کردیم وتالب سدغلطاندیم.
29 اسفند:فاطی ازباکو در اذربایجان شوروی ،تلفنی تماس گرفت.
30اسفند:فاطی وبچه هایش در اذربایجان هستند.فائزه هم به کیش رفته است...بافرشته ومهدی ،تلفنی صحبت کردم،از وضع شان در استرالیا راضی اند.ریس دپارتمان که اورا شناخته است ،پیشنهاد داده برای بازدید ازکارخانجات مربوط به رشته اش ،به کتنتدا یا امریکابروند.گفتم به شرط ناشناس ماندن بپذیرد.


  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 93/2/27::: ساعت 10:8 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 152
    بازدید دیروز: 204
    کل بازدید :345279

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<