سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به یقین بدانید که خدا بنده‏اش را هر چند چاره‏اندیشى‏اش نیرومند بود و جستجویش به نهایت و قوى در ترفند بیش از آنچه در ذکر حکیم براى او نگاشته مقرر نداشته ، و بنده ناتوان و اندک حیله را منع نفرماید که در پى آنچه او را مقرر است برآید ، و آن که این داند و کار بر وفق آن راند ، از همه مردم آسوده‏تر بود و سود بیشتر برد ، و آن که آن را واگذارد و بدان یقین نیارد دل مشغولى‏اش بسیار است و بیشتر از همه زیانبار ، و بسا نعمت خوار که به نعمت فریب خورد و سرانجام گرفتار گردد ، و بسا مبتلا که خدایش بیازماید تا بدو نعمتى عطا فرماید . پس اى سود خواهنده سپاس افزون کن و شتاب کمتر ، و بیش از آنچه تو را روزى است انتظار مبر [نهج البلاغه]
ارزش نیوز
در حاشیه ادعای هاشمی مبنی بر عدم انتقاد از دولت
وقتی هاشمی نقد نمی کند!

گروه سیاسی- حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی 2 روز قبل در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی، اظهار داشت که با توجه به مواضع رهبری انتقادات خود از دولت را مطرح نمی کند. این در حالی است که با جستجویی کوتاه، می توان گزاره مطرح شده از سوی هاشمی را با یک تبصره پذیرفت: اینها انتقاد نیست، تخریب است.

رفسنجانی 28 آذر 86 در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد خرم‌آباد در انتقاد از مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی بیان داشت: «برخی گروه‌ها همواره مواردی از جمله بحث مفسدان اقتصادی را در روزنامه‌ها در بوق و کرنا می‌کنند قصد جلب افکار عمومی را دارند؛ ولی ما به دنبال حفظ آرامش و جلوگیری از صدمه وارد شدن به انقلاب هستیم.»

انتقاد هاشمی از عملکرد دولت در حوزه خصوصی سازی در همایش "نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44"، 2 تیر 1378، نمونه دیگری از این موارد است. وی در این همایش که به سیاستهای کلی اصل 44 اختصاص داشت، پا از این نیز فراتر گذاشت و به سیاست های کلی دولت در حوزه اقتصاد پرداخت. او از قطعی برق و کمبود آب و خشکسالی زبان به انتقاد گشوده و خدمات دولت در این عرصه ها را زیر سؤال برد.

بیان اینکه "پس از سال‌ها ذخیره، روزی، 4 ساعت خاموشی به تهران می‌دهیم، هر سال 10 درصد به مصرف ما در گاز و برق اضافه می‌شود، اگر سرمایه‌گذاری در این زمینه نشود، این کار خطرناکی است." چیزی جز انتقاد به دولت نمی توان از آن برداشت کرد.

یکی دیگر از مواردی که هیچ شباهتی به انتقاد ندارد و تنها می توان نام تخریب را بر روی آن گذاشت زیر سؤال بردن خدمات دولت به مناطق محروم، و گذاشتن نام "گداپروری" بر روی این خدمات توسط آقای رفسنجانی است به گونه ای که واکنش های بسیاری را در بین مردم و مسئولان گذاشت.

هاشمی که در افتتاح دومین همایش "سمپوزیوم بین‌‏المللی ایران 1404" سخن می گفت در خصوص عدالت اجتماعی گفت: "عدالت اجتماعی با شعارهای پرزرق و برق به دست نمی‌‏آید، عدالت تقسیم فقر در جامعه نیست بلکه عدالت توزیع مناسب امکانات بین اقشار مختلف است." وی اعمال نظر دولت در زمینه عدالت اجتماعی را "درجا زدن و شعار دادن نامید" و گفت این کارها آینده را تأمین نمی‌‏کند و باید با کار کارشناسی و استفاده بهینه از منابع و نیروهای انسانی، به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود.

در حالی که دولت نهم به اجرای عدالت اجتماعی شهره است هاشمی دولت را در اجرای برنامه ها، دگم و متحجر نامیده بود.

سخنرانی هاشمی رفسنجانی علیه دولت در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی این استان در مرداد ماه امسال و بیان اینکه ما در این 3 ساله با قوه مجریه مدارا کردیم، نمونه آشکار زاویه هاشمی رفسنجانی با دولت نهم است.

این انتقادات و تخریبها به دولت به شخص آقای رفسنجانی محدود نمانده و اطرافیان و اقوام ایشان نیز در مواردی خدمات دولت را زیر سؤال برده و با تشبیهاتی توهین آمیز احمدی نژاد را با بنی صدر مقایسه کردند.

اظهارات محمد هاشمی رفسنجانی در مجله توقیف شده شهروند امروز از جمله اینکه "دولت نهم قصد دارد با مطرح کردن بحث اسراییل تندروی های گذشته خود را جبران کند" ، "دولت نهم به بزرگان انقلاب اهانت کرده است" ، " دولت احمدی نژاد هیچ کار اقتصادی و زیر بنایی انجام نداده است" ، " دولت احمدی نژاد زمانی که وا می ماند دم از مافیا می زند" ، "احمدی نژاد هم مثل بنی صدر 3 سال است، می خواهد افشا کند" ، "در دولت نهم تابستانها برق نداریم و زمستانها گاز نداریم" ، "احمدی نژاد عزت ملی و ملت را لگد مال کرده" ، "احمدی از پول بیت المال برای خود رأی جمع کرده و سازمان رإی درست کرده است" ، "طرح تحول اقتصادی توهین به مردم است" و بسیاری از موارد دیگر تنها گوشه ای از انتقادات و تخریبها علیه دولتی است که به گفته مقام معظم رهبری احیاگر ارزشهای امام و آرمانهای انقلاب است.

یا مقاومت های دانشگاه آزاد در برابر دولت و در برابر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد برای جلوگیری از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد علیرغم تأکیدات رهبری، گویای این است که آقای هاشمی نه تنها انتقادات خود بر دولت را مطرح ساخته بلکه در مواردی به تخریب دولت پرداخته است. از این رو، بیان این مطلب که در 3،5 که از عمر دولت گذشته، هیچ انتقادی از سوی آقای رفسنجانی به دولت صورت نگرفته، ظلم در حق دولت نهم است.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 87/11/16::: ساعت 10:20 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 26
    بازدید دیروز: 178
    کل بازدید :347588

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<