سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه عاشق شود و [عشق خود را] پنهان دارد و پاکدامنی ورزد، خداوند، او را بیامرزد و به بهشت درآورد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز

سرمقاله چند روز قبل کیهان که بسیار مستند و با ارائه ادله متقن برای اثبات ادعای وی نگاشته شده بود با واکنش پرحجم و شدید مقامات، مسئولان و رسانه‌های دولتی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و به خصوص بحرین مواجه شد.

 سرمقاله روز 18 تیر روزنامه کیهان، حداقل به 9 سند مبنی بر تعلق جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس به جمهوری اسلامی ایران اشاره و اثبات کرده است که جزایر سه‌گانه هیچ‌گاه از تملک ایران خارج نشده، همواره ایرانی بوده‌اند و ادعاهای امارات درباره آنها کاملاً واهی است.

 کیهان در ادامه به حمایت شیخ‌نشین کوچک بحرین از ادعاهای غیرقانونی و واهی امارات علیه مالکیت کشورمان بر جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس اشاره کرده و می‌نویسد: «در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، همراهی بحرین با سایر کشورهای عضو حساب جداگانه‌ای دارد، زیرا بحرین بخشی از خاک ایران بوده است که در جریان یک زد و بند غیرقانونی میان شاه معدوم و دولت‌های آمریکا و انگلیس از ایران جدا شده است و امروزه اصلی‌ترین خواسته مردم بحرین بازگشت این استان جدا شده از ایران به سرزمین اصلی و مادری آن، یعنی ایران اسلامی است و بدیهی است که این حق مسلم ایران و مردم استان جدا شده آن نباید و نمی‌تواند نادیده گرفته شود».

 واکنش پرحجم و شدید مقامات مسئول و رسانه‌های دولتی بحرین به این نوشته حاکی دو پیام است؛ اول آنکه حاکمیت بحرین بعد از چهار دهه چنان متزلزل است که چند خط نوشته یک روزنامه می‌تواند اساس آن را به شدت به لرزه درآورد و در ادامه باعث آن شود که مقامات و رسانه‌های دولتی آن کشور پا را از حریم خود فراتر گزارده، به خود آن‌چنان جسارت و گستاخی بدهند که به اساسی‌ترین اعتقادات و داشته‌های یک ملت بزرگ اهانت کنند. البته اینکه دولت‌مردان، مسئولان دولتی و رسانه‌های دولتی بحرین با همه تلاش خویش نتوانستند خیل مردم بحرین را در اعلام مخالفت با جمهوری اسلامی ایران با خود همراه کنند، نشان دهنده اثبات ادعای مدیر مسئول روزنامه کیهان مبنی بر تمایل مردم بحرین در بازگشت به آغوش مام میهن است.

 همچنین اینکه چند خط نوشته باعث شود که دولتی حاکمیت خود بر کشوری را در خطر ببیند، نشان‌دهنده میزان عمق ثبات حاکمیت و حکومت آن دولت است.

 پیام دوم این واقعه اما بیشتر متوجه دولت‌مردان، مسئولان دولتی، رسانه‌ها، فعالان سیاسی، نخبگان، دانشجویان و عموم مردم کشورمان است. سال‌هاست که اماراتی‌ها به صورت مستقل و یا در قالب شورای همکاری خلیج‌فارس و حتی چند بار در قالب گروه «2 + 6» یعنی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به اضافه مصر و سوریه در سال‌های قبل، ادعای نقض حاکیمت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس را داشته و به علاوه در سال‌های اخیر به همراه هم‌پالگی‌های خود در شورای همکاری خلیج‌فارس سعی در جعل نام خلیج همیشه فارس داشته‌اند. اینها در حالی است که این ادعاها عموماً با واکنشی در خور از سوی ایران مواجه نشده‌اند که این مسئله گستاخی رهزنان پوشالی عزت ایران را بیشتر کرده است.    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 11:3 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 109
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344087

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<