سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

  گزارش فاینشنال تایمز از مصاحبه با ثمره هاشمی:
دست راست احمدی نژاد

 روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارشی از مصاحبه با سید مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور با عنوان "دست راست احمدی نژاد" منتشر کرد.

 

به گزارش رجانیوز، در این نوشته از ثمره هاشمی به عنوان "مشاور ارشد" یا حداقل دست راست رئیس جمهور یاد شده که در سفرهای داخلی و خارجی، به ندرت می توان احمدی نژاد را بدون وی دید.

 

گزارشگر ایرانی این روزنامه انگلیسی ادامه می دهد: ثمره که عمر دوستی اش با رئیس جمهور به روزهای دانشگاه بر می گردد، این دیدگاه را که برخی تحلیلگران و مخالفان دولت مطرح می کنند که او قدرت پشت پرده دولت اصولگرای ایران است، رد کرد.

 

فاینشنال تایمز می افزاید: وی در مصاحبه ای کم سابقه از دفتر ریاست جمهوری در تهران، با تأکید بر اینکه صرفاً بر اساس آنچه رئیس جمهور از او می خواهد، به دولت کمک می کند، گفت ما همکار هستیم. طبیعتاًَ دوستی هایی که در جوانی و به ویژه در دانشگاه شکل می گیرد،‌ مستحکم تر است و بیشتر ادامه می یابد.

 

به نوشته این روزنامه، ظهور گروهی از سیاستمداران محلی نسبتاً ناشناخته که در انتخابات شورای شهر سال 2003 مطرح شدند و 2 سال بعد ریاست جمهوری را به دست آورند،‌ همچنان بسیاری از ناظران را مبهوت ساخته است. احمدی نژاد در انتخابات 2005 با مبارزه انتخاباتی که بر محور مبارزه با فساد متمرکز بود، پیروز شد.

 

ثمره می گوید: "این انتخاب مردم بود." وی با رد هر گونه حمایت خاص سپاه از احمدی نژاد، می افزاید سپاه هم همچون گروه های دیگر جامعه، در این انتخابات شرکت کرد. بر خلاف اعای بسیاری از تحلیلگران،‌ احمدی نژاد از فرماندهان سپاه نبوده است.

 

ثمره پیش از این به عنوان معاون استاندار کردستان و دبیر کل ارزیابی کارمندان در وزارت خارجه فعالیت داشت و پس از آن مدت کوتاهی را به عنوان معاون وزیر کشور در دولت فعلی سپری کرد.

 

وی می گوید: "ما راه کمک به مردم در مناطق فقیر را انتخاب کردیم."

 

احمدی نژاد و ثمره هر دو از فعالان سیاسی پیش از انقلاب بودند. آنها پس از انقلاب در دانشگاه معروف علم وصنعت "انقلاب فرهنگی" را به پیش ببرند. این اقدام به بسته شدن دانشگاه ها به مدت حدود 2 سال و نیز اخراج دانشجویان و استادانی انجامید که "غیر اسلامی" شمرده می شدند.

 

هم احمدی نژاد و هم ثمره گروه های سیاسی رقیب از جمله اصلاح طلبان و محافظه کاران عملگرا را به دور شدن از آرمان های انقلاب 1979 متهم می کنند.

 

عدالت، اولین واژه ای است که ثمره با لحنی که بسیار تداعی کننده لحن احمدی نژاد است، برای توصیف سیاست های دولت به کار می برد.

 

او تاکید می کند که سیاست خارجی دولت بر اساس اصول عدالت، رأفت بین انسان ها، توحید و حفظ حرمت انسان ها استوار است و این اصول ایران را از ارتباط با هیچ کشوری به جز اسرائیل باز نمی دارد. وی توضیح می دهد "اسرائیل با این اصول هماهنگی ندارد."

 

ثمره می گوید ایران صرف نظر از اینکه پیروز میدان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا چه کسی باشد، می تواند با وی گفت وگو کند اما این گفت و گو باید با شرایط برابر صورت گیرد.

 

وی به ادعای مخالفان که می گویند نیروهای میانه رو تر در انتخابات آینده پیروز خواهند شد، می خندد و می گوید اطمینان دارد به رغم برخی مشکلات اقتصادی که "می آیند و می روند"، محبوبیت دولت همچنان پابرجاست.

 

ثمره در پایان می گوید با توجه به موفقیت احمدی نژاد، وی احتمالا در انتخابات آتی بار دیگر شرکت خواهد کرد. وی می پرسد: "آیا کسی طور دیگری فکر می کند؟"



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/3/12::: ساعت 3:0 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 23
    بازدید دیروز: 77
    کل بازدید :344553

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<