سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده را حیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز

 اینروزها از برخی از تریبونهای اردوگاه دوم خرداد نوایی به گوش میرسد تحت عنوان خاتمیسم. نوایی که هر چند به سیاق گذشته ی این جریان نیست و لعاب روشنفکری به خود گرفته اما درنگ در طرح اینگونه مباحث و رصد مقاصد طراحان این واژگان خوش قالب، تغافل این افراد را از درک واقعیت‌ها‌ی جریان سیاسی متبوعه گوشزد می‏کند.
دوم خرداد 76 هر چند که به عنوان آغاز حرکتی که طرفدارانش از آن به " اصلاحات در نظام سیاسی و اجرایی کشور" تعبیر می‏کردند، معرفی شد، اما عملاً بیشترین فایده را از آن کسانی بردند که قائلیت به نظام "جمهوری اسلامی" در سپهر اندیشه ی سیاسی آنها مفقود و نامانوس بود، کسانیکه از مدت‌ها‌ قبل مترصد یک چنین فرصتی بودند و به محض بروز آن به سان گرگی که در لباس میش در آید، آن کردند که امروز آسیب شناسی جریان مدعی اصلاحات مالیخولیایی شده برای سردمداران آن که حتی تاب شنیدن انتقاداتی در این باره را نیز ندارند.
عملکرد این افراد در دوران 8 ساله ی ریاست جمهوری خاتمی موضوعی جدید نیست که در این مقال گفته آید چرا که مجال، مجال این بحث نیست.
این مقال در این مجال به اختصار به ارتباط و نسبت خاتمی با این افراد می‏پردازد و اینکه ضرورت ظهور پدیده ی خاتمیسم در این زمان چیست و چه کسانی داعیه ی به کار بستن آنرا دارند.
اطرافیان خاتمی، همانهایی که نقش ماشه را در تصمیم گیری‌ها‌ی وی ایفا کرده و گستره ی نفوذ آنها در تمامی دستگاههای اجرایی کشیده شده بود، در واقع افرادی بودند که در حقیقت جاده صاف کن نفوذ معاندین داخلی نظام در دستگاههای تصمیم گیر دولتی شدند و در پاره ای موارد خود نیز همدوش آنها در جهت تحقق مقاصد شوم این عده دست به کار شدند.  ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 86/6/24::: ساعت 1:42 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 37
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343931

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<