سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه با گفتار نیک . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

     و لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمة حق ـ علیهم سلام الله ـ‌ به طور کوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن ‌جمله آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنة الله و ملائکته و رسله علیهم ـ است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است که حافظ ملّیت مسلمین، بویژه شیعیان ائمة اثنی‌عشر ـ علیهم صلوات الله وسلم ـ ] است[.
و آنچه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت سیاسی ـ الهی اینجانب اختصاص به ملت عظیم‌الشأن ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب می‌باشد.
از خداوند ـ عزوجل ـ عاجزانه خواهانم که لحظه‌ای ما و ملت ما را به خود واگذار نکند و از عنایات غیبی خود به این فرزندان اسلام و رزمندگان عزیز لحظه]‌ای[ دریغ نفرماید .
                                                                                                                                                                روح الله  الموسوی الخمینی 
منبع  



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/8/8::: ساعت 8:0 عصر

         ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می‌خواهد حقایق قرآنی، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، ‌از مقبره‌ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخة نجات دهندة بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند نجات دهد.
    و ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده، و امیرالمؤمنین علی بن‌ ابیطالب، این بندة رها شده از تمام قیود، مأمور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگیها است .
    ما مفتخریم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی‌بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.
    ما مفتخریم که ائمه معصومین، از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان ـ علیهم آلاف التحیات و السلام ـ که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است ائمة ما هستند.        
    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/7/30::: ساعت 8:0 عصر

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: سعید جلیلی یکی از بهترین گزینه ها برای جانشینی لاریجانی بود.

     حسین شیخ الاسلام در گفتگو با رجانیوز به نقش مؤثر علی لاریجانی در پیشبرد اهداف نظام در بحث انرژی هسته ای اشاره و تصریح کرد: لاریجانی توانست در طول دو سالی که عهده دار دبیری شورای عالی امنیت ملی بود، فعالیت های موفقی را در بحث مذاکره با اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت دهد.

     معاون اسبق وزیر امور خارجه در ادامه سعید جلیلی را یکی از بهترین گزینه ها برای جانشینی لاریجانی دانست و با اشاره به دوران همکاری خود با جلیلی در وزارت امور خارجه، افزود: دکتر جلیلی که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است، در زمان خدمت در وزارت خارجه به عنوان چهره ای مؤثر و شناخته شده بود و از طرف دیگر مورد اعتماد نظام نیز می باشد.

     نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی به سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به تهران اشاره کرد و گفت: آخرین موضع گیریهای روسیه و چین نشان دهنده تغییر فاز غالب پرونده هسته ای کشورمان از حیث سیاسی به فنی و حقوقی است گرچه هنوز نیاز به مذاکره احساس می شود.

     وی همچنین اظهار داشت: سعید جلیلی در حالی بر روی صندلی لاریجانی می نشیند که پرونده هسته ای کشورمان از گردنه بحران عبور کرده و رو به عادی شدن است. 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 86/7/29::: ساعت 8:56 عصر

         و اخیراً قدرتهای شیطانی بزرگ به وسیلة حکومتهای منحرفِ خارج از تعلیمات اسلامی، که خود را به دروغ به اسلام بسته‌اند، برای محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانی ابرقدرتها قرآن را با خط زیبا طبع می‌کنند و به اطراف می‌فرستند و با این حیلة شیطانی قرآن را از صحنه خارج می‌کنند. ما همه دیدیم قرآنی را که محمدرضاخان پهلوی طبع کرد و عده‌ای را اغفال کرد و بعض آخوندهای بیخبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند. و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره‌برداری می‌کند.        منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 86/7/29::: ساعت 8:0 عصر

         و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که برای رشد جهانیان و نقطة جمع همة مسلمانان بلکه عائلة بشری، ازمقام شامخ احدیت به کشف تام محمدی (ص) تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند،‌ برساند و این ولیدة «علم الاسماء» را از شرّ شیاطین و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط وعدل رساند و حکومت را به دست اولیاء الله، معصومین ـ علیهم صلوات الاولین والآخرین ـ بسپارد تا آنان به هر که صلاح بشریت است بسپارند ـ چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و آخوندهای خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیله‌ای برای اقامة جور و فساد و توجیه ستمگران ومعاندان حق تعالی شد. و مع‌الأسف به دست دشمنان توطئه‌گر و دوستان جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت  ساز، نقشی جز در گورستانها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیلة جمع مسلمانان و بشریت وکتاب زندگی آنان باشد، وسیلة تفرقه و اختلاف گردید و یا بکلی از صحنه خارج شد، که دیدیم اگر کسی دم از حکومت اسلامی برمی‌آورد و از سیاست، که نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ و قرآن و سنت مشحون آن است، سخن می‌گفت گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده؛ و کلمة «آخوند سیاسی» موازن با آخوند بی‌دین شده بود و اکنون نیز هست.        منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 86/7/28::: ساعت 8:0 عصر

      اکنون ببینیم چه گذشته است بر کتاب خدا، این ودیعة الهی و ماترک پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ مسائل أسف‌انگیزی که باید برای آن خون گریه کرد، پس از شهادت حضرت علی (ع) شروع شد. خودخواهان و طاغوتیان، قرآن کریم را وسیله‌ای کردند برای حکومتهای ضد قرآنی؛ و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ  دریافت کرده بودند و ندای اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثقلان در گوششان بود با بهانه‌های مختلف وتوطئه‌های از پیش تهیه شده، آنان راعقب زده و با قرآن، ‌در حقیقت قرآن را ـ که برای بشریت تا ورود به حوض بزرگترین دستور زندگانی مادی ومعنوی بود و است ـ از صحنه خارج کردند؛ و برحکومت عدل الهی ـ که یکی از آرمانهای این کتاب مقدس بوده و هست ـ خط بطلان کشیدند و انحراف از دین خدا وکتاب و سنت الهی را پایه گذاری کردند، تا کار به جایی رسید که قلم از شرح آن شرمسار است.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 86/7/27::: ساعت 8:0 عصر

    شاید جملة لَنْ یَفْتَرِقا حتّی یَرِدا عَلَیَّ الْحوَض اشاره باشد بر اینکه بعد از وجود مقدس رسول الله ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ هرچه بر یکی از این دو گذشته است بردیگری گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگری است، تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند. و آیا این «حوض» مقام اتصال کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است، یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهی ندارد. و باید گفت آن ستمی که از طاغوتیان بر این دو ودیعة رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ گذشته، بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است.
     و ذکر این نکته لازم است که حدیث «ثقلین» متواتر بین جمیع مسلمین است و ] در[ کتب اهل سنت از «صحاح ششگانه» تا کتب دیگر آنان، با الفاظ مختلفه و موارد مکرره از پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و‌آله وسلم ـ به طور متواتر نقل شده است. و این حدیث شریف حجت قاطع است برجمیع بشر بویژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و باید همة مسلمانان که حجت بر آنان تمام است جوابگوی آن باشند؛ و اگرعذری برای جاهلان بی‌خبر باشد برای علمای مذاهب نیست .
    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 86/7/26::: ساعت 8:0 عصر

    بِسْمِ اللهِ الْرَحْمنِ الْرَّحیمْ
    قالَ رسولُ الله - صلی الله علیه وآله وسلم -: اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی  اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ
    الحمدُلله وسُبحانَکَ؛ اللّهُمَّ صل‌علی محمدٍ وآلهِ مظاهر جمالِک وجلالِک و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ الذی تجلّی فیه الأَحدیّةُ بِجمیعِ اسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایَعْلَمُهُ غَیُرک؛ و اللَّعنُ علی ظالِمیهم اصلِ الشَجَرةِ الخَبیثة.


    و بعد، اینجانب مناسب می‌دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب «ثقلین» تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی ومعنوی وعرفانی،  که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه‌ای که عرفان آن برتمام دایرة وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و ازآنجا تا لاهوت و آنچه درفهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بربشریت گذشته است، از مهجور بودن از حقایق مقام والای «ثقل اکبر» و«ثقل کبیر» که از هرچیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است؛ و نه از آنچه گذشته است براین دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلکه مناسب دیدم اشاره‌ای گذرا و بسیار کوتاه ازآنچه براین دو ثقل گذشته است بنمایم.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 86/7/25::: ساعت 8:0 عصر

    چند ژنرال ارشد پنتاگون در گفت وگو با رویتر فاش کردند فعالیت تروریستی180 شرکت آمریکایی در عراق

    ژنرال های ارشد آمریکایی فاش کردند، 180شرکت پیمانکار امنیتی آمریکایی و اروپایی در عراق دست به حملات تروریستی می زنند.
    به گزارش خبرگزاری قدس، خبرگزاری رویتر به نقل از ژنرال های ارشد وزارت دفاع آمریکا فاش کرد، هم اکنون 180شرکت امنیتی آمریکایی و اروپایی با عضویت نزدیک به 48هزار افسر امنیتی خبره در عراق سرگرم ایجاد رعب و وحشت در بین مردم عراق هستند. یک مقام ارشد نظامی آمریکا به این خبرگزاری گفت: شرکت های امنیتی بیگانه زیادی در عراق وجود دارند که به اقداماتی غیر از برقراری امنیت در این کشور دامن می زنند. از زمان اشغال عراق توسط آمریکا، هزاران نیروی امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل نیز تحت پوشش شرکت های اقتصادی، در عراق و خصوصا در شمال این کشور سرگرم فعالیت های جاسوسی هستند.
    شرکت های امنیتی طرف قرارداد با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، از طرف هیچ نهادی نظارت نمی شوند و آمریکا خود را جوابگوی اقدامات وحشیانه و جنایات آنها نمی داند. اواخر هفته گذشته ماموران یک شرکت امنیتی استرالیایی یک خودرو شخصی را به رگبار مسلسل بستند که در نتیجه آن، دو زن عراقی شهید شدند. در پی این حادثه، کاخ سفید سریعاً اعلام کرد خود را مسئول این حادثه نمی داند.
    ماموران شرکت امنیتی «بلک واتر» نیز چهار هفته پیش جمعیتی را در غرب بغداد به رگبار بستند. این حمله نیز بدون دلیل صورت گرفت و بر اثر آن، 17 غیرنظامی شهید و تعداد زیادی مجروح شدند.
    به اعتقاد کارشناسان، آمریکا به خاطر فرار از قوانین محدودکننده بین المللی، شرکت های خصوصی را جایگزین بخش اعظم نیروهای خود در عراق کرده است. این شرکت ها متشکل از مزدورانی هستند که در ازای دریافت پول، دست به هر جنایتی در عراق می زنند. این مزدوران در واقع، افراد تبهکار و قاتل و سابقه دار آمریکایی و کشورهای دیگر هستند و در ازای فعالیت و مأموریت خود در عراق، دستمزدهای کلانی دریافت می کنند که به گفته «ویل گدیس» مدیرعامل شرکت مشاوره ای «ای.ای.سی.پی» ممکن است سقف آن ماهانه، به بیش از 10 هزار دلار هم برسد!
    اخیراً مقامات غربی فاش کردند، شرکت های امنیتی فوق در مسلح کردن گروه های تروریستی در عراق نقش داشته اند. به اعتقاد کارشناسان بسیاری از عملیات کشتار مردمی در عراق که به اسم شورشیان عراقی صورت می گیرد، در حقیقت توسط این شرکت ها طراحی و اجرا می شوند.
    حمایت عمار حکیم
    از طرح فدرالی شدن عراق
    به گزارش خبرگزاری ایسنا، «عمار حکیم»، فرزند «عبدالعزیز حکیم»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، از طرح خودمختاری (فدرالی شدن) مناطق عراق براساس مرزهای قومی و مذهبی حمایت کرد. «عمار حکیم» که در حضور صدها تن از حامیان گروه «ائتلاف عراق یکپارچه» در بغداد سخن می گفت، در ادامه، از مردم کشورش خواست ضمن حفظ وحدت، در راستای فدرالی شدن عراق بکوشند.
    فرزند رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بیان داشت: فدرالیسم یکی از راه های تحقق یکپارچگی و اتحاد در عراق است.
    وی تصریح کرد: تلاش برای انحصار قدرت در زمینه تصمیم گیری، سیاستگذاری ها و نیز سیطره بر ثروت ملی کشور، دولت مرکزی را به یک نهاد ظالم و سلطه طلب تبدیل کرده است.
    یک قطعنامه غیرالزام آور به منظور ایجاد مناطق خودمختار در عراق ماه گذشته توسط نمایندگان سنای آمریکا تصویب شد.
    «نوری مالکی» نخست وزیر و سایر سیاستمداران عراقی چنین تصمیمی را تعدی به استقلال و حاکمیت عراق توصیف کرده اند.
    اما «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق، که خود از سیاستمداران کرد و از حامیان سرسخت طرح خودمختاری به شمار می آید، اظهار داشت که با اجرای این طرح، اتحاد و یکپارچگی عراق تثبیت می شود.
    تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان
    به گزارش واحد مرکزی خبر، «احمد المسعودی» نماینده مجلس عراق، اعلام کرد، نیروهای آمریکایی و عراقی به سوی تظاهرکنندگان در شمال استان بابل این کشور تیراندازی کردند که به شهادت یک عراقی و جراحت چهارتظاهرکننده دیگر انجامید. این تظاهرات در اعتراض به بازداشت برخی شهروندان توسط نیروهای اشغالگر برگزار شده بود.
    انفجار پرتلفات در سامرا
    عملیات تروریستی انفجار یک تانکر سوخت در نزدیکی اداره پلیس شهر سامرا، 17شهید و 40زخمی برجای گذاشت.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار که صبح دیروز روی داد، به واژگونی و تخریب تعدادی خودرو و چندین ساختمان در منطقه مسکونی نیز انجامید.
    شماری از قربانیان و زخمی های این حادثه، زن و کودک هستند. انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در میدان «عدن» شمال بغداد نیز شش شهید و 9 مجروح در میان غیرنظامیان برجای گذاشت. در این انفجار نیز تعدادی زن و کودک شهید و مجروح شدند.
    سایر رویدادها
    ¤ «راضی الراضی»، مسئول سابق کمیته مبارزه با فساد در عراق فاش کرد، فساد رایج مالی در عراق، 18میلیارد دلار به این کشور خسارت زده است.
    ¤ به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا با توجه به اکراه عمومی از شرکت در جنگ های عراق و افغانستان، به پرداخت پاداش های مالی هنگفت برای جذب سربازان جدید و حفظ نیروهای کارآمد خود روی آورده است.
    ¤ به گزارش واحد مرکزی خبر، افراد مسلح ناشناس دو کشیش را در شهر تل عفر (شمال عراق) ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند
       منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/7/23::: ساعت 10:27 عصر

    «مبدأ هخامنشی» برای تاریخ ایران جعلی است

      روز گذشته خبری مبنی بر انجام کاوش های باستانی در منطقه پاسارگاد به منظور شناخت نخستین ساختار سیاسی- اجتماعی حکومتی ایران در دوره هخامنشی منتشر شد. تثبیت مبدأ تاریخ ایران در دوره هخامنشی و نادیده انگاری تاریخ 3 هزار ساله دوره ایلامی ماقبل از آن، خط مشی ای است که سالها از سوی مستشرقین و تاریخ نگاران متمایل به غرب داخلی، تئوریزه می شود.

     این سیاست کلی حتی در دولت قبل، یکی از مفروضات پذیرفته شده در سازمان میراث فرهنگی بود و این سازمان در عمل هیچ تلاشی برای حفظ آثار مربوط به دوره ماقبل هخامنشی از خود بروز نمی داد.

     در این خصوص معاون دفتر تدوین و مطالعات تاریخ ایران در گفتگو با رجانیوز، گسترش دیدگاههای "هخامنش محوری" را مربوط به اواخر دوران قاجار دانست و تصریح کرد: کارشناسان غربی در دوره پهلوی اول و پس از آن در زمان پهلوی دوم، با کاوش های فراوان در پاسارگاد و تخت جمشید، به دنبال تثبیت مبدأ تاریخ کشورمان در دوره هخامنشیان بودند که با وقوع انقلاب اسلامی، این پروژه روند کندتری به خود گرفت اما طی سالهای اخیر، در کتابها، روزنامه ها و مجلات می بینیم که رویه سابق در حال بازگشت است.

     مسعود رضایی در ادامه القاء تعارض میان حکومتهای باستانی و ورود اسلام به ایران را از دیگر اهداف روشن تاریخ نگاران سیاست محور کشورهای غربی دانست و افزود: عده ای از این تاریخ نگاران با برجسته کردن شکوه دوران هخامنشی قصد القا این مطلب را دارند که با ورود اسلام به ایران، آن فرّ و شکوه ایران و باستان، نابود شده و اسلام موجب عقب ماندگی ایران است.

     این کارشناس مسائل تاریخی در ادامه به جشن های 2500 ساله در دوران پهلوی دوم اشاره کرد و بیان داشت: جشنهای 2500 ساله نیز از دیگر شگردهایی است که با طرح ریزی غربی ها، توسط محمدرضا شاه عملیاتی شد و بزرگترین خیانت در تاریخ 7 هزار ساله ملت دارای تمدن کهن ایران صورت گرفت.

     رضایی با اشاره به خبر "کاوش های باستان شناسی در منطقه پاسارگاد با هدف شناخت نخستین ساختار سیاسی- اجتماعی حکومت ایران در دوران هخامنشیان"، اضافه کرد: محدود کردن نخستین ساختار سیاسی و اجتماعی ایران به دوره هخامنشی، جای تأمل بسیار دارد چراکه پیش از حکومت هخامنشیان، ایلامی ها در جنوب غربی کشور دارای تمدن و سیستم حکومتی مقتضی بودند و پس از آن هخامنشیان از همان ساختار، قوانین و رسم الخط ایلامی ها استفاده کردند.

     وی در ادامه به 30 هزار قطعه لوح مربوط به ماقبل دوره هخامنشی که هم اکنون در دانشگاه شیکاگو، ضبط شده اشاره کرد و اظهار داشت: مستشرقین با وجود این الواح و کتیبه های فراوان دیگر، همچنان اصرار دارند که تاریخ ایران را از دوره هخامنشی مکتوب کنند.

     معاون دفتر تدوین و مطالعات تاریخ ایران در پایان گفت: اگر ایران پس از هخامنشی 2500 سال قدمت دارد، قبل از این دوران نیز دارای 3 هزار سال تاریخ شکوهمندی است که اکنون روبه فراموشی است.  منبع خبر



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 86/7/22::: ساعت 10:10 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 85
    کل بازدید :344622

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<