سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

هاشمی رفسنجانی در سفر هفته گذشته خود به مشهد مقدس طی دو سخنرانی اظهارات تندی را علیه دولت مطرح کرد که برخی محافل سیاسی و رسانه ای از این اظهارات برداشت استارت انتخاباتی کردند. وی در اظهارات خود تهدید کرده بود که دوران مدارا با دولت تمام شده است. وی همچنین در سخنرانی جداگانه ای قطع برق در تابستان و گاز در زمستان را مربوط به مدیریت ضعیف دانسته و تأکید کرده بود با این وضع نمی تواند برای دنیا الگو شود.

در این زمینه نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کاش مسئولان اجرایی لب می گشودند و با کنار گذاشتن مدارا، دلایل اصلی قطع گاز در زمستان را اعلام می کردند.

حمید رسایی در گفتگو با رجانیوز، اظهار داشت: در حالی که کشور ما از نظر منابع مادی کمبودی نداشت، در دولت های گذشته به خصوص در دوران سازندگی سهمیه بندی و به تبع آن قطعی گاز و برق به کرات اتفاق می می افتاد اما مشخص نیست چرا آقای هاشمی آن زمان واکنش انتقادی نسبت به مشکلات مردم نداشتند.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حتی اگر نقل قول آقای هاشمی از رهبر انقلاب صحت داشته باشد و ایشان موظف به مدارا با دولت بوده اند، چرا در طول این 3 سال، شاهد چنین مدارایی نبوده ایم، بلکه شدیدترین هجمه ها از سوی ایشان و هوادارانشان نثار دولت شده است.

وی با بیان اینکه بدون تردید پاسخ به سؤال دوم روشن است، ادامه داد: درخواست رهبر انقلاب از آقای هاشمی برای انتقاد از دولت با واقعیت خارجی تطبیق ندارد چون طی این چند سال اگر بخواهیم حامی ترین فرد از دولت نهم را که به صورت مبنایی و نه ظاهری معرفی کنیم، مقام معظم رهبری است.

رسایی در ادامه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، متأسفانه اظهارات آقای هاشمی به عنوان چراغ سبز و جاده صاف کنی برای تخریب گران است.

نماینده مردم تهران با تأکید براینکه این اظهارات بدون شک نه تنها خیرخواهانه نیست بلکه خلاف مصلحت نظام است، یادآورشد: با نظر به جایگاه، شأن و سابقه رییس مجمع تشخیص مصلحت موارد برای آقای هاشمی ناپسند است.

وی نگاه هاشمی به جهان در دوران ریاست جمهوریش را براساس سود و زیان اقتصادی و نه بر اساس روحیه نشاط و احیاگری که جامعه اسلامی به دنیا ارائه می دهد، خواند و گفت: اگرچه انقلاب اسلامی توانسته در دوره های مختلف به دنیا نشاط دهد اما پس از جنگ تحمیلی به این دلیل که ما مبانی را اشتباه معرفی کردیم، این نشاط و شادابی کمتر به جهان صادر شد.

رسایی با تأکید بر اینکه ما نباید انقلاب خود را با نفت و گاز به جهان صادر کنیم بلکه باید با ایدئولوژی خود که مبتنی بر ظلم ستیزی است به این کار مبادرت نماییم، افزود: دولت نهم در این موضوع بسیار موفق بود.

وی استقبال های گسترده مردمی را که در سراسر دنیا از سران کشور ما به خصوص رییس جمهور می شود، حاکی از موفقیت دولت نهم در خصوص صدور انقلاب برشمرد و ادامه داد: استقبال مردم ترکیه از دکتر احمدی نژاد که در سفر اخیرشان به این کشور صورت گرفت، نمونه ای از این موفقیت بود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/5/29::: ساعت 10:50 صبح


    در میان اصلاح طلبان واقعی کسی را سراغ ندارم که با حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای ابراز مخالفت رسمی کند. دراینکه باید به تقویت موضع در موضوع هسته ای بپردازیم و نباید بر حق مسلم ملت ایران با کسی معامله کنیم، هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و افرادی نیز که به نمایندگی از اصلاح طلبان در این زمینه ادعاهایی می کنند، به هیچ وجه نماینده حقیقی این طیف و بازتابنده افکار عمومی نیستند.
    دو روز پس از آنکه هاشمی رفسنجانی در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی از عدم رضایت مجمع تشخیص مصلحت از روند خصوصی سازی خبر داده بود، امروز صبح با واگذاری 51 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر، بزرگترین واگذاری تاریخ 41 ساله بورس ایران رقم خورد.
    بر طبق آمار ثبت شده، از 3700 کارخانه تولیدی که نرخ ارزشیابی برای آنها بین 100+ و 100- در نظر گرفته شده است، میزان بالانس خالص از 43.5+ به 14.1+ در ماه ژانویه رشد معکوس داشته است که دلیل عمد ه آن نیز رکود بازار و تورم بیش از حد اعلام شده است.
    اما کمتر از 24 ساعت پس از انتشار بیانیه دانشگاه آکسفورد و در شرایطی که رحیمی پیش از این اظهار داشته بود "مخالفان آقای کردان به وی تهمت زده اند و با پیگیری این موضوع در محکمه مشخص خواهد شد که این مدرک جعلی نیست"، پیش از برگزاری هرگونه جلسه بازپرسی و دادگاه، سایت الف فیلتر شد.
    برخی منابع نزدیک به وی احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را منتفی نمی دانند و مواردی مانند شکست سال 84 را مانعی جدی برای رقابت مجدد وی با احمدی نژاد تلقی نمی کنند.
    من جنگ اعراب و اسرائیل را از نزدیک دیده بودم، اما کسی از من نخواست تا آن را برایش توصیف کنم، در حالیکه بسیاری از دانشگاهیان از من می‌خواستند ماجرای سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا را برایشان وصف کنم. آقای خاتمی هم اگر می‌خواست، می‌توانست مانند احمدی‌نژاد عمل کند اما انتخاب آقای خاتمی انتخاب دیگری بود.
    موضوع احداث کارخانه های ساخت خانه های پیش ساخته از اوایل سال جاری بر سر زبان ها آمد تا وعده خانه دار شدن مردم نسبت به سال های گذشته با آهنگ تندتری دنبال شود.
    "جورج اچ.دبلیو بوش" به نیروهای هوایی امریکا دستور داده بود تا 150000 نیروی عراقی را که در حال فرار به کویت بودند، برای خوشایند یهودیان، مصادف با روز فستیوال پوریم Purim Festival Day قلع وقم کند. (صفحه 213)
    در حالی که جمهوری اسلامی در نامه هفته گذشته خود بر ضرورت پاسخ شفاف طرف مقابل به ابهامات تأکید کرده بود، توافق برای ادامه مذاکرات و سازنده خواندن آنها، معنایی جز پذیرش مذاکره با ایران در حالیکه تعلیق مقدمه، موضوع و نتیجه مذاکرات نیست، ندارد.
    رئیس جمهور گرجستان تصور می کرد می تواند با ورود به مسائل اوستیا و آبخازیا بحث تمامیت ارضی گرجستان را دنبال کند. از طرفی ناتو نیز برای عضویت گرجستان شرط کرده بود یکی از استاندارها


  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 10:25 عصر

    سند:
    ضمیمه‌ی محرمانه و عبرت انگیز قرارداد 1919

    چکیده: وزرای سه‌گانه که قرارداد 1919 را از جانب ایران امضا کرده بودند حتی بی‌آنکه اعضای دیگر کابینه را از جریان مذاکرات مطلع سازند) هر سه از عاقبت خود بیمناک بودند و می‌ترسیدند که پیش از تصویب قرارداد در مجلس، انقلابی در ایران رخ دهد و زمام حکومت از دستشان خارج شود که در آن صورت (همچنانکه خودشان می‌دانستند) رهائی از دست چنین حکومتی برای هیچ کدامشان امکان‌پذیر نبود. از این جهت، برای رهایی از کیفری که احتمال می‌رفت دامنگیرشان شود، دو امتیاز اساسی از دولت بریتانیا می‌خواستند...

    وزیر دارائی (شاهزاده اکبر میزا صارم الدوله) ، نخست وزیر (وثوق‌الدوله) ، وزیر خارجه (شاهزاده فیروز میرزا نصرت‌الدوله) که برای عقد قرارداد 1919مبلغ کلانی از انگلیس رشوه گرفتند.

    ترس و هراس خیانتکاران از خشم ملت

    در امضای قرارداد ننگین 1919 سه تن از وزرا که از رجال باسابقه ایرانی بودند ، دست داشتند . این افراد عبارتند از:
    نخست وزیر (وثوق‌الدوله)
    وزیر خارجه (شاهزاده فیروز میرزا نصرت‌الدوله)
    وزیر دارائی (شاهزاده اکبر میزا صارم الدوله)

    وزرای سه‌گانه که این قرارداد را از جانب ایران امضا کرده بودند (حتی بی‌آنکه اعضای دیگر کابینه را از جریان مذاکرات مطلع سازند) هر سه از عاقبت خود بیمناک بودند و می‌ترسیدند که پیش از تصویب قرارداد در مجلس، انقلابی در ایران رخ دهد و زمام حکومت از دستشان خارج شود که در آن صورت (همچنانکه خودشان می‌دانستند) رهائی از دست چنین حکومتی برای هیچ کدامشان امکان‌پذیر نبود. از این جهت، برای رهایی از کیفری که احتمال می‌رفت دامنگیرشان شود، دو امتیاز اساسی از دولت بریتانیا می‌خواستند:

    1-تضمین نامه‌ی کتبی از طرف دولت برتانیا که اگر در نتیجه‌ی بسته شدن قرارداد شورشی در ایران برپا خاست و حکومت وثوق‌الدوله سقوط کرد دولت انگلیس هر سه وزیر عاقد قرارداد را در یکی از مستملکات خود به عنوان پناهنده‌ی سیاسی بپذیرد.

    2-به هر کدام از این پناهندگان سیاسی در طول مدت تبعید ( که ممکن بود تا آخر عمرشان طول بکشد) حقوقی برابر عایدات شخصی آنها در ایران پرداخت شود که بتوانند بقیه عمر را در رفاه و آسایش بسر برند.


    وزیر مختار بریتانیا در تهران، قسمت اول این تقاضا را قبول و تضمین‌نامه‌ای به شرح زیر تسلیم هریک از وزرای سه گانه کرد:


    عالیجناب
    برحسب اجازه‌ای که از طرف حکومت اعلی حضرت پادشاه انگلستان به دوستدار داده شده است، با کمال خوشوقتی به اطلاع می‌رسانم که با توجه به قراردادی که همین امروز - نهم اوت 1919 – میان دولتین بریتانیای کبیر و ایران بسته شد، حکومت اعلی حضرت پادشاه انگلستان آماده است در صورت احتیاج به وسیله‌‌ی مقامات سفارت انگلیس در تهران از شما پشتیبانی کند و اگر لازم شد آن عالیجناب را در یکی از سرزمین‌های متعلق به امپراطوری بریتانیا به عنوان پناهنده‌ی سیاسی بپذیرد.
    با احترامات: پرسی.ز.کاکس


    نسبت به تقاضای دیگر این سه وزیر که در عرض دوران پناهندگی در خارجه ، مواجبی معادل درآمد هنگفت املاکشان در تهران، اصفهان یا همدان دریافت کنند، جواب صریح رد داده شد.




    اسناد محرمانه وزارت خارجه‌ی بریتانیا درباره‌ی قرارداد 1919 ایران و انگلیس، ج اول، دکتر جواد شیخ‌الاسلامی، تهران : انتشارات کیهان، 1365



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/5/20::: ساعت 11:5 عصر

    توزیع مدرک دکترای افتخاری کردان در مراسم معارفه
    *

    امضاکنندگان این مدرک دکترای افتخاری ALAN COWEY، Edmund Rolls، P.E BRYANT می باشد که یکی از این 3 تن کماکان در شورای دانشگاه آکسفورد حضور دارد.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/5/20::: ساعت 11:1 عصر

    خاتمی: گفت وگوی تمدنها با زبان خدامحورانه پیش نمی رود!  (خبر ویژه)


    سید محمد خاتمی اعلام کرد: گفت وگوی تمدنها با زبان خدامحورانه (تئولوژیک) پیش نمی رود!
    به گزارش ایسنا، خاتمی که این اظهارات را در حضور یوفن هیپلر آلمانی بیان می نمود، ضمن اعلام این مطلب افزود: چه باید بکنیم که گفت وگوی ما در واقعیات خارجی موثر باشد؟ به نظر من انتخاب زبان گفت وگو مهم است و این زبان نمی تواند زبان خدامحورانه (تئولوژیک) باشد.


    سید محمد خاتمی سپس با تاکید بر لزوم پذیرش نسبی بودن حقیقت در گفت وگوی تمدنها (!) فاصله گیری از زبان خدامحورانه را لازم دانست و افزود: در زبان خدامحورانه (تئولوژیک) هر طرفی همه حق را به جانب خود می دهد و برای اثبات آن با دیگری بحث می کند. زبان گفت وگو زبان خدامحوری (تئولوژیک) نیست!
    بد نیست آقای خاتمی پاسخ دهند که اگر تمدن اسلامی بخواهد در عرصه گفت وگو از خدامحوری صرفنظر کند، دیگر چه چیزی برای عرضه در میدان گفت وگو برایش باقی خواهد ماند مگر آنکه با توصیه ایشان در خصوص پذیرش نسبیت حقیقت، بر اصول خود پافشاری نکرده و در نظام لیبرال دمکراسی غربی هضم شود!   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/5/13::: ساعت 12:21 صبح

    عملیات مرصاد            

    5 مرداد 1367          
                  

    گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب‏نشینی‏های موقت رزمندگان اسلام، با تصور این‏که پذیرش قطعنامه 598 ناشی از جدایی ملت و دولت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود نمود. منافقین با جمع‏آوری دیگر ضد انقلابیون سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏گیری از جنگ‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند. نیروی هوایی عراق با حمایت مقدماتی، آنها را برای ورود به عمق خاک ایران و در نهایت، فتح تهران، ترغیب می‏کند. با این اتحاد شوم، قسمت‏هایی از اراضی میهن اسلامی مورد تجاوز قرار می‏گیرد. ملت سلحشور و مسلمان ایران، پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی، به خروش آمده و به جبهه‏های جنگ اعزام می‏شوند. سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367، با رمز مبارک یا علی(ع) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‏آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز گردید. منافقین خلق، خوشحال از پیروزی‏های مقدماتی و در یک اقدام عجولانه، راهی باختران (کرمانشاه) شده و به خیال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را نمودند. رادیو منافقین، با ارسال پیام به مردم باختران، از آنها می‏خواهد که زمینه را برای ورود ارتش به اصطلاح آزادی‏بخش مهیا سازند و آماده جذب در گردان‏ها و لشکرها باشند. از آن طرف رزمندگان اسلام در 34 کیلومتری باختران، ناگهان راه را بر ستون‏های منافقین می‏بندند و واحدهای زرهی رزمندگان، در یک اقدام متهورانه، تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقین را هدف قرار داده و به آتش می‏کشند. جاده باختران - اسلام‏آباد در همان لحظات اولیه، انباشته از ادوات سوخته شده می‏شود و عکس‏العمل سریع رزمندگان، منافقین را به فراری مفتضحانه وادار می‏سازد. این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوبی شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگینی نمود. بدین ترتیب، منافقان شکست خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‏انداز 80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره‏انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری منهدم شد. علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، 4800 نفر از منافقان نیز کشته و زخمی شدند.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 87/5/5::: ساعت 8:0 صبح

    انتخابات آینده و گزینه های پیش رو

    در حالی که قریب به یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری دهم باقی مانده، فضای کشور مدت‌هاست انتخاباتی شده و روزنامه‌ها و سایت‌های مختلف به گمانه‌زنی درباره نامزدهای احتمالی و میزان موفقیت‌ آن‌ها پرداخته‌اند؛ برخی روزنامه‌ها نیز مساله را جدی‌تر گرفته،‌ مباحث انتخاباتی را تیتر اول خود قرار داده‌اند و حتی ویژه‌نامه‌هایی نیز در جهت تخریب کاندیداهای احتمالی و تقویت کاندیدای خاص، منتشر می‌کنند. ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/5/1::: ساعت 3:0 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :344754

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<