سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
ارزش نیوز
مجمع تشخیص مصلحت نظام
تعویق یکی ‌از مهم‌ترین طرح‌های مجمع
طرح «رسیدگی به اموال مسئولان» بازهم در مجمع تشخیص بررسی نشد/ تعویق طرح با نظر هاشمی

طرح «رسیدگی به اموال مسئولان» که قرار بود در اولین جلسه مجمع تشخیص در دستور بررسی قرار گیرد، بازهم بررسی نشد.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 93/1/23::: ساعت 9:36 عصر



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 93/1/22::: ساعت 10:45 عصر

    عدم رعایت و حفظ شان نماز جمعه و همچنین حمایت آشکار از شکسته شدن خط قرمز نظام یعنی دفاع از فتنه‌گران و آشوب طلبان، دو اقدام مهم اکبر هاشمی رفسنجانی در این روز بود؛ اقداماتی که باعث شد تا هم مطالبه عمومی برای کنار گذاشتن او از نماز جمعه تهران در میان مردم شکل بگیرد و هم سبب شفاف شدن صحنه سیاسی کشور شود؛ تا جایی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در میان براندازان به "تکبه‌گاه" معروف شود.


  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 93/1/17::: ساعت 1:30 عصر

    آنچه در نتیجه ی خاطرات آیت الله منتظری برای نسلهای بعدی انقلاب تصویر می شود این است که جمهوری اسلامی نظامی است که رهبر انقلابش نه "امام خمینی" بلکه یک روحانی منزوی و ساده اندیش و دور از واقعیت های جامعه است. طبیعتا چنین شخصیتی دیگر سخنان و رهنمودهایش نمی تواند به عنوان شاخص، راهنما و اصول انقلاب قرار بگیرد.


  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 93/1/7::: ساعت 10:37 عصر

    به خاطر این اتفاق "جاسم جادری" استاندار هرمزگان نیز مسعود قانعی فرد فرماندار بندرلنگه که یکی از معدود نیروهایی بود که از دولت گذشته باقی مانده و تغییر نکرده بود و محمدحسین حسن بیگی بخشدار کیش را برکنار کرد.


  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 93/1/7::: ساعت 10:35 عصر

    نکته‌ی اوّل در باب انتخابات است. برادران و خواهران عزیز توجّه کنند که از اوّل انقلاب تا امروز، نصاب شرکت مردم در انتخابات پایین نیفتاده است، تنزّل نکرده است؛ این خیلی مهم است. در آخرین انتخاباتی که ملّت ما پای صندوق رأی رفتند ــ یعنی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ــ شرکت مردم در انتخابات، 72 درصد بود؛ این رقم، هم در بین انتخابهای دنیا یک رقم بالایی است و یک نصاب برجسته‌ای است، هم در بین انتخاباتهایی که از اوّل انقلاب تا امروز اتّفاق افتاده است یکی از بالاترین رقمها است؛ معنای این چیست؟ معنای این شرکت وسیع مردم در انتخابات این است که مردم‌سالاری دینی در کشور تثبیت شده است؛ معنای آن این است که نظام جمهوری اسلامی توفیق یافته است که مردم‌سالاری را در کشور نهادینه کند؛ این چیز کمی نیست. کشوری که در طول قرنهای متمادی با حکّام مستبد و دیکتاتور گذران میکرده است، آن چنان با مردم‌سالاری و شرکت مردم در انتخاب صاحبان قدرت، آشنا و در هم ‌آمیخته شده است که بعد از گذشت 35 سال از هیجانات اوّل انقلاب، مردم وقتی نوبت انتخاب میرسد، 72 درصد در انتخابات شرکت میکنند؛ قدر این را باید دانست. من به شما جوانها و به همه عناصری که صاحب فکرند در سرتاسر کشور عرض میکنم: این نعمت بزرگ را ناسپاسی نکنیم؛ همچنان که در سال 88 این نعمت الهی را عدّه‌ای ناسپاسی کردند. همچنین اینکه گاهی شنفته بشود که انتخابات کشور را به عدم سلامت نسبت میدهند ــ یعنی تکرار حرف دشمنان ملّت ایران ــ این هم ناسپاسی است. مردم‌سالاری در کشور به یک جریان عادی تبدیل شده است؛ لذاست مردم در سرتاسر کشور، در روستاها، در شهرها، خود را در مقابل صندوق رأی وظیفه‌دار میدانند، به صندوق رأی مراجعه میکنند؛ 72 درصد رأی میدهند؛ این خیلی چیز مهمّی است؛ در دنیا این رقم، جزو رقمهای بالا است.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 93/1/3::: ساعت 12:41 عصر

    کارشناسان و ناظران:
    ادعاهای هاشمی‌رفسنجانی درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 با واکنش‌های اعتراضی روبرو شد.

    سید عبدالمحمد زاهدی استاندار دولت خاتمی که هم‌اکنون نیز در دولت‌ یازدهم استانداری کردستان را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه استاندارهای اصلاح‌طلب سال 84 کار را به کلی رها کردند، اظهار داشت: نه اینگونه نبود؛ حداقل بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت و پیگیر کار بودم.
    وی افزود: هیچ انتخاباتی بدون عیب و نقص برگزار نمی‌شود اما در انتخابات 84 واقعاً رای مردم احمدی‌نژاد بود.
    مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات 84 گفت: چنین اظهاراتی از هاشمی تازگی ندارد چرا که هاشمی درصدد است تا شکست خود در انتخابات 84 را به نوعی توجیه کند.
    وی ادامه داد: در سال 84 به دلیل عملکرد مقطعی وی و تخریبی که از سوی جریان دوم خرداد صورت گرفت، موقعیت هاشمی در  افکار عمومی با افت شدیدی روبه رو شد که تاثیرات آن را در انتخابات مجلس ششم و انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاهد بودیم.
    فضائلی با اشاره به اظهارات وزیر کشور دولت اصلاحات در سال 84 اظهار داشت: در آن زمان موسوی‌لاری در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که انتخابات سال 84 از جمله سالم‌ترین انتخابات بوده بنابراین فکر می‌کنم هاشمی هنوز نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد که وی در مقابل افکار عمومی شکست خورد و اینگونه اظهارات به نوعی توجیه و دلیلی برای تسلی دادن وی است.
    محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای هاشمی وقتی در یک انتخابات پیروز نمی‌شود آن را به تقلب متهم می‌کند جای تعجب دارد.
    وی با بیان اینکه زیر سؤال بردن سلامت انتخابات سال 84 به نوعی خدشه به سلامت دولت خاتمی است، افزود: همه می‌دانند که در انتخابات جمهوری اسلامی هیچ مکانیزمی برای تحقق تقلب وجود ندارد.
    محبی با بیان اینکه رفسنجانی نباید برای دولت و کشور حاشیه‌سازی کند، گفت: انتظار داریم آقای هاشمی همواره به رای مردم احترام بگذارد چه آن زمانی که رای می‌آورد و چه آن زمانی که رای نمی‌آورد. تایید و رد گزینشی سلامت انتخابات توسط هاشمی توهین به مردم است.
    نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز با بیان اینکه وقتی مدیریت برگزاری انتخابات به عهده خاتمی بود، احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد و زمانی که مدیریت انتخابات در اختیار احمدی‌نژاد بود، روحانی، تصریح کرد: زیر سؤال بردن سلامت انتخابات در شان افرادی که جزء مسئولان اجرای کشور هم بوده‌اند، نیست.
    نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه دشمن منتظر است از اظهارات مسئولان نظام علیه انقلاب استفاده کند، گفت: آقای هاشمی نباید حرفی بزند که بهانه‌ای به دست دشمن بدهد.
    موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس گفت: انتخابات‌های متعددی در طول این 35 سال در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و در هیچ دوره‌ای هم نتیجه آن قابل پیش‌بینی نبوده است، اما همان نتایج بر مبنای تصمیم‌گیری مردم بوده و هیچ‌گاه تقلبی صورت نگرفته است.
    وی خطاهای اصلاح‌طلبان در دوره هشت ساله را یادآور شد و بیان کرد: عزل و نصب‌های حداکثری، ساختارشکنی‌ها نسبت به خطوط قرمز نظام و به چالش کشیدن حاکمیت، سبب شد مردم در انتخابات سال 84 به احمدی‌نژاد رای دهند، با اینکه در مرحله اول انتخابات رای هاشمی رفسنجانی بیشتر بود.
    انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد و با انتقاد از مواضع هاشمی نوشت ظاهراً وی فوران خشم مردم فقیر، علی‌الخصوص کارگران و حاشیه‌نشینان در دوره دولت کریمه سازندگی را فراموش کرده است!
    گفتنی است آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت چندی پیش در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت اظهار داشته است که در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84 هر چه خواستند در صندوق ریختند و خواندند و استاندارها که همه  اصلاح‌طلب بودند کار را به کلی رها کردند.
    وی همچنین ادامه داده است: اصلاح‌طلبان در سال 84 نفهمیدند و اشتباه کردند و طرف مقابل هم از خدا خواسته بود.
    اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت که مجدداً نظام انتخاباتی کشورمان را زیر سؤال برده است در حالی بیان می‌شود که سید عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس تاکید کرده بود که «امکان تقلب در نظام انتخاباتی ایران وجود ندارد.»



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 93/1/2::: ساعت 8:43 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 38
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344016

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<