سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از جمله دشمن ترینِ آفریدگان نزد خدا، کسی است که ایمان آورده و سپس کفر ورزیده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز
گفته می شود که مدرک لیسانس فلسفه آقای خاتمی تنها بر مبنای پی گیری و دستور مستقیم رییس وقت دانشگاه اصفهان و همزمان با سفر آقای خاتمی به اصفهان ، در شهریور 80 صادر شده است.

?-جناب آقای خاتمی! در حکم کارگزینی جنابعالی-در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- مقطع تحصیلی شما "لیسانس " ذکر شده است حال آنکه بنا بر همه مستندات موجود جنابعالی در آن زمان هیچ نوع مدرک تحصیلی که لیسانسیه بودن شما را تائید کند در اختیار نداشتید.پس چگونه و براساس کدام ضوابط اداره کل کارگزینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن زمان نسبت به صدور چنین حکمی اقدام نموده است؟ آیا نمی توان پذیرفت که ملاحظات مربوط به موقعیت جنابعالی به عنوان مقام عالی وزارت ارشاد چنین عمل غیر قانونی را رقم زده است؟

?-جناب آقای خاتمی! در تمام دورانی که جنابعالی به عنوان وزیر ارشاد فعالیت می نمودید مطبوعات کشور که تحت نظارت مستقیم وزارت متبوع شما بودند غالبا شما را "دکتر خاتمی" می خواندند(که البتههمچنان روزنامه اطلاعات به این سنت قدیمی پایبند است) این تبلیغات رسانه ای در شرایطی که جنابعالی هنوز مدرکی دال بر لیسانس در اختیار نداشتید هیچگاه با مخالفت یا ممانعت شما روبرو نشد.چرا؟

?-جناب آقای خاتمی! جنابعالی در تبلیغات انتخاباتی منتهی به خرداد ?? خود را فارغ التحصیل لیسانس فلسفه معرفی می کردید حال آنکه در این رابطه هیچگاه مدرکی در اختیار نداشتید. آیا فکر می کنید که با مردم صادقانه رفتار کرده اید؟

ادامه مطلب

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 87/10/30::: ساعت 8:10 عصر

    رئیس جمهور در نشست فوق العاده سران عرب:
    قطع رابطه با رژیم صهیونیستی، کمترین خواست ملت‌ها

    رییس جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: امروز تشکیل دادگاهی برای محاکمه جنایتکاران جنگی در رژیم صهیونیستی واجب و ضروری است.

    به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی نژاد عصر امروز(جمعه) در نشست فوق العاده سران عضو اتحادیه عرب برای غزه در قطر، با بیان اینکه امروز همه ملت های منطقه و جهان به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان صهیونیست ها معترض هستند، اظهارداشت: امروز دولت ها و ملت های منطقه و ملت های جهان خواسته های بسیار محدودی را اعلام کرده اند که تجدیدنظر کشورها در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی کمترین خواسته است.

    رییس جمهور شورای امنیت سازمان ملل را در مواجهه با مسایل جهان ناکارآمد برشمرد و تأکید کرد: باید برای اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل متحد نیز اقدام مناسبی انجام شود.

    دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه باید تمام کالاهای اسرائیلی و صهیونیستی مورد تحریم قرار گیرند و تمام روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی قطع شود، گفت: همه کشورهای عربی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند زیرا با این کار رژیم صهیونیستی تنها می شود و مردم ساکن در فلسطین اشغالی با سران خود فاصله ایجاد می کنند.

    رییس جمهور با اشاره به استقبال ملت های منطقه از قطع ارتباط کشورها با رژیم صهیونیستی و تحریم کالاها و محصولات اسراییلی، گفت: در خصوص ونزوئلا و بولیوی همه شاهد بودیم که چگونه روابط خود را با این رژیم قطع کردند و ملت ها نیز از این امر استقبال کردند؛ ضمن آنکه دولت مالزی نیز اعلام کرده تمام محصولات اسرائیلی را تحریم کرده است.

    دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه تغییرات کلی باید در سیاست های امریکا ایجاد شود، اظهارداشت: باید از سیطره صهیونیست ها به دولت امریکا جلوگیری شود.

    رییس جمهور با بیان اینکه تغییر سیاست های امریکا یک ضرورت حتمی و خواسته مردم امریکا است اما گویا حاکمان جدید امریکا نمی خواهند از شکست های دولت سابق درس بگیرند، تأکید کرد: دولت جدید امریکا به منظور تغییر موضع خود در خصوص فلسطین نظراتی را اعلام کرده و این تغییر خط مشی سیاسی امریکا باید در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی باشد نه حمایت از این رژیم.

    دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه باید تغییراتی هم در سیاست های اقتصادی امریکا اتفاق بیفتد تا به نفع مردم منطقه و به نفع مردم امریکا باشد، اظهارداشت: اگر امریکایی ها به صورت جدی تغییری در سیاست های خود اعمال نکنند، درآ‌ینده شاهد اشتباهات دیگری ازسوی امریکایی ها در منطقه و جاهای دیگر خواهیم بود.

    رییس جمهور با اشاره به اینکه تهاجمات صهیونیست ها در غزه نتیجه یک طرح مطالعه شده از سوی دولت جدید امریکا بوده است، گفت: برخی از کارشناسان معتقدند جنایات اخیر صهیونیست ها در نوار غزه برای این است که اوضاع در منطقه نابسامان تر از گذشته باشد و از این طریق فرصتی برای دولت جدید امریکا به منظور نشان دادن عملکرد خود در مقابله با این بحران فراهم شود.

    دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه دولت آمریکا می خواهد با دخالت خود، صهیونیست ها را از باتلاق غزه خارج کند، گفت: سران کشورهای اسلامی ،عربی و آزاده باید توجه کنند که نابود کردن یا تضعیف حماس ظاهر امر بود و امریکا و رژیم صهیونیستی اهداف دیگری دارند.

    رییس جمهور حمایت از مردم مظلوم غزه را وظیفه همه کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان دانست و گفت: ایران از طرح ایجاد صندوق حمایت از فلسطین استقبال می کند و دولت و ملت ایران همواره در کنار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه خواهند بود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 87/10/27::: ساعت 11:52 عصر

    سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده ارشد سپاه تشریح کرد

    اصرارهای رفسنجانی و پذیرش قطع نامه 598

    به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی

    سردار سرلشگر غلامعلی رشید گفت: پی گیریهای آقای هاشمی رفسنجانی با گرفتن نامه هایی از مسئولین نظامی و کشوری، باعث شد در آن مقطع مسئولان نظام به جمع‌بندی پذیرش قطع‌نامه و پایان جنگ برسند.


    به گزارش خبرگزاری فارس سردار سرلشکر غلامعلی رشید، از فرماندهان نام‌آشنای سپاه پاسداران که پنجشنبه شب گذشته در برنامه «محرمانه» حضور یافته بود در خصوص نامه محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به امام(ره) و پذیرش قطعنامه از سوی امام، با اشاره به اینکه من آن‌ نامه را ندیدم، اما در فضای تنظیم آن قرار داشتم، گفت: بعد از فتح خرمشهر با مباحث متعددی که به وجود می‌آید، امام تصمیم به ادامه جنگ گرفته و تائید می‌فرمایند که جنگ باید ادامه پیدا کند، به شرطی که متعرض مردم عراق نشویم و زمین هایی را تصرف کنیم که مردم عراق آنجا نباشند.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 87/10/26::: ساعت 11:0 عصر

    تاملی برسخنان آقای هاشمی رفسنجانی درهمایش اجتهاد!

    مدتی  است آقای هاشمی رفسنجانی بحث شورای فقهی را در اولویت مباحث خود قرار داده،این گونه وانمود می کند که این موضوع از ضروریات امروز کشور ماست.در آخرین اظهارات ایشان درهمایش"اجتهاد درعصرمعاصر" بود که اظهار داشت:"یک مجتهد به تنهایی در همه‌ ابواب مورد نیاز فقهی مردم نمی‌تواند متخصص باشد، چطور فردی می‌تواند درطول 30-40 ساله تحصیل خود، همه‌ این حقوق را که هر کدام تخصص بزرگی است بداند؟ لذا ما باید به سمت فقه تخصصی در یک حکومت اسلامی برویم؛ زیرا دخالت در امور مردم با فقه تخصصی امکان‌پذیر است. اگر فقه تخصصی را بپذیریم باید تقلید تخصصی را هم بپذیریم و این‌گونه لازم نیست کسی در همه امور از یک نفر تقلید کند. اگر این دو را پذیرفتیم باید شورای فقهی را هم بپذیریم. وقتی با سیاست می‌خواهیم همه جامعه را اداره کنیم، شورای نگهبان ناظر مجلس باید همه‌ تخصص‌ها را در خود داشته باشد و نظر تخصصی بدهد. لامحاله در دوره تخصصی‌شدن رشته‌های فقهی به شورایی شدن فقه می‌رسیم و اساس همه‌ این‌ها باید بر عقل استوار باشد."

    درباره نقداظهارات فوق نکاتی به نظر می رسد:

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 87/10/26::: ساعت 10:40 عصر

    حدود 14 درصد از مردم امریکا بی سواد بوده و قادر به خواندن نیستند، به عبارت دیگر از هر 7 نفر، یک نفربی سواد است.

    به گزارش رجانیوز به نقل از سایت LiveScience.com، وزارت آموزش امریکا در گزارشی اعلام کرد نزدیک به 32 میلیون نفر در امریکا بی سواد هستند و فاقد مهارت های ابتدایی خواندن و نوشتن می باشند. این بدان معنی است که آنها 32 میلیون نفر در امریکا حتی قادر به خواندن روزنامه و دستورالعمل ها و برچسب های روی شیشه دارو را هم نمی توانند، بخوانند.

    به گفته مدیر اجرایی مؤسسه غیرانتفاعی اجرا مقامات امریکایی: "در سال 2008، بیش از یک میلیون نفر از مردم امریکا شغل خود را از دست داده و بیکار شدند که این امر در 16 سال گذشته بی سابقه بوده است. بسیاری از این افراد دارای حداقل سواد خواندن و نوشتن هم نیستند و این به نوبه خود باعث چالش بزرگی شده است که اگر قرار باشد برای این افراد شغلی در نظر گرفته شود، به علت نداشتن مهارت های خواندن ونوشتن امکان کاریابی کمتر می شود.

    بنا بر تحقیقات موسسه ProLiteracy، میزان هزینه ای که این قشر بی سواد بر اقتصاد، تولید، سلامتی و بهداشت، وارد می کند، سالانه به 60 میلیارد دلار می رسد.

    این مؤسسه همچنین اعلام کرد:

    *63 درصد از زندانیان درجهان بی سواد هستند.

    *774 میلیون نفر در سراسر جهان بی سواد می باشند.

    * دو سوم از بی سوادهای جهان را زنان تشکیل می دهند.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 87/10/25::: ساعت 11:34 عصر

    اشتباه استراتژیک اسرائیل و تبدیل غزه به قرارگاه دفاعی- مردمی

    اشتباه استراتژیک رژیم صهیونیستی در محاصره غزه موجب شده است سراسر این منطقه به یک قرارگاه دفاعی تبدیل شود.

    به گزارش رجانیوز، این محاصره موجب شده جمعیت 1،5 میلیونی ساکن غزه نتوانند به سایر مناطق فلسطین مهاجرت کنند و ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن مبارزان فلسطینی به دلیل فجایع رخ داده در اثر انتشار تصاویر و آمار شهدای کودکان و زنان در غزه با عدم اقبال افکار عمومی جهان مواجه شده است.

    این در حالی است که در جنگ 33 روزه، برخی از ساکنان جنوب لبنان به قسمت شمالی این کشور مهاجرت کرده بودند.

    اما اسرائیل در شرایطی پس از یک دوره طولانی محاصره، تهاجم وحشیانه خود را به غزه آغاز کرد که تصور می کرد در اثر این محاصره و به تبع آن، حمله نظامی و آتش سنگین بر مناطق مسکونی، مردم منطقه دست به شورش علیه حماس خواهند زد و دولت قانونی مستقر در منطقه سرنگون خواهد شد.

    این تحلیل که حاصل برخی جلسات مشترک با تعدادی از اعضاء دولت خودگردان به دست آمده بود اما کاملاً نتیجه عکس داد و حتی با افزایش آمار شهدا، بر تعداد مجاهدان فلسطینی که عضو حماس نیستند اما به دلیل هدف قرار گرفتن خانواده و یا منازل خود به دفاع ترغیب شده اند هم افزایش یافت.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/10/24::: ساعت 11:7 عصر

    سایت های حامی کاندیداتوری خاتمی امروز در حالی به صورت هماهنگ ادعا کردند "خاتمی فردا برای گفتگو درباره کاندیداتوری خود درانتخابات ریاست جمهوری دهم با رهبر معظم انقلاب دیدار و در این زمینه طرح موضوع خواهد کرد" که استفاده از این ترفند برای اعلام کاندیداتوری یا عدم اعلام به منظور فرافکنی و فرار از پیامدهای آن، پیش از این نیز سابقه داشته و به عنوان نمونه بنی صدر از این ترفند استفاده کرده بود.

    به گزارش رجانیوز، سایت یاری در این زمینه گفتگویی از علی اشراقی نوه امام راحل را منتشر کرد. وی در این گفتگو اظهار داشت: «هیچ دلیلی برای ممانعت مقام رهبری از شرکت آقای خاتمی در انتخابات وجود ندارد. از رهبر بزرگوار انقلاب جز این هم انتظاری نیست.»

    بنا بر این گزارش، سایت آفتاب نزدیک به هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی نیز به نقل از حامیان و نزدیکان خاتمی نوشت: اگر در این دیدار، رهبری مخالفت صریح و شفافی با کاندیداتوری خاتمی نداشته باشند، او کاندیداتوری در انتخابات را خواهد پذیرفت و تنها در صورتی از کاندیداتوری منصرف خواهد شد که با نظر صریحی در مخالفت با کاندیداتوری خود در این جلسه مواجه شود.

    اما این سایت در ادامه خبر داد: «به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، تمایل محمد خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده کاهش یافته است. برخی منابع خبری با اشاره به جلسه اخیر عبدالله نوری و محمد خاتمی درباب انتخابات از افزایش تردیدهای خاتمی پس از این جلسه خبر داده و حتی ازعبدالله نوری نقل کرده‌اند که در این جلسه، میل خاتمی به کاندیداتوری را ضعیف‌تر از قبل استنباط کرده است.»

    با این حال، رسانه ای کردن دیدار خاتمی با رهبر انقلاب در شرایطی انجام می شود که به نظر می رسد وی قصد دارد هزینه هرگونه تصمیم بعدی خود در زمینه پذیرش یا رد کاندیداتوری را از خود سلب و متوجه رهبر انقلاب کند.

    این شیوه البته نوعی تقلید از روش بنی صدر در اعلام کاندیداتوری است. وی پیش از شروع فرآیند انتخابات، برای بی میل نشان دادن خود به ریاست جمهوری در جلسات مختلف (به طور خاص و مستند در جلسه شورای انقلاب، در نشستی با اعضاء جامعه روحانیت مبارز و در دیداری با حضرت امام) موضوع تعویق انتخابات تا منظم تر شدن اوضاع کشور و تعیین یک شورای انقلاب مردمی تر! را پیش کشیده بود که البته با مخالفت مواجه شد. جالب تر این که او منافقانه به افکار عمومی وعده داد که پس از دیدار با حضرت امام تصمیم خود را برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام خواهد کرد و به این ترتیب، یک روز در حالی که از منزل امام خارج شده بود به خبرنگاران اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 11:13 عصر

    امروز غزه در خون است! همه آماده‌ایم و چشم به فرمان مقام معظم رهبری دوخته‌ایم. نیروهای موظف بیش و پیش از همه به این مهم می‌پردازند، و بقیه لحظه‌هایی را انتظار می‌کشند که «ولی» امر کند. انتظاری سازنده و معنادار! خدا کند در آن روز همه آماده باشند! همه استشهادی! همه عدالت‌خواه! و همه اصول‌گرا! و همه ولایتمدار!

     غزه در خون است. «هولوکاست» کار خود را کرده است و اسرائیل – این غده سرطانی را به پا نموده، آن را بدتر از «سگ هار»‌ و «گرگ درنده» به جان جهان اسلام و مسلمین انداخته، و امریکا این شیطان بزرگ با حمایت مادی و غیرمادی همه‌جانبه آن را در نسل‌کشی مسلمین تقویت می‌کند. این یعنی «گفت‌وگوی تمدن‌ها» با لحاظ «دموکراسی»، «حقوق بشر» و «آزادی» و ...

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 87/10/19::: ساعت 11:50 عصر

    بازخوانی بیانات مهم رهبر انقلاب در سال 71 با عنوان عبرتهای عاشورا+فایل صوتی
    عده‌اى به اسم سازندگى خود را غرق در ماده‌پرستى مى‌کنند

    رهبر انقلاب اسلامی، 22 تیرماه سال 71 در سالروز شهادت امام سجاد(ع)، در دیدار فرماندهان گردانهاى عاشوراى‏ نیروهاى مقاومت بسیج، بیانات مهمی درخصوص درس ها و عبرتهای عاشورا ایراد کردند. بازخوانی این بیانات همزمان با ایام عاشورای حسینی و تذکر این عبرت ها مفید است. متن کامل این سخنرانی در ادامه آمده است:

    بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

    دیدارى بسیار مناسب، در وقتى مناسب است. ایام عاشوراى حسینى است و شما برادران و خواهران هم از عاشوراییها و حسینیها هستید. بسیج بیست میلیونى انقلاب اسلامى، ثابت کرده است که در صراط حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) و صراط عاشورا قدم بر مى‌دارد.

    آنچه که من امروز عرض خواهم کرد، مربوط به همین قضیه‌ى عاشورا است که با وجود آن همه سخنى که درباره‌ى این حادثه گفته‌اند و گفته‌ایم و شنیده‌ایم، باز هم جاى سخن و تامل و تدبر و عبرت‌گیرى نسبت به این حادثه باقى است. این حادثه‌ى عظیم؛ یعنى حادثه‌ى عاشورا، از 2 جهت قابل تأمل و تدبر است. غالباً یکى از این دو جهت، مورد توجه قرار مى‌گیرد. بنده امروز مى‌خواهم در این‌جا آن جهت دوم را، بیشتر مورد توجه قرار دهم.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 10:46 عصر

    آنچه در ادامه خواهد آمد، سخنرانی استاد شهید مرتضی مطهری در روز عاشورای 1390 هجری قمری (27 اسفند 1348) است که در جلد دوم کتاب حماسه حسینی نیز موجود است. شهید مطهری پس از این سخنرانی افشاگرانه و پر شور توسط نیروهای ساواک دستگیر شد و مدتی را در زندان تک سلولی به سر برد.

    تناسب محتوای ارزشمند این سخنان با شرایط فعلی مردم غزه و تقارن آن با روزهای عزای حسینی، قابل توجه است و می توان الگوی عملی و وظیفه مسلم دینی را در این روزها دریافت.

    شور و حرارت سخنان استاد شهید همیشه آنقدر زیاد بوده است که مستمع را ناخودآگاه تا آخرین کلمه سخنرانی مجذوب خود می کرده است اما از این حیث این سخنرانی بین تمام سخنرانی های ایشان از جایگاه دیگری برخوردار است و با این ویژگی شناخته شده و زبان زد است، چنانچه وی در حین سخنرانی، چند بار ناخودآگاه اشک می ریزد و فضا را متأثر می کند:

    اگر پیغمبر اسلام زنده می‏بود، امروز چه می‏کرد؟ درباره چه مسئله‏ای‏ می‏اندیشید؟ والله و بالله قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می‏لرزد. این یک مسئله دو دو تا چهار تاست. اگر کسی نگوید، گناه کرده است، من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده‏ام، هر خطیب و واعظی اگر نگوید، مرتکب گناه شده است. گذشته از جنبه اسلامی، فلسطین چه‏تاریخچه‏ای دارد؟ قضیه فلسطین مربوط به دولتی از دولت های اسلامی هم نیست‏، مربوط به یک ملت است، ملتی که او را به زور از خانه‏اش بیرون‏ کرده‏اند. تاریخچه فلسطین چیست؟

    مدعی هستند که در 3 هزار سال پیش 2 نفر از ما، "داود" و "سلیمان" برای‏ مدت موقتی در آنجا سلطنت کرده‏اند. تاریخ را بخوانید، در تمام این‏ مدت 2، 3 هزار ساله، کی بوده است که سرزمین فلسطین به یهود تعلق‏ داشته است؟ کی بوده است که بیشتر سرزمین فلسطین مال ملت یهود باشد.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 87/10/9::: ساعت 10:44 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 27
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :344770

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<