سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که جز بر راه خدا استوار باشد، گمراهی است و اعتماد بر آن، محال . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

  اکنون ببینیم چه گذشته است بر کتاب خدا، این ودیعة الهی و ماترک پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ مسائل أسف‌انگیزی که باید برای آن خون گریه کرد، پس از شهادت حضرت علی (ع) شروع شد. خودخواهان و طاغوتیان، قرآن کریم را وسیله‌ای کردند برای حکومتهای ضد قرآنی؛ و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ  دریافت کرده بودند و ندای اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثقلان در گوششان بود با بهانه‌های مختلف وتوطئه‌های از پیش تهیه شده، آنان راعقب زده و با قرآن، ‌در حقیقت قرآن را ـ که برای بشریت تا ورود به حوض بزرگترین دستور زندگانی مادی ومعنوی بود و است ـ از صحنه خارج کردند؛ و برحکومت عدل الهی ـ که یکی از آرمانهای این کتاب مقدس بوده و هست ـ خط بطلان کشیدند و انحراف از دین خدا وکتاب و سنت الهی را پایه گذاری کردند، تا کار به جایی رسید که قلم از شرح آن شرمسار است.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 87/1/29::: ساعت 8:0 عصر

    شاید جملة لَنْ یَفْتَرِقا حتّی یَرِدا عَلَیَّ الْحوَض اشاره باشد بر اینکه بعد از وجود مقدس رسول الله ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ هرچه بر یکی از این دو گذشته است بردیگری گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگری است، تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند. و آیا این «حوض» مقام اتصال کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است، یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهی ندارد. و باید گفت آن ستمی که از طاغوتیان بر این دو ودیعة رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ گذشته، بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است.
     و ذکر این نکته لازم است که حدیث «ثقلین» متواتر بین جمیع مسلمین است و ] در[ کتب اهل سنت از «صحاح ششگانه» تا کتب دیگر آنان، با الفاظ مختلفه و موارد مکرره از پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و‌آله وسلم ـ به طور متواتر نقل شده است. و این حدیث شریف حجت قاطع است برجمیع بشر بویژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و باید همة مسلمانان که حجت بر آنان تمام است جوابگوی آن باشند؛ و اگرعذری برای جاهلان بی‌خبر باشد برای علمای مذاهب نیست .
    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 87/1/28::: ساعت 8:0 عصر

    بِسْمِ اللهِ الْرَحْمنِ الْرَّحیمْ
    قالَ رسولُ الله - صلی الله علیه وآله وسلم -: اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی  اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ
    الحمدُلله وسُبحانَکَ؛ اللّهُمَّ صل‌علی محمدٍ وآلهِ مظاهر جمالِک وجلالِک و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ الذی تجلّی فیه الأَحدیّةُ بِجمیعِ اسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایَعْلَمُهُ غَیُرک؛ و اللَّعنُ علی ظالِمیهم اصلِ الشَجَرةِ الخَبیثة.

    و بعد، اینجانب مناسب می‌دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب «ثقلین» تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی ومعنوی وعرفانی،  که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه‌ای که عرفان آن برتمام دایرة وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و ازآنجا تا لاهوت و آنچه درفهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بربشریت گذشته است، از مهجور بودن از حقایق مقام والای «ثقل اکبر» و«ثقل کبیر» که از هرچیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است؛ و نه از آنچه گذشته است براین دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلکه مناسب دیدم اشاره‌ای گذرا و بسیار کوتاه ازآنچه براین دو ثقل گذشته است بنمایم. منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/1/27::: ساعت 8:0 عصر

    حرف دل امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به فاطمه زهراء سلام الله علیها در اواخر عمر یادگار پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و اله وسلم .  سالروز شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهراء سلام الله علیها تسلیت باد



    ماندنت چون شمع آبم می کند                 رفتنت خانه خرابم می کند



     



    نمایش تصویر در وضیعت عادی



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 11:0 صبح

    بسم الله الرحمن الرحیم
    انا لله و انا الیه راجعون
    با تأسف و تأثر فراوان از ارتحال فقیه مجاهد مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای فاضل‌لنکرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه اطلاع یافتم.
    این ضایعه‌ئی سنگین برای حوزه‌ی علمیه‌ و ملت شریف ایران است.
    حوزه‌ی علمیه یکی از اسطوانه‌های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته‌ی خود، و ملت ایران یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار و پرتحرک خود را از دست داد. ایشان در سالهای طولانیِ دوران اختناق در شمار برجستگانی از حوزه‌ی علمیه‌ی قم بودند که در میدانهای گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعید را به جان خریدند، و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ی روحانیون نامداری بودند که نقشهای مهمی در همه‌ی موارد حساس ایفاء نمودند. رحمت خدا بر ایشان باد.
    اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه و به مراجع عظام و علمای اعلام و فضلاء و طلاب حوزه‌ی مبارکه و به عموم ملت ایران تسلیت میگویم. همچنین به خانواده‌ی مکرّم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان و منسوبان ایشان عرض تسلیت کرده، تسلّا و صبر آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

    والسلام علی عباد الله الصالحین
    سیّدعلی خامنه‌ای
    26/خرداد/1386

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 86/3/26::: ساعت 10:17 عصر

    مراجع عظام تقلید، جامعه‌ی محترم مدرسین و روحانیت وارسته و بالنده‌ی حوزه‌های امام صادق علیه‌السلام!

    انتشار فیلم مربوط به "محمد خاتمی" در کشور "ایتالیا"، میزان پایبندی این دارنده‌ی لباس روحانی را به "شریعت اسلامی" نمودار کرد. گرچه بر اساس "فیلم پیشین" موردی تقریباً مشابه از سوی فرد مذکور در "ایران" صورت گرفته، اما مسأله‌ی دست دادن با زنان در ایتالیا را نمی‌توان با هیچ عذر و مصلحت‌گرایی، دوراندیشی یا نواندیشی، خردگرایی و سیاست‌پیشگی نادیده گرفت و یا توجیه نمود.

    از وکیلان مجلس، سران احزاب راست و چپ، جناح‌های سیاسی، و قلم به دستانی که تنها بر اساس مصلحت خودبینانه و نفع‌طلبی سیاسی وارد عمل نمی‌شوند، انتظاری نیست که در مقابل این فاجعه، موضعی دینمدارانه و مسؤولیت‌پذیرانه بگیرند. ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 9:53 عصر



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 9:30 عصر

      بدون شرح:
    دست دان خاتمی با دختران ایتالیایی!

     اصل فیلم را می توانید در این آدرس ببینید!

     

     

     

     



     نظرات کاربران
    خاتمی همینه دیگه. او رئیس جمهور کشوری بود که خونها برای پایداری این کشور ریخته شد. کسی که معاونش ابطحی باشه بهتر از این نمیشه!
    حال او یک غلطی کرد شما چرا ان را ترویج می کنید؟
    سلام. دست دادن خاتمی با دختران ایرانی هم سابقه دارد در مراسم دوم خرداد ببینید http://www.sepehrnews.ir/?p,3933 ایشون یک روحانی نیست چون رفتارش با احکام دین منافات دارد .
    آخه موضوع قحطه که به این مسائل می‌پردازید!
    هر دم از این باغ بری می رسد!
    در این صحنه خاص از زاویه ای فیلمبرداری شده که دست ایشان و آن دختر در یک راستا قرار گرفته!
    با سلام بهتر بود فقط به عکسها بسنده می کردید
    بعونک یا لطیف سلام واقعا واسهی طرفطار های این آقا متاسفام. یاحق. فعلا.......
    کسانی که از هیچ گونه اهانت و هوچی گری نسبت به رئیس جمهور بدلیل بوسیدن دست معلم شصت ساله کلاس اول خود ! آن هم از روی دستکش! دریغ نکردند حالا تحویل بگیرند!!
    معلم کلاس اولشه. به شما هم هیچ ربطی نداره.
    خاتمی را بی خیال بچسب به ایتالیا!
    به روحانیون عزیز تبریک می گویم!
    یعنی امکان داره خاتمی این ریسک را بکنه؟!
    خاتمی خیلی بزرگتر از این حرفاست هر چی بود عکسشو جلوی خودش آتیش نزدن
    مبارکه!
    جالب است که همیشه و همه جا تلاش می کنند تا وی را به امام خمینی -ره- نسبت دهند. من نمی دانم امام در عمرش کی چنین کاری کرده بود یا کجای فتاوایش چنین ردی برای مجوز چنین عملی وجود دارد ؟ نمی دانم خاتمی در کجای فرهنگ امام جا می شود ؟
    در حرمت لمس بدن نامحرم بدون ستر و مانع تردیدی نیست و نیز در اینکه در شرع انور حرمت و وجوب اوّلی به عنوان ثانوی تا بقاء عنوان می تواند مرتفعشود تردید نباید کرد.ولی آنچه با تصویر پردازی مشکوک، با غرض یا هر انگیزه دیگر،نشر یافته تا مصافحه آقای خاتمی را با اجنبیه القاء کند عملی خلاف شرع و اخلاق است که تکذیب می شود. دفتر خاتمی
    خداوند به خاتمی تول عمر عنایت فرماید که باعث آبروی این مملکت است !
    خرازی اضافه کرد: استقبال از آقای خاتمی در سفرهای خارجی به حدّی است که گاه کنترل اوضاع از دست ایشان و اطرافیان خارج می‌شود!!!!!!! و در این مواقع برخی!! می‌کوشند با رساندن خود به خاتمی ابراز ارادت کنند!!!!!!!! که در مواقعی تصور می‌شود با آقای خاتمی مصافحه کرده‌اند.!!!!!! این در حالی است که اصولا آقای خاتمی به علت ازدحام جمعیت متوجه برخی تماس‌ها نمی‌شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    دوست عزیز آتش نزدن عکس خاتمی جلوی خودش از بزرگی خاتمی نیست از بزرگواری و صبر حزب الله است. این کسانی که حامی خاتمی بودند اقدام به سوزاندن عکس رهبر فرزانه انقلاب و بعد عکس دکتر احمدی نژاد کردند.
    متاسفم
    در خبر ها امده بود حجت الاسلام سید محمد خاتمی رییس جهمور سابق جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از سفر ایتالیا به چند زن و دختر ایتالیایی مصافحه کرده است یعنی دست داده است. فیلم و عکسهای این اتفاق هم موجود است. سالهاست دیپلماتهای ایرانی در سفر های خارجی از دست دادن با زنها ابا دارند و این جز سیاستهای اصلی جمهوری اسلامی است. اما این رفتار حجت الاسلام خاتمی از چند منظر قابل توجه است. این تابو شکنی و سنت شکنی این روحانی از تبار سادات بدون شک سخنان زیادی همراه خواهد داشت. اعتراضها و مخالفتها و بدون شک ذوق کردنها و موافقتها در این میان بحث خواد شد این کار از منظر فقه ایراد دارد یا نه؟ حتما بحث مخالفتهای علما و نظرات پیش خواهد آمد. و نهایت بحث پلورالیسم دینی این حرفها. خوب به یاد دارم حجت السلام خاتمی ان روز که احمدی نژاد بر مسند خدمت بر مردم نشست، در مشهد از روی کار امدن تحجر سخن گفت و خطر ترویج اسلام متحجرانه را گوش زد کرد. حجت الاسلام خاتمی پس از دوران ریاست جمهوری اش ابعاد تازه ای از درونیاتش را برملا کرد از سفر به امریکا و موضع گیریهای عجیبش گرفته و اینک این عمل ... به یاد دارم ان روز فاطه رجبی در اعتراض به مواضع غیر اصولی و مخالف ارزشهای انقلاب حجت الاسلام خاتمی درباره اسراییل و شیطان بزرگ و... یادداشتی نوشت و از سکوت حوزه های علمیه در قبال سخنان نسنجیده حجت الاسلام خاتمی گلایه کرد و تلویحا خواستار خلع لباس ایشان شد. ان روز همگان بر فاطمه رجبی حمله کردند و با بدترین وضع او را به باد انتقاد گرفتند (این را هم بگویم نگارنده خود نیز به بسیاری از سخنان خانم رجبی انقادات جدی دارد). علمای حوزه که برخی در قبال یک فیلم حکم جهاد می دادند اینک چه نظری دارند؟ آیا به لباس روحانیت توهین نشده است؟؟ آیا این عمل که در تمام رسانه های دنیا بازتاب خواهد داشت به اندازه مارمولک ناپسند و دارای اثر مخرب نیست؟ شکستن قبح بسیاری از ناهنجاری ها در دوران تساهل و تسامح آغاز شد و گویا هم اینک نیز به شدت ادامه دارد. دوم اینکه سوال این است ایا حجت الاسلام خاتمی نمی دانست این عمل او بازتابهای منفی زیادی در ایران خواهد داشت؟؟ مسلما اری می دانست و به نظر به منظور همین بحثها چنین کاری نموده است. اگر اعتراض کنی به تخریب حجت الاسلام خاتمی متهم میشوی و لابد خواهند گفت مگر احمدی نژاد دست معلمش را نبوسید؟ مگر مشایی در مجلس رقص شرکت نکرد؟ و اینگونه فقه اسلامی بازیچه جریانات سیاسی می شود. اصلا نمی خواهم به بحث صدور انقلاب و اینکه ایران ام القرای جهان اسلام است اشاره کنم لابد حجت الاسلام خاتمی باصطلاح مبتکر گفتگوی تمدنها با این کار خواسته جلوه رحمانی اسلام را به نمایش بگذارد. به هر حال آن روز اگر فاطمه رجبی نا به جا سخن گفت حال باید پرسید تا کجا باید در برابر اهانتها و اعمال سخیف افرادی مثل حجت الاسلام خاتمی و حجت الاسلام ابطحی و ... سکوت کرد؟ (این قدر گفتم حجت الاسلام تا ببینم به کسی بر می خوره یا نه؟ آیا واقعا اینان حجت اسلامند؟؟)
    سلام. حیف است عبارت زیبای حجت الاسلام را برای این ... بکار برد. خوشبختانه من تا حالا از هیچ بنی بشری ترس نداشته ام و ندارم فوقش اعدامم می کنند ولی امروز به من ثابت شد که ... واقعی همین خاتمی خودمونه. به امید ...
    اگر دست نمیداد آنها که نمیدونن از نظر شما دست دادن جرمه بعد نمیگفتن رئیس جمهور کشور چقدر بی .....
    گفتگوی تمدنها فعلا به نقطه تماس تمدنها رسیده است اگر به ... شدن نکشد خوب است .
    این دیگر عذر بدتر از گناه است که مشاور ایشان همدم از شرع می زند و هم تکذیب می کند ساختار فیلم طوری است که نمی توان تکذیب کرد البته از این جما عت با آن سابقه هشت ساله که هم خون به دل رهبر کردند و هم خانواده شهدا بسیار طبیعی است ولی باید گفت مردم رشید و فهیم ایران را نمی شود گول زد وغصه مردم حزب ا لله این است که ایکاش ایشان لباس روحانی بر تن نداشت 

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 6:40 عصر

      مراقب باشید با دشمن همصدا نشوید!

     قاسم روانبخش*

     از زمان پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات نهم تا کنون نزدیک به دو سال میگذرد؛ پدیدهای که با هیچ یک از معیارهای سیاسی و اجتماعی رایج دنیا قابل پیشبینی نبود؛ احزاب قدرتمند کشور از جناحهای مختلف از نامزدی افرادی غیر از آقای احمدی نژاد حمایت می کردند ولی در نهایت ملت رئیس جمهوری را برگزید که ریشه در هیچ یک از جریانات سیاسی و احزاب نداشت.

     مواضع و اظهارنظرهای شتابزده برخی از این احزاب و گروهها علیه رئیس جمهور پیش از فعالیت رسمی دوره ریاست جمهوری ایشان بسان نشان دادن کارت قرمز از سوی داور به بهترین بازیکن تیمی بود که هنوز در آستانه ورود به بازی بود! پس از آغاز فعالیت دوره ریاست جمهوری نیز برخی رسانه های گروهی به جای تشویق تیم خودی، تیم رقیب را تشویق کرده و همچنان با تیترهای جنجال برانگیز به تضعیف بهترین بازیکنان تیم ملی! می پردازند.

     ظاهراً رقیب در داخل میدان فعالیت و تلاش و خدمت نیز بهترین بازیکنان را شناسایی کرده، همواره اطراف آنان را گرفته تا نتوانند درست فعالیت کنند! با مروری بر تیترهای روزنامه های مدعی اصلاح طلبی و برخی روزنامه های دیگر و سایتهای موجود به راحتی میتوان ادعای فوق را اثبات کرد.

     با تأمل بر مواضع افراد و گروهها علیه دولت و تجزیه و تحلیل آنها ثابت می شود که مخالفتها همه از یک سنخ نیستند؛ بلکه هر حزب و گروهی با انگیزه و هدف خاصی با رئیس جمهور و دولت نهم به مخالفت برخاسته است که در ذیل به آن ها می پردازیم:

     1- تصفیه حسابهای رقابتهای انتخاباتی

     در این دسته می توان به عنوان نمونه به مواضع یکی از روزنامه های معروف در دو سال گذشته اشاره کرد! ظاهراً این روزنامه به دلیل حمایتهای گسترده ای که در ایام انتخابات از کاندیدای مورد حمایتش داشته و به دلیل علاقهِ خاص مدیرمسؤول آن به ایشان، به رغم حمایتهای گسترده و خاص مقام معظم رهبری از شخص رئیس جمهور و دولت نهم، بنا ندارد از میدان رقابت های انتخاباتی فاصله بگیرد و همواره به رئیس جمهور کشورمان به چشم رقیب انتخاباتی می نگرد! از این رو نه تنها حاضر نیست در جهت تقویت دولت یا ارائه گزارشی مثبت از عملکرد آن برای مردم مقاله ای به چاپ برساند بلکه گویا مترصد است نقطه ضعفی از دولت مشاهده کند تا از کاهی کوه بسازد و اثبات کند که دولت، توانمند نیست، تعادل ندارد و ...! البته در بسیاری از موارد نیز ضعفها بر اساس تفسیر و زعم اداره کنندگان آن روزنامه است!

     نیم نگاهی به مطلب این روزنامه در تاریخ 26/2/86 با عنوان «تعادل محور باشید» مدعای فوق را به خوبی ثابت می کند. زیر سؤال بردن برخورد دولت نهم با پدیده دستگیری و آزادی نظامیان متجاوز انگلیسی که هر دوی آنها حکیمانه و با تدبیر انجام شد و در آن شرایط، بسیاری از معادلات سیاسی و نظامی دشمن را بر هم زد، و هم نشان داد که ایران اسلامی هوشیار است و در ایام تعطیلات نوروزی نیز، مرزبانان دلاورش با چشمان تیزبین خود تمام تحرکات بیگانگان را در منطقه زیرنظر دارند و هم نشان داد که ملت ایران اهل گذشت و عفو و اغماض است، آن هم به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر رحمت، حضرت محمد(ص)؛ البته پس از دریافت نامه عذرخواهی رسمی از سوی دولت انگلیس. در یک جمله اگر بخواهیم پروژه دستگیری نظامیان انگلیسی تا آزادی آنها را تحلیل کنیم، میتوان به مواضع شتابزده شگفت انگیز دولت بلر مراجعه و سپس استعفای زودهنگام نخست وزیر حزب محافظه کار انگلیس را تحلیل کرد و از این زاویه به تحلیل ناشیانهِ سرمقاله نویس این روزنامه نگریست که پیشنهاد می کند، می بایست رئیس جمهور آنها را با همان لباس نظامی تحویل نیروهای عراقی می داد! و آقای توکلی چه خوب گفت که اگر جای احمدی نژاد، خاتمی نشسته بود، برای این اقدام او چقدر هورا می کشیدند!

     یکی دیگر از موضوعاتی که سرمقاله نویس این روزنامه به شدت به آن تاخته، اقدام انقلابی و سریع دکتر احمدی نژاد در عزل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه ایران بود که در نظام اسلامی ایران برای اولین بار این گونه تصمیمات تجربه می شود. مردم ایران همواره از رسانه های جمعی می شنیدند که در چین و ژاپن و ... وزیر یا نخست وزیر متخلف یک شبه از کار برکنار می شود؛ ولی مع الاسف در برخی موارد متخلفان در ایران انقلابی و اسلامی تشویق می شدند و در صورت عزل، پست بالاتری دریافت می کردند! این برای اولین بار است که دولت نهم وزیر ضعیف خویش را خود کنار می گذارد و با مجموعه های متخلف تحت امرش این گونه برخورد می کند و در انتظار پیچ و خمهای دستگاه قضایی که گاهی سال ها فرصت می طلبد، نمی نشیند. اگرخوشبینانه به زیر سؤال بردن این گونه اقدامات که دل ملت ایران را شاد و متخلفان را دچار وحشت و اضطراب می کند، از سوی این روزنامه نگاه کنیم باید آن را به حساب تصفیه حسابهای انتخاباتی گذاشت! وگرنه نمونه این اقدامات انقلابی در دولت عدالت گستر امیر مؤمنان(ع) نیز زیاد به چشم می خورد. زمانی که آن زن مسلمان از استاندار حضرت شکایت کرد، علی(ع) بلافاصله حکم عزل او را نوشت و برایش فرستاد.

     2. زمینه سازی برای پیروزی در انتخابات دهم

     از آنجایی که بسیاری از احزاب، گروهها و شخصیتهای مختلف، آقای دکتر احمدی نژاد را رقیب اصلی خود در انتخابات دهم می دانند، می کوشند بر نقاط قوت دولت ایشان که بسیار زیاد است -پرده پوشی کنند و نقاط ضعف پنداری یا احیاناً احتمالی و کوچک را با تبلیغات رسانه ای آنچنان بزرگ نمایند که دولت ایشان را ناکارآمد جلوه دهند تا بتوانند در انتخابات دهم بر ایشان پیروز شوند. بسیاری از مخالفتهای احزاب و گروهها و شخصیتها در این دسته قرار می گیرد.

     3. انتقامجویی به دلیل نرسیدن به پست موردنظر

     برخی شخصیتها و گروهها نیز که گمان می کردند پست ها در دولت احمدی نژاد نیز همانند برخی دولتهای سابق به صورت شرکت سهامی خاص یا عام تقسیم می شود؛ از این رو انتظار داشتند به دلیل چند اظهار نظر یا مصاحبه به نفع آقای دکتر احمدی نژاد در انتخابات، به وزارت خاصی که چشم دوخته بودند، برسند. ولی زمانی که این انتظار برآورده نشد، بی درنگ پرچم مخالفت برافراشتند و به هر مناسبتی، عملکرد دولت را زیر سؤال می برند. این افراد در برخی موارد، انتقام جویی خود را تا حدی پیش بردند که دولت اصولگرا و مورد حمایت خاص رهبری را ناکارآمدتر از دولت جبهه دوم خرداد معرفی می کنند!

     4. تغییر الگوهای حکومتی و آشکار شدن اشکالات برخی از دولتهای گذشته

     آقای احمدی نژاد در مدت کوتاه ریاست جمهوری در عرصه مدیریت کشور به اقداماتی دست زده که ادامه آن، دیگر زمینه ای برای گرایش به دولتهای قبلی و احزاب گذشته باقی نمی گذارد؛ زیرا دولت احمدی نژاد از کاخ سعدآباد به پاستور آمد به همین دلیل از اشرافیت و تجمل گرایی و خوی کاخ نشینان در این دولت خبری نیست. دولت احمدی نژاد دولتی نیست که در سعدآباد یا پاستور برای کل ایران تصمیم بگیرد. او تصمیماتش را برای هر استان و هر شهر در میان همان مردم و بر حسب شناخت ضرورتهای آن شهر و استان می گیرد. در دولت او از قبیله سالاری و خویشاوند سالاری و رانت فامیلی خبری نیست و در یک کلمه دولت صد فامیل نیست. دولت نهم مردم گرای مردم گریز نیست؛ این گونه نیست که از یک سو شعار مردم داری سر دهد و از سوی دیگر ریشه مردم را بخشکاند. دولت نهم به دنبال تشکیل حزب دولتی نیست که عمده وقت خود را تا پاسی از شب در دفاتر حزبهای خودساخته دولتی برای کسب قدرت بیشتر سپری کند. از این رو، بسیاری از مخالفتها با دولت نهم بدین سبب است که این دولت با این تغییر الگوهای حکومتی، اگر موفق شود، دیگر زمینه ای برای بروز و ظهور گرایشات سیاسی پیشین باقی نخواهد گذاشت.

     5. بازگشت به شعارهای اصلی انقلاب و احیای اندیشه های امام

     عمده ترین مخالفت با دولت نهم مربوط به این بخش است؛ چرا که این دولت با نصب العین قرار دادن فرمایشات نورانی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری تلاش می کند منویات آن امام بزرگوار را جامه عمل بپوشاند و در واقع آنچه را که مردم برای آن انقلاب کردند -که همان تحقق ارزشهای اسلام است- محقق کند، میتوان به طور خلاصه این گونه فهرست کرد:

     برتری دادن محرومان و مستضعفان بر ثروتمندان و مستکبران، تلاش برای کاهش نرخ سود بانکی و در نهایت حذف ربا از سیستم بانکی، ایجاد و تقویت روحیه جهادی و بسیجی در عرصه های مختلف تصمیم گیری کشور، ترویج فرهنگ عدالت طلبی، تقویت بخش کشاورزی و اهمیت به آبادی روستاها، تقویت روحیه خودباوری در مردم به ویژه جوانان، کمک به پیشرفتهای علمی نخبگان و فرهیختگان، سخن گفتن از موضع قدرت و تحقیر استکبار جهانی به ویژه امریکای سلطه گر.

     مقام معظم رهبری نیز طی تحلیلی جامع مهمترین دلیل مخالفت با دولت نهم را در همین وجه پنجم تحلیل میکنند. ایشان در دیدار با طلاب و روحانیون مشهد فرمودند: «امروز در دولت جدید به رغم همهِ کارشکنی ها، این ارزشها سخن اول و حرف رایج شده و دولت صریحاً آن را بیان میکند و علت دشمنی ها چه کسانی که در داخل و چه در خارج هستند همین است که رئیس جمهور به طور صریح، به این ارزشها اظهار عشق و علاقه می کند. در داخل نیز، برخی نگاه می کنند آن جایی که این ارزشها پاس داشته می شود کجاست تا به آن حمله کنند و هر خط و حرکتی که علیه ارزشها باشد این افراد آن را دوست دارند.»

     نتیجه:

     مخالفان دولت نهم از نوع اول تا چهارم باید توجه داشته باشند گرچه انگیزه آنها با انگیزه دسته پنجم یکی نیست ولی عملاً خواسته یا ناخواسته در کنار دسته پنجم قرار گرفته و همگی هدفی را می زنند که دشمنان اسلام به خاطر بازگشت دولت به ارزشهای انقلاب و امام آن را هدف گرفته اند.

      *سردبیر هفته نامه پرتوسخن

     



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 11:59 عصر

    مانع تراشی بر سر راه دولت مکتبی، چرا؟

     مقام معظم رهبری در سخنرانی مهم شان در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی درباره تحرکات و چالشهایی که دولت نهم با آن روبه رو است، فرمودند: «همان گونه که در آغاز سال اعلام شد، دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن دولت مکتبی و حامی ارزشهای اسلامی در پیشرفت اقتصادی کشور مانع تراشی می کند.»(1)

    سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری که برای دومین بار در سال جاری بیان می شود، به برنامه حساب شده و طرحی هماهنگ در جهت ناکارآمد جلوه دادن دولت ارزشمدار و سنگ اندازی در برابر تصمیمات انقلابی آن اشاره دارد. برای مقابله با این طرح هماهنگ شایسته است ابتدا دلایل مخالفت ها و سنگ اندازی ها را بشناسیم، پس از آن با مواد و اصول طرح مذکور آشنا شویم و در نهایت، با شناخت احزاب و گروهها و شخصیتهای طرح، با توطئه ها و نقشه های آنان به مقابله برخیزیم. رهنمودهای مقام معظم رهبری در این موارد بسیار راهگشا و روشنگر می باشد.


    الف) مخالفت با دولت مکتبی، چرا؟

    1. پایبندی به ارزشهای اسلامی و انطباق کامل شعارهای دولت با مبانی اسلام، انقلاب و امام(ره)


    رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با طلاب و روحانیون مشهد از عمق اهداف شوم دشمنان پرده برداشتند و فرمودند: «علت دشمنی ها چه کسانی که در داخل و چه در خارج هستند، همین است که رئیس جمهور به طور صریح به این ارزشها اظهار عشق و علاقه می کند. در داخل نیز برخی نگاه می کنند آن جایی که این ارزشها پاس داشته می شود کجا است تا به آن حمله کنند و هر خط و حرکتی که علیه ارزشها باشد این افراد آن را دوست دارند.»(2)


    معظم له دورهِ ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد را از دوره های کم نظیر دوران انقلاب دانستند و فرمودند: «شعارهای دولت و مسؤولان و اهداف تعیین شدهِ آنان کاملاً با مبانی انقلاب و با مبانی اعلام شدهِ امام عزیز ما منطبق است»،(3) «خوشبختانه یک دولت مردمی و پایبند به ارزشهای دینی سر کار است؛ خود رئیس جمهور با شیوه و منش مردمی، با ساده زیستی، با دلبستگی کامل به ارزشهای اسلامی، با شجاعت و اعتماد به نفس، در میدان کار و تلاش است.»(4)


    طبیعی است همه کسانی که با تحقق انقلاب اسلامی و رهبری های حضرت امام(ره) منافعشان به خطر افتاده و سالهای متمادی پس از انقلاب نیز با به کارگیری صدها قلم به مزد داخلی، تهاجم گسترده ای علیه امام(ره) و راه ایشان به کار گرفته اند، از این که پس از 28 سال از انقلاب، دولتی بر سر کار آید که مهمترین دغدغهِ آن اجرای منویات حضرت امام(ره) باشد، به شدت عصبانی شوند و برای مقابله با آن از هیچ توطئه ای فروگذار ننمایند.


    2. تغییر شعارها


    از مهمترین دلایل مخالفت با دولت احمدینژاد، احیای شعار «عدالت طلبی» و تبدیل آن به یک گفتمان مسلط در کشور است. در دوران برخی دولتهای قبلی شعارهای توسعه، حقوق بشر، آزادی، مردمسالاری، سکولاریسم، پلورالیسم، گفت و گوی تمدنها و ... گفتمان رایج کشورمان را تشکیل می داد. مسؤولان امر چنان این شعارها را برجسته می کردند که گویا ایران یک کشور لائیک و اروپایی است! مقام معظم رهبری با انتقاد ازبرخی کسانی که از جهتگیری اسلامی دوری می کردند، فرموده اند: «در این 27 سال بعضی از مسؤولان نظام اسلامی را دیده بودیم که خجالت می کشیدند یک حکم اسلامی یا یک جهت گیری اسلامی را صریحاً به زبان بیاورند.»(5)


    ایشان ضمن مهم ارزیابی کردن شعارهای پیشرفت و آزادی و مردم سالاری فرمودند: «نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجهِ دو، کمکم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشی سپرده شود ... اما با عدالت محور بودن یک دولت، این خطر از بین می رود یا ضعیف می شود.» ایشان، ضمن حمایت قاطع از دکتر احمدی نژاد به سبب طرح شعار عدالت محوری، فرمودند: «ایشان نگذاشت به فراموشی سپردن این شعار بشود یک سنت.»(6)

     

    3. کسب اعتماد مردم


    کسانی که سالهای متمادی شعار «مردم و مردمسالاری» آنها گوش فلک را کر کرده بود، ولی در عمل امکانات کشور را در اختیار جمع خاصی نورچشمی قرار داده بودند، شنیدن صدای مردم فقیر و بی بضاعت برایشان چندش آور بود. اکنون می دیدند رئیس جمهور با پشت سر گذاشتن بیست و نهمین سفر استانی خود، در آستانه سفر به آخرین استان یعنی سمنان قرار دارد. در مورد این سفرها مقام معظم رهبری فرمودند: «در هیچ جای دنیا چنین صحنه هایی وجود ندارد که یک رئیس جمهور در شهرهای کوچک و بزرگ، مورد استقبال این چنین جمعیتی قرار گیرد و این نمونهِ بارز انسجام میان ملت و مسؤولان است.»(7)


    مدعیان مردمسالاری که این صحنه های زیبا و دلنشین را از تلویزیون مشاهده می کنند، به خوبی واقفند چنانچه این روند ادامه یابد و دور دوم سفرهای استانی آغاز شود، دیگر پایگاهی برای آنان باقی نخواهد ماند و در نتیجه زمینه های بازگشت به عرصه سیاسی کشور را از دست خواهند داد. بسیار طبیعی است که این دسته افراد و گروه ها برای از بین بردن پایگاه مردمی دولت، به هر وسیله و ابزاری از جمله آشفته ساختن بازار مسکن و ارزاق عمومی دست یازند.


    4. داشتن ابتکار عمل در عرصه های بین المللی و برجستگی در سطح منطقه و جهان


    مدعیان اصلاح طلبی که شعار گفت وگوی تمدن های آنان، تیتر اول هر روز روزنامه هایشان بود و در سازمان ملل نیز سال 2001 را به نام آن ثبت کردند و هم اکنون با این عنوان به اقصی نقاط جهان سفر می کنند و در عرصهِ سیاست خارجی و سیاست تنش زدایی منطقه ای و جهانی کمترین توفیق را کسب نکردند، اکنون مشاهده می کنند که دولت جمهوری اسلامی درجهان از یک اعتبار خاص و استثنایی برخوردار است. به تعبیر مقام معظم رهبری، «از لحاظ انعکاس بی المللی، کشور از یک عزت کم سابقه یا بی سابقهای برخوردار است. ابهت نظام اسلامی، عظمت ملت ایران، رسایی و شفافیت اغراض و اهداف جمهوری اسلامی در دنیای اسلام، پیش از همه است وحتی در دنیای غیرمسلمان، امروز عزت و ابهت ملت ما بسیار برجسته است و اینرا همه تصدیق می کنند.»(8)


    معظم له در جای دیگری میفرمایند: «امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های سیاسی - چه درسطح منطقه و چه در سطح بین المللی - سخن او جزو سخنهای پرطرفدار است، سخن او یک سخن شنیدنی است. مسؤولین کشور ما هم در مجامع جهانی، هم مسافرت هایی که به کشورهای دیگر می  کنند، هم در موضعگیری هایی که میکنند، برجسته و شاخصاند.»(9)


    روشن است که مدعیان و حامیان گفت وگوی تمدنها که پس از سالها کوبیدن بر طبل این شعار جز منافع شخصی و گروهی ارمغانی برای ملت ما به ارمغان نیاوردهاند، امروز از موقعیتهای دولت نهم در عرصه های بین المللی عصبانی و خشمگین باشند و در حد توان با آن به مخالفت برخاسته و با تبلیغات گسترده در جهت ناکارآمد نشان دادن آن تلاش کنند.


    ب) مقابله با دولت با کدام ابزار


    1. لجن پراکنی مطبوعاتی


    یکی از جنگ های مهم امروز دنیا که با سلاح قلم و زبان انجام می شود، جنگ تبلیغاتی و رسانه ای است که در بسیاری از مواقع از بمب و موشک و هواپیما مؤثرتر است. جنگ تبلیغاتی که در گذشته دور تنها با شایعه سازی و سخنرانی در محافل و مجامع صورت می پذیرفت و مردم را علیه امام زمانشان(عج)، حضرت علی(ع)، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) بسیج می کرد و یا از طریق آن امام مجتبی(ع) را وادار به صلح می کردند، امروز بسیار پیشرفته تر از گذشته، از طریق صدها رسانه خارجی و داخلی و ده ها روزنامه با یک نوع تیتر و تحلیل صورت میپ ذیرد. این رسانه ها که با آغاز فعالیت دولت نهم بر تعدادشان افزوده شده، بعضاً با کمک دلارهای خارجی، به جوسازی و جنجال علیه دولت نهم مشغولند و شب و روز با اخبار و تحلیلهای زهرآلودشان، ناکارآمدی دولت را تبلیغ می کنند. مع الاسف برخی افراد و گروههایی که در تقسیم بندیهای سیاسی و حزبی در ردیف اصولگرا قرار می گیرند، دانسته یا نادانسته، همان حرف دشمن را تکرار میکنند و به بهانهِ انتقاد از دولت، فضا را نسبت به شخص رئیس جمهور و دولت ایشان تیره و تار میسازند؛ در صورتی که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرموده اند: «تبلیغ ناکارآمدی دولت نهم، حتی اگر واقعیت داشته باشد، صحیح نیست، چه برسد به اینکه واقعیت ندارد و غیرمنصفانه است.» (10) لجن پراکنی های مطبوعاتی به گونه ای است که اگر کسی بخواهد اطلاعات خود را تنها از طریق این گونه روزنامه ها بگیرد، فکر می کند ایران در حال سقوط است و امریکا و اروپا برندهِ میدان مسابقه اند!


    2. دادن اطلاعات سرّی و فوق سرّی به دشمن


    در شرایطی که ایران در حال برداشتن بلندترین گامها برای رسیدن به چرخه کامل سوخت هسته ای است و چند قدم بیشتر تا قله رفیع این فنآوری باقی نمانده، برخی عوامل به ظاهر خودی در مراکز حساس، اطلاعات فوق سری و به کلی سری نظام را به دشمن می دهند تا بتواند دولت را در اوضاع بسیار حساس کنونی دچار بحران نمایند. متأسفانه مشاهده می شود چگونه این افراد، به رغم اعترافاتشان، با فشار سیاسی برخی مراکز قدرت و بعضی از شخصیتهای سیاسی کشور مورد حمایت جدی قرار میگیرند و به حاشیه امن سپرده می شوند تا در همسویی با دشمن، ذره ای تردید به خود راه ندهند! البته دولت نهم به رغم این گونه چالشها با تدبیر و دیپلماسی فعال توانسته است در جهان بدرخشد. چنان که مقام معظم رهبری فرمودند: «امروز از لحاظ انعکاس بین المللی، کشور از یک عزت کم سابقه و یا بی سابقه ای برخوردار است.»


    3. ایجاد شوک های اقتصادی در بازار کالا و مسکن


    یکی دیگر از مانع تراشی های دشمن در برابر دولت نهم، سنگ اندازی در مقابل تصمیمات اقتصادی دولت و وارد کردن سرمایه های کلان بانک های خصوصی به بازار و بالا بردن قیمت مسکن و آهن آلات و ارزاق عمومی است.همه می دانند که دولت در دو سال گذشته و مجلس هفتم از سه سال گذشته تا کنون نسبت به افزایش قیمت، دیدگاهی منفی داشته و در این چند سال اخیر، کالاها و خدمات دولتی - جز بنزین در سال جاری - افزایش قیمت نداشته اند. از سوی دیگر، دولت همواره کوشیده است با ورود به بازار و وارد کردن کالاهای ضروری مردم مثل میوه، مرغ و تخم مرغ، گوشت، آهن آلات و ... تا حد امکان قیمت ها را کنترل کند یا کاهش دهد؛ ولی طبیعی است مافیای قدرت و ثروت که منافعش در دولت جدید به شدت به خطر افتاده، برای به هم ریختن بازار و احتکار ارزاق عمومی ذره ای تردید به خود راه ندهد و در باب مسکن با به کار گرفتن سرمایه ای بیش از 1200 میلیارد تومان از یک بانک خصوصی و خرید اکثر مجتمع های مسکونی تهران، شوک سنگینی به قیمت مسکن و اجاره وارد سازد!از سوی دیگر دولت را به ناکارآمدی در عرصه کاهش قیمت مسکن متهم نماید که بحمدالله با ضربه سنگینی که دولت با کاهش نرخ بهره به این نوع بانکهای خصوصی وارد ساخت، قیمت آهن آلات، مسکن و زمین به شدت کاهش یافته است. این گونه مانع تراشی ها، تنها مشتی از خرواری است که دشمن و ایادی داخلی، دانسته یا نادانسته، بر سر راه دولت مکتبی نهم ایجاد می کنند.

     
    ج) حمایت از دولت چگونه؟


    همان گونه که مقام معظم رهبری در جمع اعضای مکتب القران قم فرمودند: «دولتی بهتر و اصولگراتر از این دولت نخواهید دید، همه به آن کمک کنید؛ زیرا هم در عرصه اقتصادی، عزم خود را بر ساختن و عمران و آبادی کشور جزم کرده و هم در عرصه فرهنگی و مبارزه با مفاسد فرهنگی و اجتماعی گام های بلندی برداشته و هم در عرصه مخاصمات جناحی و حزبی وارد عمل نمیشود و جز خدمت و کار برای مردم چیز دیگری نمیشناسد.»


    ملت عزیز ایران اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند که حل مشکلات بزرگ در مدت کوتاه نشدنی است، به ویژه آنکه مافیای ثروت و قدرت سنگ اندازی میکند. ملت ایران باید برای حل مشکلات با حمایت همه جانبه از دولت احمدی نژاد باقیماندهِ راه را با قدرت و درایت بپیمایند و در این راه و این مبارزه بزرگ، ذره ای خستگی به خود راه ندهند؛ چرا که کوچکترین عقبن شینی در این مسیر، خسارتهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

     



    پی نوشت ها
    1. جام جم، 1/3/86
    2. سایت رجانیوز
    3. در جمع اعضای دولت، 6/6/85
    4. سخنرانی درجمع مردم گرمسار
    5. پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، 6/6/85
    6. سخنرانی در تاریخ 8/6/84
    7. دیدار رئیس و نمایندگان مجلس با رهبری، 7/3/85
    8. در جمع اعضای هیأت دولت، 6/6/85
    9. حرم رضوی، 1/1/85
    10. روزنامه کیهان



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 86/3/19::: ساعت 3:5 عصر

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 248
    بازدید دیروز: 204
    کل بازدید :345375

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<