سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزمند بودن ، جاودان بندگى نمودن است . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران مطرح کرد
یک عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر بناست اصل 141 قانون اساسی و ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در خصوص اعضای حقوقدان شورای نگهبان اعمال شود، باید در مورد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم، تسری داده شود.

به گزارش رجانیوز، تأیید طرح سیاسی مجلس هفتم مبنی بر منع دو شغله بودن اعضای شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت با واکنش برخی نمایندگان و حقوقدانان مواجه شده، به طوری که این افراد معتقدند عدم توجه به این مسئله در دولت‌های قبل و اصرار بر آن به‌منظور حذف الهام و عزیزی از شورای نگهبان، همگی حاکی از سیاسی بودن این طرح است. آنان همچنین می‌گویند چه مصلحتی منجر به این شده است که مجمع تشخیص مصلحت برخلاف نظر شورای نگهبان، قانون اساسی را در این زمینه قابل نادیده‌انگاری دانسته و با تأیید نظر مجلس به طرح رأی مثبت داده است، آیا این مصلحت در دولت نهم پدید آمده و پیش از آنکه به‌عنوان نمونه حسن حبیبی هم معاون اول رئیس‌جمهور در دولت هاشمی رفسنجانی بود و هم عضو حقوقدان شورای نگهبان، رئیس‌جمهور اسبق و رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت، آیا مصلحت نمی‌دید که وی در این 2 شغل فعالیت نداشته باشد؟ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 88/4/24::: ساعت 2:11 عصر

     

    وقتی در 11 فروردین 58 مردم مسلمان به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند، منافقین با طغیان از رای اکثریت، به طاغوت آشکار و اغتشاش و آدم کشی در غلتیدند،. کم کم منافقین قدیم در صف‌بندی یک دشمنی آشکار، از نفاق خارج شدند.

    برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران، بدعت‌گذار عصیان از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در بیانیه 4 تیر رفسنجانی خودنمایی کرد:

    "... بنا ندارم که در مورد انتخابات، شکایت به داورانی که نشان دادند نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کاری بکنند، ببرم و شکایت خود را فقط همانند مورد قبل در دادگاه عدل الهی مطرح می‌کنم" و این سرآغاز توهین به شورای نگهبان و القای جانبداری یا ناکارامدی آن و نظام مقدس‌مان بود:

                    سرآغاز یک جنگل بی‌درخت      سقوط نهالی است پیش تبر

    پس از بدعت‌گذاری رفسنجانی در انتخابات نهم و القای بی‌اعتمادی به انتخابات از سوی وی، خاندان و سرسپردگانش، موسوی هم چرخه دیکتاتوری را با بدعت‌گزاری و انجام آنچه هاشمی شاهد ساکت آن بود، کامل کرد. به گمان بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی، زمینه سازی سرگشاده هاشمی و همسرش؛ و آتش‌بیاری فائزه و ...؛ آدم کشی و رفتارهای دشمن‌شاد کن را در پی داشت. بدعت‌گذاری هاشمی به صورت مظلومانه و بدعت‌گزاری موسوی به صورت قاهرانه شکل گرفت، فرایندی که امام پیشتر هشدار داده بود:

    خبرگزاری فارس، 26 خرداد 88؛ امام خمینی: "بعد از این که قانون وظیفه را معین کرد، هر کس بخواهد که برخلاف او عمل بکند، این یک دیکتاتوری است که حالا به صورت مظلومانه پیش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و بعد این کشور را به تباهی خواهد کشید" صحیفه نور، ج 14، ص 415.

    "من باز به همه این آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و از این مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌کنم که برگردید به اسلام، برگردید به قانون، برگردید به قرآن کریم،‌ بهانه درست نکنید" صحیفه نور، ج 14، ص 415.

                                    

    "غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت، ما شورای نگهبان را قبول نداریم ... همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ ولو برخلاف رای شما باشد. باید بپذیرید، برای این‌که میزان اکثریت است ؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همه باید بپذیریم" صحیفه نور، جلد 14، ص 378.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 88/4/17::: ساعت 9:49 عصر

    با دقت در روند تحولات یک ماهه اخیر می توان نقش ماهیگیری به سبک اصلاح طلبی را به خوبی مشاهده نمود. هفت تیر کشان سیاسی که فقط منتظر آب گل آلود هستند تا بر موج مردم مظلوم سوار شوند و عقده های سالیان دور از قدرت خود را بگشایند.
    علیرغم همه ضعف ها و نقص های مدیریت امنیتی کشور در ایام انتخابات، بالاخره با کوشش نیروهای فداکار بسیجی و امنیتی و تلاش موثر صدا و سیما با استفاده از کارشناسان و متخصصان عملیات روانی، کودتای رسانه ای  و نرم دشمن خنثی شد و با افشای ماهیت اصلاح طلبان شورشی، صف آنان را از مردمی که سلیقه ای بجز احمدی نژاد داشتند، جدا کرده تا تعداد کل یاران براندازی سبز موسوی (نه رای دهندگان به موسوی) مشخص شود.

    حنای موسوی دیگر رنگی ندارد. موسوی به غلط تصور کرد که هر کس به او رای داده پس به براندازی سبزش و مقابله او با ارکان نظام یعنی ولایت فقیه و شورای نگهبان پیوسته. به نمودار زیر نگاه کنید:


    این نمودار که از بخش آنالیز روندهای گوگل Trends google تهیه شده نشان می دهد که تشنگی افکار عمومی نسبت «بیانیه های موسوی» تا چه اندازه بوده است. اوج جستجوی کاربران اینترنتی برای یافتن بیانیه موسوی مربوط به 13 ژوئن (23 خرداد) یعنی یک روز پس از انتخابات است. موضع موسوی که مشخص شد افکار عمومی به موسوی و بیانیه هایش بی اعتنا شد.

    یک اوج دیگر در جستجوی افکار عمومی نسبت به بیانیه های موسوی مشاهده می شود و آن 20 ژوئن (30 خرداد) است که مربوط به روز پس از خطبه های نماز جمعه رهبری است که آن هم مردم می خواستند ببینند که موسوی چه نظری درباره این خطبه ها داشت که البته موسوی تا چند روز هیچ بیانیه ای نداد و افکار عمومی از اطراف موسوی و افاضاتش پراکنده شدند و موسوی ماند و کوله باری از سیاه کاری و بیانیه های بی خواننده و اسناد مالی بی صاحب و سرمایه یک عمر فعالیت سیاسی که بر باد رفته.

    موسوی اساساً سرهنگ بی هنگ شد و اکنون خس و خاشاک مورد اشاره احمدی نژاد ظاهر شد زیرا سیلاب فروکش کرده و از آن چه که در چند متر ارتفاع روی سطح آب خودنمایی می کرد چیزی باقی نماند.

    پی نوشت:

    ?- یکی پیدا بشه موسوی رو از خواب بیدار کنه!

    ?- ممکن است موسوی فردا نمودار بالا را یک توطئه کثیف و مهندسی آمار سازی بنامد!

    --------------------------

    تکمیل:

    دیروز که نمودار فوق تهیه شد اطلاعات مربوط به جستجوی واژه "بیانیه میرحسین" از کل شهرهای ایران بود ولی امروز نموداری که به دست می آید فقط مربوط به تهران است! و بقیه شهرها اطلاعاتشان نمودار نمی شود!

    البته ناگفته نماند که با توجه به تهیه نمودار بر اساس اطلاعات لحظه ای گوگل و همینطور شینطت گوگل که بر هیچ کس پوشیده نیست، نمودار ممکن است در طول زمان تغییر کند. بنابراین این وبلاگ ان شاالله من بعد به هیچ عنوان به گوگل استناد نخواهد کرد و همین یک بار هم اشتباه شد.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 88/4/17::: ساعت 8:21 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 81
    کل بازدید :344836

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<