سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما را دوست بدارد، در روز قیامت همراه ماخواهد بود. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز

در حاشیه برگزاری‌ همایش «نفت، توسعه و دموکراسی»‌ مطرح می‌شود

هم‌نوایی آمریکا و مدعیان اصلا‌حات!

همایش «نفت، توسعه و دموکراسی» که با میزبانی بنیاد باران آقای خاتمی تشکیل شده بود مهم‌ترین دستور آن این بود که باید دست دولت احمدی‌نژاد را از نفت کوتاه کنیم، درباره تشکیل این همایش و مهمانان آن و تصمیمات اتخاذ شد نکاتی حائز اهمیت است.

1. چرا این همایش که از نظر اصلا‌ح‌طلبان فوق‌العاده مهم تلقی شده است در دوران 8 سال حاکمیت خودشان بر کشور تشکیل نداده‌اند و در دولت نهم نیز سعی شده در آخرین ماه‌ها آن‌هم نزدیک به انتخابات دهم سامان دهند آیا جز این است که این‌گونه همایش‌ها یک نوع میتینگ انتخاباتی آن هم در جهت تخریب رقیب که رئیس‌جمهور فعلی است اتخاذ شده است؟!

2. مهمانان این برنامه افرادی مثل احسان نراقی با آن سوابق روشن! که یار غار خاندان منحوس پهلوی است و ابراهیم یزدی دبیر کل گروهک منحله نهضت آزادی و مطرود امام(ره) و... چه تخصصی دربارهِ نفت داشته‌اند که درباره آن تصمیم بگیرند. آیا رسمیت بخشیدن به دشمنان امام و انقلا‌ب و دعوت رسمی از آنان با شعار تداوم راه امام که این روزها مدعیان اصلا‌حات برای فریب افکار عمومی در شعارهای انتخاباتی خودشان قرار داده‌اند، منافات ندارد؟!

3. آیا همسانی مطالب مطرح شده در این همایش با اظهارات مقامات و نویسندگان آمریکایی و اسرائیلی به‌طور اتفاقی است یا همانند حمایت هفته پیش بوش از اصلا‌ح‌طلبان حساب‌شده و برنامه‌ریزی‌شده است؟ چندی پیش خانم رایس طی اظهاراتی، محبوبیت احمدی‌نژاد را در میان مردم، حاصل درآمدهای نفتی دانسته خواهان کوتاه‌کردن دست وی از درآمدهای نفتی شده بود همان پیشنهادی که رژیم صهیونیستی آن را به یک استراتتژی مهم به مقامات آمریکایی پیشنهاد کرده بود و مع‌الا‌سف به‌صورت کاملا‌ً اتفاقی! آقای خاتمی در همایش گفته است «نفت می‌تواند دولت را به‌قدرتی تبدیل کند که همه نهادهای مدنی را رقیب خود به حساب آورد... نفت نباید در اختیار دولت باشد و...»

4. از مهم‌ترین دلا‌یل آقای خاتمی برای ضرورت کوتاه‌کردن دست دولت از نفت این است: الف.«قرار داشتن پول نفت در اختیار دولت باعث می‌شود دولت به مردم احساس نیاز نکند و پاسخگو نباشد.» ب.« نفت می‌تواند دولت را به کارفرمایی بزرگ تبدیل کند که موتور توسعه بخش خصوصی را در جامعه خاموش کند.» ج. پول نفت مانع و سد راه دموکراسی در کشور است.

4-1. اگر چنانچه فردی این حرف‌ها را می‌زد که تازه می‌خواست برای اولین‌بار زمان حکومت و دولت را به‌دست بگیرد مهم نبود؛ ولی برای کسی که 8 سال زمام قوه مجریه را به‌دست گرفته و پول نفت را صرف هزینه‌های جاری کشور آن هم بعضاً غیرضروری مثل گفت‌وگوی تمدن‌ها، تئاتر جشنواره ایران زمین، خرید هواپیمای تشریفاتی 60 میلیارد تومانی و... کرده و امروز به فکر این تئوری مهم افتاده است که بودن پول نفت در اختیار دولت سمّ مهلک است، بسیار جای تعجب است.

3-2. آقای خاتمی در دوران 8 ساله خودش از نبود اختیارات و محدودبودن اختیارات رئیس جمهور سخن می‌گفت و با ارائه لا‌یحهِ افزایش اختیارات به مجلس به ریاست‌جمهوری مطلق‌العنان می‌اندیشید چگونه امروز می‌خواهد پشتوانه مهم دولت یعنی نفت را از آن جدا کند؟!

به‌راستی اگر در دور آینده خود آقای خاتمی رئیس‌جمهور شود بازهم از این‌گونه حرف‌ها خواهد زد؟! یا مثل گذشته با طرح نوشتن اساسنامه برای شرکت ملی نفت ایران به‌شدت مخالفت خواهد کرد ... .

5. چگونه است که از یک طرف از حاکمیت ملی و دموکراسی و اعتبار و مشروعیت‌بخشی را‡ی مردم سخن می‌گویند و از سوی دیگر برای دولت منتخب مردم حق استفاده از نفت برای خدمت به مردم قائل نیستند؟ به‌راستی اگر نفت در اختیار دولت منتخب مردم نباشد در اختیار چه کسی باید قرار گیرد؟ حزب مشارکت؟ یا کارگزاران؟ و....؟! البته این جماعت را که ما می‌شناسیم هرگاه مردم به آن ها را‡ی بدهند مردمی باهوش و با فرهنگ هستند و دولت برخاسته از آن مردم نیز باید اختیار علی‌الا‌طلا‌ق در برداشت از نفت و همه منابع داشته باشد حتی بدون اجازه مجلس! ولی اگر مردم به آن‌ها را‡ی نداده باشند و دولت منتخب مردم از حزب و گروه آن‌ها نباشد، آن‌ مردم آدم‌خوار ایستادگان در صف سم موش و لشکر قابلمه به دست و... [عباراتی که برخی مدعیان اصلا‌حات صراحتاً به کار می‌برند]و دولت منتخب آن‌ها نیز باید از منابع درآمدی برای خدمت به آن مردم محروم گردد!

6. بی‌تردید این‌گونه اقدامات معنی‌دار  علیه دولت نهم را مردم می‌شناسند و می‌دانند برای چه و از سوی چه کسانی طراحی می‌شود... هرچه بر این‌گونه همایش‌ها و طرح‌ها افزوده شود بر محبوبیت دکتر احمدی‌نژاد افزوده خواهد شد. به‌ویژه آن‌که مردم دستان خارجی به‌ویژه آمریکایی‌ها را در دست مخالفان دولت محبوبشان مشاهده کنند.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/9/26::: ساعت 11:20 عصر

    امروز اقشار مختلف مردم یزد پس از نماز جمعه در یک راهپیمایی با شکوه تا چهارراه شهداء از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.  

     

    یزد - غزه



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 87/9/22::: ساعت 8:43 عصر

    آیا پرسش از هاشمی جرم است؟
    دانشجوی بسیجی خواستار پرسش شفاهی از هاشمی مجبور به ترک سالن شد

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح روز چهارشنبه در همایشی با عنوان "اصل 44 موانع و راهکارها" سخنرانی می کرد، به درخواست یکی از دانشجویان بسیجی برای پرسش شفاهی پاسخ منفی داد و محافظان این دانشجو را مجبور به ترک سالن کردند.

    به گزارش رجانیوز، هنگامی که هاشمی رفسنجانی در سخنان خود اظهار داشت ما از دانشجویان بسیجی انتظاراتی داریم، یکی از دانشجویان برخاست و تأکید کرد: آقای هاشمی ما نیز از شما به عنوان یک عالم دینی انتظار داریم که به سؤالات ما پاسخ دهید؛ آیا اجازه می‌دهید که سئوالاتم را بپرسم؟

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت به درخواست این دانشجو پاسخ منفی داد و گفت: شما سؤالات خود را با فرمانده‌اتان در میان بگذارید یا کتباً بنویسید و به همراهان بنده بدهید.

    پس از این اتفاق، دانشجوی بسیجی به اتهام اخلال در نظم، از سوی محافظان مجبور به ترک جلسه شد.

    گفتنی است 15 خرداد سال 85 نیز تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم، حین سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم حضرت معصومه(س) خواستار اظهار پرسش های شفاهی خود از وی شده بودند که با ضرب و شتم عوامل امنیتی به بیرون از جلسه هدایت شدند و دادگاه ویژه روحانیت نیز برای این افراد احکامی مانند زندان، شلاق، اخراج از قم و منع اشتغال در مشاغل علمی و حوزوی محکوم کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 87/9/20::: ساعت 10:4 عصر

    یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با رجانیوز:
    وضعیت آشفته اصلاح طلبان، بوش را به حمایت مجددا از آنان واداشت

    یک فعال سیاسی معتقد است وضعیت آشفته، پراکندگی و انشقاق موجود در میان اصلاح طلبان ایجاب می کند تا دولت امریکا با صراحتبیشتری از آنها حمایت کند و به آنها امید و انگیزه تازه‏ای دهد.

    محمد علی رامین در گفتگو با رجانیوز با اشاره حمایت مجدد بوش از اصلاح طلبان در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود گفت: اظهارنظر جریان های خارجی له یا علیه یک جریان داخلی باید براساس یک قانونمندی روش، تجزیه و تحلیل شود.

    وی با بیان اینکه اگر جریان استکبار به سردمداری بوش و یا هر شخص دیگری، از یک گروه در داخل کشور ما حمایت کند، قطعاً باید با منطق امریکایی این حمایت مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: مثلاً دولت امریکا برای نمایش مصنوعی سیاست های ضد تروریستی، مجبور است از گروهک مجاهدین خلق (منافقین) به طور رسمی حمایت نکند، اما به طور غیررسمی آنها را تحت حمایت قرار می دهد.

    رامین ادامه داد: با این حال، دولت امریکا با مخالفان منافقین خلق به شدت تمام برخورد می کند و از حامیان آنها که اسرائیل و صدام بودند، حمایت همه جانبه می کرد.

    وی با بیان اینکه حمایت صریح و مجدد بوش در پایان دوران ریاست جمهوری خود از مدعیان اصلاح طلبی در ایران، زوایای مختلفی را در بر می گیرد، اظهار داشت: امریکا برای ابراز کینه خود علیه رقبای اصلاح طلبان مجبور به حمایت آشکار از آنها شده است.

    به گفته رامین، رایزنی های اصلاح طلبان با بیگانگان و دست نیاز آنها به سوی بوش مسبوق به سابقه بوده است و در حال حاضر این همگرایی بار دیگر ایجاب کرده است تا دولت جمهوری خواه در پایان کار خود از این جریان مطلوب و وفادار، اعلام حمایت و پشتیبانی نماید.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت آشفته و پراکندگی موجود در میان اصلاح طلبان ایجاب می کند تا دولت امریکا با صراحت بیشتری از آنها حمایت کند و به آنها امید و انگیزه تازه‏ای دهد، افزود: افرادی از اصلاح طلبان که در برابر ولایت الهی موضع خصمانه و آشکاری دارند و پیرو ولایت امریکایی هستند، برای انسجام بیشتر در درون جبهه اصلاحات باید در برابر اصلاح طلبان معتدل و میانه رو از اقتدار بیشتری برخوردار شوند تا جبهه اصلاحات به سمت مردم و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا نکند.

    این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با تغییر دولت ها در رژیمی مانند امریکا، هیچگونه تغییری در سیاست های استکباری آنها بوجود نمی آید، گفت: دولت جمهوری خواه در پایان دوران حاکمیت خویش تجربیاتش را به دولت دموکرات انتقال می دهد.

    وی در ادامه با اشاره به ادعای برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه حمایت های علنی رئیس جمهور امریکا در حقیقت به ضرر اصلاح طلبان و به سود اصولگرایان است، اظهارداشت: اگر اصلاح طلبان می گویند این حمایت های بوش در حقیقت با اراده آنها هماهنگ نیست، برای اثبات این مدعا، باید یا با امریکا و متحدانش دشمنی کنند و یا با دشمنان امریکا دوستی کنند تا بتوانند تعارض خود را با موضع گیری های رئیس جمهور امریکا در افکار عمومی اثبات کنند.

    این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلاح طلبان نمی توانند برای همیشه افکار عمومی ما را فریب دهند و هر نیرنگی نهایتاً روزی رنگ خواهد باخت، افزود: مواضع اصلاح طلبان در 8 سال حاکمیت آنها چیزی نیست که به این زودی‏ها از ذهن جامعه اسلامی پاک شود.

    وی با بیان اینکه از آنجایی که اسلام مظهر رأفت و رحمت است، اگر این جریان از رفتار پیشین خود توبه کرده و به دامان ولایت اسلامی و الهی بازگردد، وضعیت تأسف بار دنیا و آخرت آنها اصلاح خواهد شد، ادامه داد: اما به نظر نمی رسد که این طیف از صبر و نجابت ملت و سکوت و متانت رهبری بتوانند بهره شایسته گرفته و به اصلاح عملکرد ناشایست خود بپردازند.

    رامین با اشاره به انسجام دایره بسته کارگزاران پشت پرده سیاست های دولت های مختلف امریکا که مجموعه جمهوری خواهان و دموکراتها را رهبری می کنند، خاطر نشان کرد: همانطور که همه آگاهان اذعان دارند، مشاوران بوش با کلینتون درارتباط بودند و مشاوران اوباما و صحنه گردانان تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، غالباً همان افراد سابق هستند و به همین دلیل، تغییر چهره ها، تغییری در ماهیت رژیم استکباری امریکا به وجود نمی آورد.

    خبر مرتبط:

    اعلام حمایت مجدد بوش از اصلاح طلبان در آخرین روزها



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 87/9/18::: ساعت 9:1 عصر

    افسر ارشد بعثی گارد صدام دستگیر شد
    افشای بخش های دیگری از جنایات فجیع صدام در کشتار اسرای ایرانی

    با دستگیری یک افسر ارشد گارد ریاست جمهوری عراق، بخش های دیگری از جنایات صدام معدوم در کشتار اسرای ایرانی جنگ تحمیلی فاش شد.

    به گزارش رجانیوز، دکتر جنابی پژوهشگر عراقی با اعلام این مطلب گفت: این افسر بعثی از جلادان ماشین جنایت جنگی صدام علیه مردم عراق و ایران است که در پرونده خود اوراق سیاه زیادی دارد.

    وی ادامه داد: فرد دستگیر شده سرهنگ "عبدالرشید الباطن" نام دارد که بازپرس ویژه گارد ریاست جمهوری عراق در جنگ علیه ملت ایران بوده است.

    ‌این سرهنگ بعثی به خوبی به زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران مسلط است و قبل از شروع جنگ تحمیلی علیه ایران توسط استخبارات ویژه عراق و صدام برای تحصیل زبان فارسی به تهران اعزام می شود.

    عبدالرشید در بهار سال 1975 میلادی (اوایل دهه 50 شمسی) در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و با شروع جنگ و تجاوز بعثی ها به ایران مأموریت می یابد اسرای ایرانی خط مقدم جبهه ها را بازجویی و از آنان کسب اطلاعات نماید.

    این افسر بعثی که چند بار مستقیماً به صدام معدوم گزارش داده است، به خاطر جنایات جنگی متعدد، مدال و نشان های زیادی از دیکتاتور بغداد دریافت کرده بود.

    عبدالرشید می گوید به دستور فرماندهان ارشد ارتش و به ویژه گارد ریاست جمهوری که مستقیماً از صدام دستور داشتند، بیش از هزار اسیر ایرانی را کشته ام.

    این جنایتکار جنگی در جریان بازجویی های خود اعتراف می کند که اسرای ایرانی را قبل از به شهادت رساندن، شکنجه های شدید می داده است. به طور مثال وی در خصوص یک اسیر ایرانی که بر اثر اصابت مین پایش را از دست داده بود، می گوید زمانی که این اسیر را بازجویی می کردند، به علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش نمودم. پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر 2 دقیقه، قطع محل قطع شده را با فندک می سوزاندم تا اینکه تمام انگشتانش را بریدم اما مقاومت حیرت آور او که بسیار هم جوان بود، مرا خشمگین ساخت و با اره پای دیگر او را نیز قطع کردم. اما این اسیر ایرانی هیچ اطلاعاتی نداد.

    وی که در پرونده اش کشتار و اعدام های فجیع شیعیان و اکراد عراقی نیز دیده می شود، در 22 سپتامبر 1985 و در سال پنجم جنگ نیز در یک قتل عام اسرای ایرانی، 22 رزمنده جمهوری اسلامی ایران را که همگی زیر 20 سال سن داشتند، با شلیک تیر خلاص بر سر به شهادت می رساند. این اسیران همگی دستهایشان بسته بود و قربانی وحشی گری این جنایتگار جنگی شده اند.

    دکتر جنابی اضافه می کند: جنایات عبدالرشید الباطن طی سال هایی به دستور صدام انجام شده است که رژیم منفور بعث مورد حمایت های قدرت بزرگ امریکا، شوروی و کشورهای مدافع حقوق بشر اروپایی قرار داشته است. وی به نقل از این جنایتکار بعثی می گوید عبدالرشید تأیید می کند که صدام در اعدام بیش از 450 اسیر ایرانی مستقیماً و به اتفاق گروهی از همراهان همیشگی خود در تیم حفاظتش دست داشته است.

    وی می گوید بر روی برخی از اسرای تیرباران شده، آهک یا مواد شیمیایی یا اسید می پاشید تا اثری از آنها باقی نماند. این بعثی جنایتکار تصریح می کند که تا آنجا که در جریان بوده است، ماشین جنگی جنایات صدام معدوم 6هزار اسیر ایرانی را به شکل فجیعی به شهادت رسانده است.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 87/9/16::: ساعت 9:5 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 41
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344019

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<