سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز


به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس‌جمهور کشورمان صبح روز پنج‌شنبه در فرودگاه مهرآباد پیش از سفر به سوریه در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به تشریح اهداف سفر خود به کشور سوریه پرداخت.

رییس‌جمهور در ابتدا به روابط خوب ایران و سوریه اشاره کرد و گفت: روابط دو کشور درحال گسترش است و امید داریم که این روابط با انجام این سفر گسترش بیش‌تری پیدا کند.

او با اشاره به دو سفر پیشین بشار اسد ـ رییس‌جمهور سوریه ـ به ایران گفت: ‌ما نیز به کشور سوریه سفر می‌کنیم تا علاوه بر این که به سفرهای قبلی ایشان پاسخ داده باشیم، انتخاب مجدد وی به عنوان رییس‌جمهور سوریه را به وی تبریک بگوییم و در مورد مسائل منطقه و گسترش همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این که گسترش این روابط تاثیر مهمی درمسائل منطقه‌یی و جهانی دارد گفت: ما درصدد هستیم که همکاری‌های خود را در سطوح گوناگون گسترش دهیم. ما درصددیم که روابط دو کشور در حوزه‌ی مسائل اقتصادی، بازرگانی، تجاری، سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو، آب و نیروگاه را گسترش دهیم و در این سفر سعی داریم همکاری‌های خود را بیش از گذشته گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، در مراسم بدرقه‌ی رییس‌جمهور به سوریه تعدادی از مقامات کشورمان و وزیران از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری ـ و داودی ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ حضورداشتند.

رییس جمهوری اسلامی ایران سپس به سمت سوریه پرواز کرد و در دمشق مورد استقبال رسمی رییس جمهور سوریه قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی بشار اسد از دکتر محمود احمدی نژاد در کاخ الشعب دمشق، ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد سپس روسای جمهوری ایران و سوریه از گارد احترام بازدید کردند و مراسم معارفه دو هیات انجام شد.

دکتر محمود احمدی نژاد عصر روز پنج شنبه و پس از مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در نشستی خبری گفت: همکاری ها و روابط تهران - دمشق به نفع ملت های منطقه است و هر دو کشور به عنوان جبهه متحد مقابل دشمنان منطقه ایستاده اند .

وی افزود: دشمنان منطقه روبه زوال هستند و دولت های منطقه بدانند که همواره باید همراه ملتهایشان باشند.

رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک آغاز دومین دوره ریاست جمهوری بشار اسد، رای مردم سوریه به آقای اسد را رای به استقامت وعزت دانست و تاکید کرد: روابط ایران و سوریه بسیار دوستانه ، عمیق و پایدار است و هر دو کشور علاقه مند به گسترش روابط با همه کشورهای منطقه براساس احترام متقابل هستند.

دکتر احمدی نژاد همچنین درپاسخ به سوال خبرنگار سوری مبنی بر اینکه "آیا تابستان امسال را با توجه به تحولات اخیر آن، تابستان داغی برای منطقه خاورمیانه پیش بینی می کنید" گفت : امیدوارم پیروزی های داغ برای ملت های منطقه خاورمیانه در راه باشد زیرا دشمنان منطقه رو به زوال هستند و بدانند که باید دست از شرارت ها بردارند چون در غیر این صورت در آتش خشم ملت های منطقه خواهند سوخت.

رییس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هر دو دولت دیدگاههای مشترکی نسبت به مسائل منطقه دارند و مدافع حقوق ملتهای منطقه و مدافع صلح و امنیت منطقه بر اساس عدالت هستند.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز در این نشست خبری، بیانیه‌ مشترک ایران و سوریه به مناسبت سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به دمشق را نشانگر تحولات چشمگیر در مناسبات دو کشور در جهت منافع ملتهای خود و منطقه دانست و تصریح کرد: روابط دو کشور در مسیری درست و به شکل قابل ملاحظه‌ ای رو به رشد است و ما به نتایج سفر آقای احمدی نژاد به دمشق و آینده‌ منطقه بسیارخوشبین هستیم.

رییس جمهوری سوریه محور گفت‌وگوها با رییس جمهوری اسلامی ایران را توطئه‌های گسترده‌ ای که علیه خاورمیانه درحال شکل‌گیری است، عنوان کرد و گفت: پرداختن به اوضاع عراق به عنوان مساله ای اولویت دار برای منطقه ، تحولات جدید در صحنه‌ فلسطین و راه‌های بازگشت گروه‌های فلسطینی به میز مذاکرات و چگونگی حفظ ثبات در لبنان از طریق رایزنی ایران و سوریه با کشورهای فعال درخصوص پرونده‌ لبنان از دیگر مسایلی بود که در این مذاکرات به آنها توجه شد.

بشار اسد بابیان اینکه ما پیوندهای رسمی، ویژه و شخصی گسترده‌ ای با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران از جمله آقای احمدی نژاد داشته و داریم، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های مستمری بین سوریه و ایران از دیرباز وجود داشته و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد گسترش روزافزون روابط بوده ایم.

رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد:موضوعی که به سفر رییس جمهوری ایران ویژگی خاصی بخشیده، تحولات بسیار در شرایط و عرصه‌ مناسبات بین‌المللی است که به طور شتابان از زمان دیدار قبلی ما درسال گذشته تا امروز، درحال وقوع است و ثابت شده که نگاه هر دو کشور نسبت به رخدادهای منطقه ای و بین المللی صحیح است.

ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 86/4/29::: ساعت 7:0 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 122
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344100

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<