سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز
کارشناسان و ناظران:
ادعاهای هاشمی‌رفسنجانی درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 با واکنش‌های اعتراضی روبرو شد.

سید عبدالمحمد زاهدی استاندار دولت خاتمی که هم‌اکنون نیز در دولت‌ یازدهم استانداری کردستان را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه استاندارهای اصلاح‌طلب سال 84 کار را به کلی رها کردند، اظهار داشت: نه اینگونه نبود؛ حداقل بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت و پیگیر کار بودم.
وی افزود: هیچ انتخاباتی بدون عیب و نقص برگزار نمی‌شود اما در انتخابات 84 واقعاً رای مردم احمدی‌نژاد بود.
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات 84 گفت: چنین اظهاراتی از هاشمی تازگی ندارد چرا که هاشمی درصدد است تا شکست خود در انتخابات 84 را به نوعی توجیه کند.
وی ادامه داد: در سال 84 به دلیل عملکرد مقطعی وی و تخریبی که از سوی جریان دوم خرداد صورت گرفت، موقعیت هاشمی در  افکار عمومی با افت شدیدی روبه رو شد که تاثیرات آن را در انتخابات مجلس ششم و انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاهد بودیم.
فضائلی با اشاره به اظهارات وزیر کشور دولت اصلاحات در سال 84 اظهار داشت: در آن زمان موسوی‌لاری در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که انتخابات سال 84 از جمله سالم‌ترین انتخابات بوده بنابراین فکر می‌کنم هاشمی هنوز نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد که وی در مقابل افکار عمومی شکست خورد و اینگونه اظهارات به نوعی توجیه و دلیلی برای تسلی دادن وی است.
محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای هاشمی وقتی در یک انتخابات پیروز نمی‌شود آن را به تقلب متهم می‌کند جای تعجب دارد.
وی با بیان اینکه زیر سؤال بردن سلامت انتخابات سال 84 به نوعی خدشه به سلامت دولت خاتمی است، افزود: همه می‌دانند که در انتخابات جمهوری اسلامی هیچ مکانیزمی برای تحقق تقلب وجود ندارد.
محبی با بیان اینکه رفسنجانی نباید برای دولت و کشور حاشیه‌سازی کند، گفت: انتظار داریم آقای هاشمی همواره به رای مردم احترام بگذارد چه آن زمانی که رای می‌آورد و چه آن زمانی که رای نمی‌آورد. تایید و رد گزینشی سلامت انتخابات توسط هاشمی توهین به مردم است.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز با بیان اینکه وقتی مدیریت برگزاری انتخابات به عهده خاتمی بود، احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد و زمانی که مدیریت انتخابات در اختیار احمدی‌نژاد بود، روحانی، تصریح کرد: زیر سؤال بردن سلامت انتخابات در شان افرادی که جزء مسئولان اجرای کشور هم بوده‌اند، نیست.
نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه دشمن منتظر است از اظهارات مسئولان نظام علیه انقلاب استفاده کند، گفت: آقای هاشمی نباید حرفی بزند که بهانه‌ای به دست دشمن بدهد.
موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس گفت: انتخابات‌های متعددی در طول این 35 سال در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و در هیچ دوره‌ای هم نتیجه آن قابل پیش‌بینی نبوده است، اما همان نتایج بر مبنای تصمیم‌گیری مردم بوده و هیچ‌گاه تقلبی صورت نگرفته است.
وی خطاهای اصلاح‌طلبان در دوره هشت ساله را یادآور شد و بیان کرد: عزل و نصب‌های حداکثری، ساختارشکنی‌ها نسبت به خطوط قرمز نظام و به چالش کشیدن حاکمیت، سبب شد مردم در انتخابات سال 84 به احمدی‌نژاد رای دهند، با اینکه در مرحله اول انتخابات رای هاشمی رفسنجانی بیشتر بود.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد و با انتقاد از مواضع هاشمی نوشت ظاهراً وی فوران خشم مردم فقیر، علی‌الخصوص کارگران و حاشیه‌نشینان در دوره دولت کریمه سازندگی را فراموش کرده است!
گفتنی است آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت چندی پیش در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت اظهار داشته است که در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84 هر چه خواستند در صندوق ریختند و خواندند و استاندارها که همه  اصلاح‌طلب بودند کار را به کلی رها کردند.
وی همچنین ادامه داده است: اصلاح‌طلبان در سال 84 نفهمیدند و اشتباه کردند و طرف مقابل هم از خدا خواسته بود.
اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت که مجدداً نظام انتخاباتی کشورمان را زیر سؤال برده است در حالی بیان می‌شود که سید عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس تاکید کرده بود که «امکان تقلب در نظام انتخاباتی ایران وجود ندارد.»



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 93/1/2::: ساعت 8:43 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 52
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343946

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<