سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

اصلاح‌طلبان با روحانی همان خواهند کرد که با هاشمی کردند (خبر ویژه)

یک عضو سابق دفتر تحکیم می‌گوید اصلاح‌طلبان نگاه ابزاری دوگانه به رئیس جمهور منتخب دارند.
عابد توانچه که دارای گرایشات مارکسیستی است،‌در مصاحبه با اخبار روز گفته است: اصلاح‌طلبان سیاست دوگانه‌ای در مقابل روحانی در پیش گرفته‌اند. از یک طرف او را پس می‌زنند تا هزینه‌ای برای روحانی پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید می‌کنند و دو دستی به روحانی چسبیده‌اند. دست از سر روحانی برنمی‌دارند مگر مطمئن شوند چیزی به آنها نمی‌ماسد. تلاش اصلاح‌طلبان برای مصادره او نمی‌تواند لقمه چرب و نرمی نصیب آنها بکند.
عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر می‌افزاید: اصلاح‌طلبان به حسن روحانی مثل ساندیسی نگاه می‌کنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید. احتمالاً چند نوبت هم حباب و هوای خالی با طعم آبمیوه باید مکیده شود تا مطمئن شوند که دیگر نمی‌توانند از روحانی استفاده‌ای کنند. بعد همان کاری را که با هاشمی رفسنجانی کردند با او می‌کنند. اصلاح‌طلبان در وضعیت بدی گرفتار شده‌اند. از یک طرف باید به حسن روحانی بچسبند چون تنها شانس بقا و حیات آنان است. آنان به دلیل رفتارهای متناقض خود به شدت به جایگاهی که سابق بر این داشته‌اند آسیب زده‌اند. اصلاح‌طلبان در ابتدا خیلی دست به عصا وارد بازی انتخابات شدند و در انتها وقتی همه نگاه‌ها به روحانی معطوف شد به صورت زیرپوستی بازی خود را پیش بردند. عارف که رأی زیادی نداشت، از انتخابات کنار کشید و بعد از پیروزی سعی کردند او را باد کنند و اینطور جلوه بدهند که اگر عارف کنار نمی‌کشید روحانی رأی نمی‌آورد. دارند تلاش می‌کنند از او یک قهرمان بسازند. عارف از موقعیت خودش استفاده کرده و در حال مکاتبه علنی و فرمالیته با مسئولان حکومت است که به جایگاه خود و اصلاح‌طلبان پیرامون خودش مشروعیت حکومتی بدهد.
وی گفت: عارف که به هیچ عنوان فاکتورهای لازم برای جدی گرفته شدن از سوی مردم را نداشت حالا سعی می‌کند- و می‌کنند- که در سایه دیدار با هنرمندان،‌ورزشکاران و زنان اصلاح‌طلب، خاتمی و دیگران به او آمپول دوپینگ تزریق کنند. یادمان باشد او در بدترین شرایط اصلاح‌طلبان از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است پس فعلاً باید در آب نمک بخوابد تا اولاً برای روز مبادا حفظ شود و ثانیاً تا جائی که می‌شود آب زیرپوست او برود.
توانچه می‌افزاید: این رفتار اصلاح‌طلبان به این دلیل است که مطمئن هستند روحانی آنطور که توقع دارند به آنها بازی نخواهد داد. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان مطمئن هستند که به زودی بخش‌هائی که از ترس سعید جلیلی به روحانی رأی داده‌اند یا بر مبنای انتظارات یا توقعاتی که داشته‌اند به روحانی رأی داده‌اند؛ به زودی از فضای احساسی خارج شده و کم‌کم بازار انتقاد و اعلام برائت از حسن روحانی داغ خواهد شد. اصلاح‌طلبان می‌خواهند فاصله ایمنی لازم از روحانی را حفظ کنند تا در انتخابات بعدی به عنوان متمم روحانی و در عین حال به عنوان آلترناتیو روحانی دوباره وارد عرصه شوند. اصلاح‌طلبان می‌خواهند از حسن روحانی نهایت استفاده را بکنند اما جوابگوی کارنامه او نباشند. برای همین است می‌گویم اصلاح طلبان به روحانی به چشم ساندیس نگاه می‌کنند.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: پنج شنبه 92/4/6::: ساعت 10:26 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 35
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344013

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<