سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه دانش به کار بستن آن است . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

  یک کاندیدای جبهه پایداری تأکید کرد: هاشمی اصلاً مردم‌سالاری دینی را قبول ندارد. تفکر آقای هاشمی این است که اسلام یعنی پیشرفت منهای عدالت.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در مراسم مناظره‌ای که با حضور زهره الهیان، حمید رسایی، و علی مطهری در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به بخشی از صحبت‌های علی مطهری گفت: شما که لیست صدای ملت را منتشر کردید، اگر نام شما را در لیست جبهه متحد گذاشته بودند، صدای ملت در می‌آمد یا خیر؟

روانبخش: اسلام در نظر هاشمی یعنی پیشرفت منهای عدالت/ از مؤسسه مطهری تفحص می‌کنم

 

 یک کاندیدای جبهه پایداری تأکید کرد: هاشمی اصلاً مردم‌سالاری دینی را قبول ندارد. تفکر آقای هاشمی این است که اسلام یعنی پیشرفت منهای عدالت.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در مراسم مناظره‌ای که با حضور زهره الهیان، حمید رسایی، و علی مطهری در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به بخشی از صحبت‌های علی مطهری گفت: شما که لیست صدای ملت را منتشر کردید، اگر نام شما را در لیست جبهه متحد گذاشته بودند، صدای ملت در می‌آمد یا خیر؟

وی با بیان اینکه ویژگی‌های شهید مطهری این بود که عالم، فرزانه، قابل تحمل و اهل مدارا بودند و سعی می‌کردند که با زبانشان دیگران را مورد هجمه قرار ندهند، گفت: اما آقازاده ایشان این ویژگی‌ها را به ارث نبردند و این کلماتی را که شنیدید، اگر شهید مطهری الان زنده بود، با این ادبیات چگونه برخورد می‌کرد؟

وی افزود: بگذرم از اینکه ایشان از رانتی که دارند، استفاده می‌کنند و با این حرف‌هایی که می‌زنند، کسی کاری به کار ایشان ندارد.

روانبخش با اشاره به تعابیری که علی مطهری در مورد معترضان به مصوبه وقف دانشگاه آزاد به کار برده بود، گفت: ایشان سرلیست صدای ملت هستند و آیا صدای ملت یعنی این؟

وی گفت: سؤال من از ایشان این است که اگر قشرهای نخبه جامعه این چنین هستند و با این ادبیات صحبت می‌کنند، پس سایر جامعه را باید چه چیزی دانست؟

*آقای مطهری باید ببیند چه کرده است که حرف‌هایش تیتر این رسانه‌ها می‌شود

روانبخش همچنین یادآور شد: امام راحل فرمودند اگر می‌خواهید عملکرد خود را ارزیابی کنید، ببینید رسانه‌های دشمن در مورد شما چه می‌گویند؟ مثلا آیت‌الله مصباح تندترین انتقادات را علیه دولت داشته‌اند ولی هیچ وقت تیتر اول رسانه‌های خارجی نشدند. آقای مطهری باید ببیند چه کرده است که حرف‌هایش تیتر این رسانه‌ها می‌شود.

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن با بیان اینکه مطهری همانند دوستش افروغ به ولی فقیه شبهه وارد می‌کند، تاکید کرد: اینها عملیات ارتجاعی است و مردم ایران از این حرف‌ها حالشان به هم می‌خورد؛ من برای مطهری متاسفم.

روانبخش ادامه داد: آقای مطهری که از نقد صحبت می‌کند، آیا قبول دارد که خودش و آقای لاریجانی هم باید نقد بشوند؟ یک خبرنگار لاریجانی را نقد می‌کند و باید چند روز در زندان بخوابد و یا مثلاً باید سایت‌های منتقد لاریجانی بسته شوند.

این کاندیدای جبهه پایداری افزود: من اگر به مجلس بروم، اولین کاری که می‌کنم این است که 60 میلیارد بودجه در اختیار رئیس مجلس را بررسی می‌کنم و از موسسه انتشارات آثار شهید مطهری که در اختیار آقای علی مطهری است نیز تفحص می‌کنم.

روانبخش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شبهه یکی از دانشجویان در مورد چرایی عدم اعطای مجوز راهپیمایی به عده‌ای برای اعتراض به نظام پاسخ داد: این مصوبه دولت خود آقای موسوی است که هنوز هم دارد اجرا می‌شود و آن این است که کسانی که می‌خواهند راهپیمایی برگزار کنند، باید در وزارت کشور حضور پیدا کنند و مجوز بگیرند. خب شما باید به این قانون که آقای موسوی گذاشته است هم ملتزم باشید ضمن اینکه بر اساس نص قانون اساسی این مسئله وجود ندارد که وزارت کشور حتما باید به تمام تجمعات مجوز دهد.

وی با بیان اینکه من در اینجا مدافع احمدی‌نژاد نیستم، گفت: من اگر در سال 84 برای احمدی نژاد تبلیغ کردم، معنایش این نیست که امروز هم تمام مواضع ایشان را قبول داشته باشم. اتفاقا اولین کسی که به خاطر وجود جریان انحرافی در کنار آقای احمدی‌نژاد تذکر داد، آقای مصباح بود و اولین مقالاتی که در نشریه پرتو در مخالفت با جریان انحرافی نوشته شد، توسط بنده بود.

* هم‌اکنون با دولت احمدی نژاد زاویه فکری داریم

این کاندیدای جبهه پایداری با تاکید بر اینکه ما الان با دولت احمدی‌نژاد زاویه فکری داریم، گفت: ما تفکرات دولت را قبول نداریم و آنها را نقد می‌کنیم. اینکه می‌گویند جبهه پایداری بر اصول پایدار است، یعنی همین.

روانبخش در مورد هاشمی رفنسجانی نیز گفت: آقای هاشمی هنوز حاضر نیست فتنه را محکوم کند و یا پسرش را به ایران برگرداند تا محاکمه شود ضمن اینکه آقای هاشمی در مورد دانشگاه آزاد هم قانون را تایید نمی‌کند.

* اسلام در نظر هاشمی یعنی پیشرفت منهای عدالت

روانبخش ادامه داد: مثلاً آقای هاشمی در بیانیه‌ای که در سال 84 نوشت و پس از آن برای کاندیداتوری ثبت نام کرد، گفت که من طرفدار دموکراسی اقتصادی هستم. خب این یعنی لیبرالیسم. ایشان اصلا مردم‌سالاری دینی را قبول ندارد که این حرف را می‌زند یا مثلا مرعشی می‌گفت ما لیبرال مسلمانیم اما آقای هاشمی هیچ وقت از این حرف‌ها تبرّی نجست. تفکر آقای هاشمی این است که اسلام یعنی پیشرفت منهای عدالت.

* تلاش داریم تا اگر به مجلس رفتیم کمیسیون‌ها را فعال کنیم

وی به برنامه‌های جبهه پایداری برای مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این جبهه نوپاست ولی در بحث مجلس آینده تفکر دارد. ما بعضی‌هایی را که معرفی کرده‌ایم مشهور نیستند اما سعی کرده‌ایم انسان‌های کارآمد را پیدا کنیم و تلاش داریم تا اگر به مجلس رفتیم کمیسیون‌ها را فعال کنیم. ما معتقدیم که در مجلس نهم باید نظارت را جدی گرفت زیرا مشکل نبود نظارت در مجلس است.

وی افزود: آیا نماینده باید مطلق العنان باشد؟ آیا باید تاکید رهبری مبنی بر نظارت بر نمایندگان یک سال و نیم در کشوی رئیس مجلس بماند؟ آیا اجازه می‌دهند بودجه‌ای که در اختیار رئیس مجلس است، تحقیق و تفحص شود؟



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 90/12/10::: ساعت 10:42 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343900

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<