سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین همدم، دانش است . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

ویژگی ها و ارزش هــایی که خــدا در وجود انسـان قــرار داده است ،سبب تمــایز بنیادین او با سایر موجودات شده و موقعیتی خاص را در نظام خلقت برای وی رقم زده است . این ویژگی ها متناسب با هدف خلقت انسان ،یعنی تقرب به خـــداوند که تقرب به همه خوبی ها و زیبایی هاست می باشد.

یکی از این ویژگی ها ، توانایی تفکر و تعـقل اوست. قرآن کریم در بیشـترمواردی که به هـدایت اشـاره دارد از این قـوه به نـام های گوناگون چون تفکر، تعقل، تفقه و تدبر یاد می کند و رسیدن به حقیقت را به کمک این ابزار ممکن می داند . ویژگــی دیگروی قدرت اختیار و انتخاب است .اگر می گوییـم حرکــت انسان اختیاری است بدان معناست که می تـــوان هدف درسـت را تشخـیص دهـد، آن را برگـزیـــند و به سویش حرکت کند.

برای تشخیــص درست هدف خــداوند دو چراغ راه به انــسان داده است : عقـل در درون وجود او و فرستادگان الهی در بیرون .انسان به کمک عقـل خود بسیـاری از مجهولات و مسائل را در می یابد و پاسخ می دهد . مثلا" می داند که جـهان مبدایی دارد، هدفمند و نظام مند است وآینده ای روشن در انتظار اوست. همچـنین انسان به کمک عقل خود متوجه می شـود که نمی تواند پاسخ برخی از مسایل بنیـادین را بـه طور درست و کامل بدهد و برای اینگونه مسائل نیــازمند به هدایت الهی و دریافت پاسخ ها از جانب اوست .از این روست که خداوند پیامبرانی را می فرستد تا پاسخ اینـگونه مسائل را بـه انسـان ها برسانـد و هدایتـشـان کند و بدین ترتیب اگـر انسـان عاقـلانه بیـندیشـد راه دسـت یابی به همـه نیـاز ها برای وی مشخـص شـده و دلـیلی برای توجیه ناکامی ها وجود ندارد.حالا عاقلانه و با انصاف بیندیـشیم :آیا خدا به انسان مهر نمی ورزد که اینگونه از آغاز آفرینش او تا امروز به او لطــف داشته است و به هر طریـق برای هدایت او کوشیده است؟؟



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 86/2/12::: ساعت 11:1 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 20
    بازدید دیروز: 99
    کل بازدید :344943

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<