سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]
ارزش نیوز
جایزه فارین پالیسی به کروبی و سروش برای فحاشی: شما متفکرید!

 

نشریه فارین پالیسی نزدیک به دستگاه سیاست خارجی امریکا که سال گذشته زهرا رهنورد را به‌عنوان نفر سوم در میان 100 متفکر سال خود معرفی کرده بود، در سال 2010، سروش و مهدی کروبی را در لیست خود قرار داد.

به گزارش رجانیوز، این نشریه امریکایی که کروبی را در رده چهل و یکم لیست خود قرار داده، در توضیح علت این انتخاب، از وی به‌عنوان فردی یاد کرده که از سال گذشته تاکنون همچنان با شجاعت! ادعاهای خود را تکرار می‌کند.

همچنین، این نشریه دلیل قرار دادن سروش در رده چهلم لیست صد نفره خود را یک پیشگویی از او عنوان کرده مبنی بر اینکه وی 10 سال قبل پیش‌بینی کرده بود جنبش سبزی در ایران به‌وجود خواهد آمد! البته این نشریه زمان و مکان این غیب‌گویی سروش را اعلام نکرده است.

100 چهره برتر که در اواخر هر سال میلادی در برخی نشریات معرفی می‌شوند، در نشریات مشهوری مانند تایم و فارین پالیسی عمدتاً با انگیزه اسطوره‌سازی از شخصیت‌های همسو با نظام لیبرال سرمایه‌داری انجام می‌شود و در کشورهای با رویکرد ضدامریکایی نیز افرادی با جهت‌گیری‌های همسو با امریکا معرفی می‌شوند.

فارین پالیسی که در توضیح علت انتخاب کروبی به‌عنوان متفکر!‌هیچ توضیحی در زمینه تفکرات و اندیشه‌های وی! نداده است، سال گذشته نیز پس از انتخاب رهنورد، مجبور به ارائه توضیح در این زمینه شد، به طوری که سوزان گلاسر سردبیر نشریه در گفت‌وگو با رادیو فردا رسانه سازمان سیا که علاقه ویژه‌ای به برجسته کردن این خبر دارد، گفت که "مقصود ما از انتخاب زهرا رهنورد و معرفی او به عنوان یکی از متفکران سال 2009 این نبود که وی را واقعاً یک متفکر برجسته بدانیم، بلکه منظور ما این بود که موضوع جنبش سبز در ایران که حرکتی علیه نظام اسلامی این کشور بوده است زنده بماند."

با این حال، انتخاب کروبی به‌عنوان متفکر سال علاوه بر اینکه به اعتبار این نشریه که تلاش زیادی برای علمی نشان دادن وجهه خود دارد، ضربه وارد می‌کند، دستمایه طنز در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشورمان نیز خواهد شد.
 

خبر مرتبط:

پاداش تحریک به ناآرامی و مخالفت با جمهوری اسلامی؛ رهنورد و سروش در لیست 100 متفکر سال فارین‌پالیسی

فارین پالیسی: انتخاب رهنورد ریشه علمی نداشت



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 89/9/7::: ساعت 10:13 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 70
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343964

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<