سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دورترین آفریدگانِ از خداوند متعال، دولتمندِ بخیل است . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

انتقادهای صریح آیت ا... یزدی از هاشمی رفسنجانی
آقای هاشمی! بازی های سیاسی را کنار بگذارید

 

به گزارش ایرنا ، آیت ا... محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر دوشنبه در دیدار مدیران گروه تبلیغ اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی سخنانی به بررسی تحلیل حوادث پس از انتخابات و همچنین مسائل جاری کشور پرداخت و با انتقاد از شعارهای انحرافی سرداده شده توسط برخی افراد و سکوت عدهای از شخصیتها و کاندیداهای انتخابات در قبال این شعارها گفت: من نمی‌دانم سران فتنه که کم کم چهرههایشان برای مردم شناخته شده است چطور حاضرند این‌گونه مسائل را ببینند و چیزی نگویند.

دبیر مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن اغتشاشات پس از انتخابات و اصرار برخی افراد بر توطئه و فتنه افکنی گفت: نظام با هیچ کس شوخی ندارد و هر کس در برابر آن بایستد عقب زده میشود.

وی تصریح کرد: اگر کسانی در داخل کشور با کمک دشمن خارجی بیایند و در خیابان‌ها شعار جمهوری ایرانی بدهند معنایش حذف اسلام و پایمال کردن خون شهدا و زحمات علما و مردم نیست؟

آیت ا... یزدی با انتقاد از برخی شخصیتهای روحانی اظهار داشت: من ناراحتم، شخصیتی که لباس روحانیت بر تن دارد، امروز به عنوان یک جوک در جامعه مطرح شده است و به او شیخ اصلاحات هم می‌گویند، چه کسی این شخصیت را تزلزل داده است، در همین سفر اخیر وی به قم اگر از او مراقبت نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی برایش می‌افتاد.

سوابق فکری میرحسین موسوی معلوم است

وی با بیان این‌که مردم برای حکومت و انقلاب اسلامیخون دادند از عملکرد میر حسین موسوی به شدت انتقاد کرد و با اشاره به سوابق وی یاد آور شد: ایشان چه افتخاری همراه خودش دارد؟ در دوره نخست وزیری همه میدانند وضعیت فکری اش چگونه بود.

وی همچنین از اقدامات میر حسین موسوی پس از انتخابات به شدت انتقاد کرد و گفت: من چندین دفعه به وی گفتم شورای نگهبان بر اساس قوانین عمل کرده و در هیچ دورهای جناحی عمل نکرده است؛ شما چطور شورای نگهبان را متهم میکنید؟

آیت ا... یزدی خطاب به این افراد تأکید کرد: از مرکب شیطانی پیاده شوید و بیایید برای خدا علیه اسلام کاری نکنید و کنار بکشید. چطور حاضر میشوید شعار جمهوری ایرانی سر داده شود و بعد سکوت کنید؟

به آقایهاشمی گفتم از رهبری فاصله گرفته اید

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از عملکرد آقایهاشمی رفسنجانی بیان داشت: ایشان شخصیتی هستند که همه او را میشناسیم و خدمات زیادی هم داشته است اما فراز و نشیبهای زندگی، هر لحظه خطرات زیادی را جلوی پای هر انسانی میگذارد و اگر در این حوادث به خدا پناه نبریم لغزش به سراغ ما خواهد آمد.

وی تصریح کرد: بنده در آخرین برخورد رسمی که در اجلاس اخیر خبرگان با آقایهاشمی داشتم به ایشان گفتم این تعابیری که دوستان به کار میبرند مال مدرسه است، فاصلهای که الان شما در اثر نامه و برخوردتان با رهبری گرفته اید، از شما توقع داریم این فاصله را کم کنید و مثل گذشته باشید.

آیت ا... یزدی اضافه کرد: به ایشان گفتم ما در تاریخ انقلاب افراد بسیار زیادی داشتیم که قبل از انقلاب مقامات عالیه داشتند، اما بعد از انقلاب به عنوان یک روحانی ضد انقلاب در قم زندگی کرده و به عنوان مدافع حقوق بشر مجسمه و تندیس کورش جایزه میگیرد، این‌ها برای من و شما عبرت نیست؟!

دبیر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تأکید کرد: من به ایشان [هاشمی]گفتم خبرگان از شما توقع دارد؛ ایشان گفتند من البته ادبیات شما را قبول ندارم، اما ممکن است با ادبیات خودم مطالبی را در اجلاس خبرگان بیان کنم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: نطق کنندگان پیش از دستور اجلاس اخیر خبرگان هم به آقایهاشمی تذکر دادند که فاصله خود را با رهبری کم کند، حتی در دیدار اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری که بنده به علت کسالت غایب بودم آقایهاشمی شاهرودی گلایه اعضای خبرگان از هاشمی رفسنجانی را پیش ایشان مطرح کردند.

آقایهاشمی شما چه کاره بودید؟

وی با اشاره به سرمایه گذاری مقام معظم رهبری برای حفظ شخصیت آقایهاشمی بیان داشت: خود من چند بار در خصوص ایشان با رهبری صحبت کردم اما آقایهاشمی نماز جمعه که میخواند با گفتن این‌که در انتخابات تردید است همه چیز را خراب می‌کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در هیچ دورهای به اندازه انتخابات دهم شورای نگهبان برای استحکام آرا اقدام نکرده است خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی! شما چه کاره بودید که کمیته نظارت بر آرا تشکیل دادید، شما عضو مجمع هستید.

آقایهاشمی میگفت پرونده کرباسچی به مجمع برود

وی یاد آور شد: آقایهاشمی در زمان بررسی پرونده کرباسچی شهردار اسبق تهران نیز میگفت این پرونده معضل است، باید بدهند مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی کند. در مجمع هم معلوم بود چه سرنوشتی در انتظار آن است.

آیت ا... یزدی بررسی پرونده کرباسچی را یکی از تاریخیترین محاکمات کشور دانست و با تأکید بر این نکته که دستگاه قضایی و نظام را نباید تضعیف کرد خاطر نشان ساخت: آقایهاشمی! شما چرا قوه قضاییه را محکوم میکنید؟

وی با اشاره به فرمایش رهبری که بنده با دفع مخالفم تصریح کرد: رهبری فرمودند من با دفع مخالفم، اما اگر خودشان نخواهند چه کار میشود کرد، وقتی عدهای نمی‌خواهند در راهی بیایند که همه مردم در آن هستند چه کار میشود کرد.

شما تقابل ایجاد میکنید

استاد حوزه علیمه قم با انتقاد شدید از برخی اظهار نظرهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به مشهد مقدس گفت: ایشان در آخرین سخنان خود که در مشهد ایراد شده بود گفتهاند حکومت سپاه و بسیج دارد ولی این طرفیها هم اساتید، نخبگان و دانشجویان را دارند، سؤال من این‌جاست آقای هاشمی واقعاً این چه حرفی است که شما دارید میزنید؟ شما دارید تقابل ایجاد میکنید بین سپاه و مردم و ... شما دارید مسأله خشونت و حکومت نظامیرا ترویج میکنید در حالی‌که در سپاه هم دانشگاه وجود دارد، در بسیج هم مقامات عالیه دانشگاهی هستند. این چه تعبیر و حرفی است که شما دارید، آقایهاشمی شما بعد از مدتی سکوت را شکستید چه‌کار کرده و چه گفتید؟

وی با بیان این‌که دلمان میخواهد آقایهاشمی جذب شود، در خصوص همسر ایشان نیز اظهار داشت: همسر آقایهاشمی موقع را‡ی دادن گفت: اگر موسوی را‡ی نیاورد این آرا غلط است، شما، کی هستید که این‌جوری حرف میزنید.

آقایهاشمی میخواست پرونده دخترش بسته شود

وی عنوان کرد: در خصوص پرونده دختر ایشان آقایهاشمی به من گفت: این پرونده را ببندید، بنده گفتم ما هر چه از دختر شما دعوت کردیم تا بیایید بررسی کنیم، نیامد.

آیت ا... یزدی گفت: آقایهاشمی در خصوص فرزندش مهدی که به خارج سفر کرده نیز گفته است مهدی ما هیچ مشکلی نداشته و برای کارهای شخصی به خارج رفته، وقتی صحبت پرونده میشود ایشان میگوید فرزندش مشکلی ندارد، اما زمانی که از رئیس قوه قضاییه موضوع را میشنویم جور دیگر میشنویم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: ما در این کشور افرادی مثل آقایان آیت ا... گیلانی و خزعلی داریم که یکی حکم اعدام فرزند خود را صادر کرد و دیگری هم از فرزندش تبری جست.

آیت ا... یزدی با بیان این‌که ما از آقایهاشمی این توقع را نداریم خاطر نشان کرد: ایشان گرفتار این‌گونه زن و بچهها هم هست.

آقای هاشمی! بازی‌های سیاسی را کنار بگذارید

وی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقایهاشمی بیائید بازیهای سیاسی را کنار گذاشته و به رهبری نزدیک شوید؛ مطمئناً رهبری هم استقبال میکنند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: وقتی رهبری بحث توبه را مطرح کرده و این مطالب را به صراحت بیان میکنند، به من و ایشان میگویند.

آیت ا... یزدی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: چرا با حوزههای علمیه بازی میکنید، این اتفاقات با چند واسطه از پولهای آمریکا سرچشمه میگیرد و بالاخره باید یک جور خرج شود.

مقام معظم رهبری تکلیف همه را روشن کرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم سخنان اخیر مقام معظم رهبری را اتمام حجت دانست و تأکید کرد: رهبری در جلسه اخیر حجت را بر همه از جمله سران فتنه، مسؤولان، طلاب، مراجع و... تمام و تکلیف را روشن کردند.

وی بیان داشت: ما اگر به اسلام و انقلاب علاقمندیم باید حمایت از اسلام و ولایت فقیه را سرمشق خود بدانیم.

دبیر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که سران فتنه اخیر کم کم معرفی شدند یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی با هیچ کس شوخی ندارد و آن‌قدر محکم است که هر کس در برابرش بایستد عقب زده میشود و هر چه بیش‌تر بایستد بیش‌تر عقب زده می شود.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 88/9/27::: ساعت 10:33 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 89
    بازدید دیروز: 81
    کل بازدید :344913

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<