سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تدبیر پیر را از دلیرى جوان دوست‏تر مى‏دارم . [ و در روایتى است ] از حاضر و آماده بودن جوان براى کارزار . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز
افسر ارشد بعثی گارد صدام دستگیر شد
افشای بخش های دیگری از جنایات فجیع صدام در کشتار اسرای ایرانی

با دستگیری یک افسر ارشد گارد ریاست جمهوری عراق، بخش های دیگری از جنایات صدام معدوم در کشتار اسرای ایرانی جنگ تحمیلی فاش شد.

به گزارش رجانیوز، دکتر جنابی پژوهشگر عراقی با اعلام این مطلب گفت: این افسر بعثی از جلادان ماشین جنایت جنگی صدام علیه مردم عراق و ایران است که در پرونده خود اوراق سیاه زیادی دارد.

وی ادامه داد: فرد دستگیر شده سرهنگ "عبدالرشید الباطن" نام دارد که بازپرس ویژه گارد ریاست جمهوری عراق در جنگ علیه ملت ایران بوده است.

‌این سرهنگ بعثی به خوبی به زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران مسلط است و قبل از شروع جنگ تحمیلی علیه ایران توسط استخبارات ویژه عراق و صدام برای تحصیل زبان فارسی به تهران اعزام می شود.

عبدالرشید در بهار سال 1975 میلادی (اوایل دهه 50 شمسی) در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و با شروع جنگ و تجاوز بعثی ها به ایران مأموریت می یابد اسرای ایرانی خط مقدم جبهه ها را بازجویی و از آنان کسب اطلاعات نماید.

این افسر بعثی که چند بار مستقیماً به صدام معدوم گزارش داده است، به خاطر جنایات جنگی متعدد، مدال و نشان های زیادی از دیکتاتور بغداد دریافت کرده بود.

عبدالرشید می گوید به دستور فرماندهان ارشد ارتش و به ویژه گارد ریاست جمهوری که مستقیماً از صدام دستور داشتند، بیش از هزار اسیر ایرانی را کشته ام.

این جنایتکار جنگی در جریان بازجویی های خود اعتراف می کند که اسرای ایرانی را قبل از به شهادت رساندن، شکنجه های شدید می داده است. به طور مثال وی در خصوص یک اسیر ایرانی که بر اثر اصابت مین پایش را از دست داده بود، می گوید زمانی که این اسیر را بازجویی می کردند، به علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش نمودم. پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر 2 دقیقه، قطع محل قطع شده را با فندک می سوزاندم تا اینکه تمام انگشتانش را بریدم اما مقاومت حیرت آور او که بسیار هم جوان بود، مرا خشمگین ساخت و با اره پای دیگر او را نیز قطع کردم. اما این اسیر ایرانی هیچ اطلاعاتی نداد.

وی که در پرونده اش کشتار و اعدام های فجیع شیعیان و اکراد عراقی نیز دیده می شود، در 22 سپتامبر 1985 و در سال پنجم جنگ نیز در یک قتل عام اسرای ایرانی، 22 رزمنده جمهوری اسلامی ایران را که همگی زیر 20 سال سن داشتند، با شلیک تیر خلاص بر سر به شهادت می رساند. این اسیران همگی دستهایشان بسته بود و قربانی وحشی گری این جنایتگار جنگی شده اند.

دکتر جنابی اضافه می کند: جنایات عبدالرشید الباطن طی سال هایی به دستور صدام انجام شده است که رژیم منفور بعث مورد حمایت های قدرت بزرگ امریکا، شوروی و کشورهای مدافع حقوق بشر اروپایی قرار داشته است. وی به نقل از این جنایتکار بعثی می گوید عبدالرشید تأیید می کند که صدام در اعدام بیش از 450 اسیر ایرانی مستقیماً و به اتفاق گروهی از همراهان همیشگی خود در تیم حفاظتش دست داشته است.

وی می گوید بر روی برخی از اسرای تیرباران شده، آهک یا مواد شیمیایی یا اسید می پاشید تا اثری از آنها باقی نماند. این بعثی جنایتکار تصریح می کند که تا آنجا که در جریان بوده است، ماشین جنگی جنایات صدام معدوم 6هزار اسیر ایرانی را به شکل فجیعی به شهادت رسانده است.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 87/9/16::: ساعت 9:5 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 138
    بازدید دیروز: 99
    کل بازدید :345061

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<