سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]
ارزش نیوز

«محمد هاشمی» برادر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه کارگزاران 12/8/1387 گفته است: «بر اساس نظرسنجی‌هایی که من از آنها مطلع هستم، خاطرات شیرین مردم از دوران دولت آقای هاشمی است و از آن شرایط تعریف می‌کنند.»

این جمله محمد هاشمی که میل ریاست‌جمهوری کرده‌اند، البته اگر «برادر بزرگتر» آن میل را نداشته باشند، چند پرسش را مطرح می‌کند.

الف. «مردم» به خصوص «مردمی» که هاشمی‌ها با آنها ارتباط دارند چه کسانی هستند؟ آیا آن مردم در زمره ملتی هستند که شعار‌ «فقر و فساد و تبعیض – احمدی‌نژاد بپا خیز» را سر دادند و با یک «یا حسین دیگر» انتخابات 84 را رقم زدند تا «هاشمیسم» در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از عرصه قدرت کنار رود؟

 

 

ب. آیا این مردم اکثریت لِه شده زیر چرخ‌های توسعه‌ای هستند که «فربهی» سرمایه‌داری و تبدیل آن به سرمایه‌خواری را ثمر داد و با هزار فامیل 16 سال قدرت را قبضه کرد؟

 ج. آیا این مردم همان هزار فامیل و وابسته‌های آنها هستند که در ستادهای خودجوش دوران انتخابات؟! از منابع عظیم و پنهان مالی، حیرت‌آور خرج کردند، و کارناوال ابتذال راه انداختند، تا هاشمی رفسنجانی را از صندوق‌ها بیرون بیاید؟

 د. آیا این مردم، شب‌نامه‌نویس‌ها و روزنامه‌نویس‌هایی هستند که از «زمین و هوا آتش باریدند» چرا که «احمدی‌نژاد وارد منطقه ممنوعه» شده بود، و در این آتش‌باران فرهنگ دینی و شعائر اسلامی را بمباران کردند، تا هاشمی به عرصه قدرت بازگردد؟

 هـ. خاطرات شیرین چیست و کدام است؟

گزینه اول: خانواده‌سالاری و ترکتازی شریعت‌ستیز به سردمداری فائزه هاشمی.

گزینه دوم: حیله‌ سیاسی برای بیرون کشیدن خاتمی و اصلاح‌طلبی برانداز او در انتخابات 76

گزینه سوم: پیدایی مافیای قدرت و ثروت که در سه‌سال با انواع حیله‌های اموی‌گونه، دمار از روزگار ملت منتخب احمدی‌نژاد درآورده است.

گزینه چهارم: ترویج فرهنگ هاشمیسم در ادبیات سیاسی و دینی، تفسیر اقتصادی و اجتماعی، تعریف از قدرت مادام‌العمر و ...

 و. جالب است که چند ماه مانده به انتخابات بلندگوی فحاشی کارگزارانی با صدای بلندتر «مرعشی» برای چنگ انداختن بر قدرت گذشته آغاز به کار کرده است. اشتباه کردم. این بلندگوی نظری و هزار ابزار عملی از 27 خرداد 84 یک لحظه از کار!؟ دریغ نداشته است.

در تاکسی، اتوبوس، بانک و مغازه، می‌توان «نظرسنجی» واقعی را دید که مردم چه اسم‌هایی را عوامل مفاسد و مانع مبارزه با مفاسد می‌دانند. و این یعنی «خاطرات شیرین مردم» هم از دوران هاشمی، و هم از دوران خاتمی با پشتوانه هاشمی!

 بدون آن که بخواهم مقایسه عینی انجام دهم، تنها برای عبرت‌گرفتن افرادی که جز به قدرت نمی‌اندیشند، اشاره می‌کنم: همسر شاه معدوم سال‌های پیش گفته بود، روزی در فرودگاه نیویورک (پس از سرنگونی سلطنت) دختر مجاهد خلقی را دیدم. او مرا در آْغوش گرفت و گفت: «ما هرگز خاطرات شیرین دوران شما را فراموش نمی‌کنیم.»

 قطعا «فرح پهلوی» آْن عضو گروهک تروریست منافقین را که روزگاری به دنبال «شاه» شدن، هم شعارهای انقلابی می‌دادند، و هم اعمال انقلابی داشتند! مردم ایران می‌دانند که چه خاطرات شیرینی را از قبل از انقلاب ثبت کرده‌اند.

تاکید می‌کنم این مقایسه فقط برای عبرت قدرت‌طلبانی است که «مردم» را به هیچ می‌گیرند، و با فرهنگ «هاشمیسم» فقط آنچه که خود می‌خواهند می‌نگرند. آیا همواره باید «هاشمی» رئیس‌جمهور باشد یا برادر هاشمی؟

فائزه هاشمی نماینده مجلس باشد و یا لطف کنند و خاتمی را به کار بگمارند؟

نکته قابل توجه. فقط تصویر روی جلد «شهروند ‌امروز» را بنگرید. تفسیر فرهنگ هاشمیسم که بازگشت به قدرت را خانوادگی دنبال می‌کنند، در اذهان زنده می‌شود.

منبع مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 87/8/27::: ساعت 6:39 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 85
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344063

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<