سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه آدمی خوراکش را کم کند، درون شپر نور گردد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز

 

  استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با رجانیوز
نشست رئیس‌جمهور با اقتصاددانان در طول تاریخ کم نظیر بود

 

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با ارزشمند خواندن نشست مشترک دولت با بیش از 100 اقتصاددان برای تبادل نظر و ارایه دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص طرح تحول بزرگ اقتصادی گفت: دعوت رییس جمهور از کارشناسان اقتصادی اگر نگوییم اقدامی بی نظیر اقدامی کم نظیر در طول تاریخ ایران بود.

 

دکتر ابراهیم رزاقی در گفتگو با رجانیوز با بیان اینکه در این نشست تنها از طرفداران دولت دعوت نشده بود، گفت: دعوت از منتقدان سرسخت دولت و محدودنکردن نشست به افراد محدود در اتاق های دربسته، و همچنین نوع مباحث مطرح شده در این جلسه، شائبه سیاسی بودن نشست را از بین برد و نشانه های دموکراسی را بروز داد.

 

وی نفس برگزاری این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حتی اگر هم دولت به نظرات خود اکتفا کند، نفس برگزاری چنین جلساتی ارزشمند است و باید از آن تمجید شود.

 

این استاد دانشگاه که از سخنرانان این نشست نیز بود، درخصوص مطالب مطرح شده توسط برخی مدعوین گفت: با کمال تأسف برخی از سخنرانان با شکستن شأن جلسه سخنانی را بر زبان جاری کردند که علاوه بر اینکه مخالف فضای علمی حاکم براین نشست بود، بلکه همراه با توهین و استهزا بود.

 

رزاقی با تحسین بر انگیز خواندن تحمل مخالف از سوی دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: اینکه کسی برخی عملکردهای رئیس جمهور و اعضای دولت را قبول نداشته باشد، اشکالی ندارد اما بالاخره باید بداند که ایشان منتخب مردم است و از توهین پرهیز کند.

 

رزاقی طرح تحول اقتصادی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: البته نه تنها این دولت بلکه هیچ دولتی توانایی اجرایی کردن آن را به طور کامل ندارد.

 

وی در این رابطه توضیح داد: کسانی که طی 30 سال گذشته میلیاردها میلیارد ثروت کسب کرده اند، بدون شک مانع اجرای این طرح می شوند.

 

به گفته این کارشناس اقتصادی، دولت بایستی یکی از محورهای اساسی و اصلی این طرح را برگزیده و با تمام توان اقدام به اصلاح آن نماید.

 

رزاقی مهمترین محوری را که دولت بهتر است تنها بر آن تمرکز کند، اصلاح نظام مالیاتی ذکر کرد و گفت: افرادی که از راههای نادرست همچون دلالی، انحصار، احتکار و... به درآمدهای بالا دست می یابند و از مالیات گریزانند، اصطلاحاً به "مفت خوری" عادت می کنند لذا این گروه برای حفظ شرایط کنونی از طریق شبکه های مختلف، اقدامات وسیعی را در این راستا صورت می دهند.

 

وی با بیان اینکه با اقداماتی که این گروه انجام می دهند، عملاً مفت بری به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل می شود، افزود: با مشروعیت یافتن فعالیت های آنها، نفوذ فساد توسط این گروه در دیگر اقشار به راحتی حاصل می شود، به طوری که حتی می توانند به زیر سوال بردن هویت ملی بپردازند یا فراتر از آن موجبات ایجاد آشوب را فراهم نمایند.

 

رزاقی تأکید کرد: عدم وصول مالیات ها خود یکی از عواملی است که به مفت بری و تمایل به مشارکت درفعالیتهای مفید و موثر در تولید کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه مالیات در کشور ما در حاشیه قراردارد گفت: 30 درصد از درآمدهای دولت از طریق مالیات تأمین می شود که از همین میزان نیز حدود 15 درصد از طریق مالیات بر واردات تامین می گردد که در واقع مالیات واقعی در ایران 15 درصد است.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 87/4/17::: ساعت 5:15 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 84
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344062

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<