سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات] را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]
ارزش نیوز

سید حسن نصرالله: افتخار می کنیم عضو حزب ولایت فقیه هستیم
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در اجتماع باشکوه مردم بیروت که به مناسبت پیروزی جدید حزب الله در اجلاس دوحه برگزار شد، تاکید کرد حزب الله افتخار می کند که عضو حزب ولایت فقیه است.
به گزارش شبکه خبری المنار، سیدحسن نصرالله اظهار داشت: فرعون زمان ما آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، برخی فکر می کنند که ما ضعیف هستیم و فرزندان ما را قتل عام می کنند و حرمت زنان و خاندان ما را محترم نمی شمارند ولی فراموش کرده اند که وعده خداوند چگونه است و به ما کمک می کند. وی افزود، مقاومت نمونه بارز و راهبردی بسیار مستحکم در دو عرصه است، راهبرد آزادسازی و راهبرد دفاعی.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد، ما در راهبرد دفاعی از ملت در برابر تهدیدهای دشمنان دفاع خواهیم کرد.
این پیام مشترک ما به مردم لبنان و به تمام گروه های مقاومت فلسطینی است همچنین به مقاومت عراق.
وی افزود، زمانی که رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در سال 1978 حمله کرد و بخشی از جنوب لبنان را اشغال کرد ما منتظر بودیم که جامعه بین الملل و بالاخص جهان عرب به کمک ما بشتابد، در حالی که جامعه عربی ساکت ماند و هیچ کس کمکی به ما نکرد.
وی تصریح کرد در سال 1982 به لبنان حمله شد و این خواست کسانی بود که دشمن لبنان بودند و می خواستند که اسرائیل به لبنان حمله کند.
در آن زمان لبنانی ها دچار دودستگی شدند و در مورد اینکه چگونه باید با اشغالگران برخورد شود شکاف در میان لبنانی ها ایجاد شد.
برخی بی طرفی را پیش گرفتند برخی مانند آنتوان لحد راه مزدوری را پیش گرفتند، برخی منافعشان با اشغالگران یکی بود که سکوت را در پیش گرفتند و یک گروه بودند که با اشغالگران مخالفت کردند ولی راه مبارزه را پیش نگرفتند، تنها یک گروه بود که با اشغالگران در افتادند و خون خود را فدای منافع ملتشان کردند.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت، در فلسطین و عراق هم همین وضعیت است و چنددستگی وجود دارد.
وی تاکید کرد، آزادی سرزمین و آزادی انسانیت و آزادی اسراء با خون و شمشیر به دست می آید.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد، مقاومت به توان خود تکیه دارد و در این میان تنها کشورهایی که از مقاومت حمایت کردند ایران و سوریه است که ما از ایشان قدردانی و حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد، امروز هر ثمره ای که در فلسطین محقق شده از اول تاکنون به خاطر جهاد و مقاومت مردم این کشور بوده است.
وی خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی بار دیگر از جنوب لبنان عقب نشینی کرد و بار دیگر در حالی که در مذاکرات جا می زد پیروزی دیگری محقق شد.
سیدحسن نصرالله گفت، امروزه از لبنان تا فلسطین بر همه ثابت شده است که ملت های لبنان و فلسطین اجازه نمی دهند که بار دیگر موضوع نکبت تکرار شود.
وی اضافه کرد، در عراق هم اشغالگری آمریکائیان عیان و آشکار است و بخشی از عراقی ها به مذاکره و بخشی به مقاومت متوسل شدند.
وی اظهار داشت، امروز در عراق رسوایی آمریکا و بازی و فریب ایجاد دموکراسی کاملاً بر همگان فاش شده است.
آمریکائیان از پارلمان و دولت عراق چه می خواهند؟ می خواهند اشغالگری آمریکا رسمیت یابد. سیدحسن نصرالله گفت، آمریکا می خواست پروژه اسرائیل بزرگ را از نیل تا فرات محقق سازد ولی این طرح و اندیشه در جنوب لبنان با شکست مواجه شد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت، من به نام ملت لبنان خطاب به ملت عراق می گویم که عراقی ها موضع سیاسی خود را اعلام کنند تا تاریخ در رابطه با آنها قضاوت کند.
وی تاکید کرد، ما عراق را امروز دعوت به انتخاب گزینه مقاومت می کنیم، راهبردی که ملت لبنان و فلسطین آن را برگزیدند، ما نیز نمونه بارزی را در راهبرد دفاعی ارائه دادیم.
سیدحسن نصرالله گفت، چگونه یک مقاومت کوچک توانست بزرگترین دستگاه نظامی منطقه خاورمیانه را شکست دهد، بنابراین ما بزرگترین راهبرد نظامی را که حتی در دانشگاه ها تدریس نمی شود در عمل به اجرا درآوردیم.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت، ما با تمام افتخار و به نام ملت قهرمان لبنان اعلام می کنیم که مقاومت لبنان توانست جنگ و تجاوز رژیم صهیونیستی را شکست دهد.
وی تصریح کرد، پس از شکست رژیم صهیونیستی در لبنان احتمال حمله آمریکا به ایران کاهش یافت. سیدحسن نصرالله تاکید کرد، با افتخار می گویم که اسرائیل و آمریکا شکست خوردند، ملت شریف لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را شکست داد، و از این به بعد اسرائیل دیگر هرگز نمی تواند به صورت جدی در منطقه بجنگد.
وی همچنین خاطر نشان کرد، حتی پس از اینکه بوش به منطقه آمد و به رژیم صهیونیستی چراغ سبز داد برای حمله به غزه، ولی اسرائیل حساب کار خود را کرد و فهمید که دیگر نمی تواند در مقابل ملت های مقاوم منطقه ایستادگی کند.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت، فرعون زمان ما جرج بوش وقتی به منطقه آمد و نکبت را نادیده گرفت و از اسرائیل حمایت کرد و مقاومت فلسطین، لبنان و عراق را نادیده گرفت بداند که اسرائیل رو به زوال است و حزب الله باز هم شکست سختی به اسرائیل خواهد داد.
وی همچنین تاکید کرد، بوش بداند که اسرائیل رو به زوال است و حق با حزب الله است.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت، از دولت های عربی و از دولت لبنان می خواهم که به صورت جدی راهبرد مقاومت و دفاع را در نظر داشته باشند. ما به راهبردی برای آزادسازی مزارع شبعا و بلندی های «کفر شوبا» نیاز داریم و برای آزادسازی اسراء هم برنامه داریم.
سیدحسن نصرالله گفت، من در بنت جبیل سخنرانی کردم ولی شرم داشتم که پیروزی را از آنجا اعلام کنم و آن را به کل ملت های اسلامی و عربی تبریک بگویم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت، من و مقاومت وظیفه خود را انجام دادیم و از کسی انتظار هدیه و پاداش نداریم. من در بنت جبیل گفتم که حزب الله به دنبال دولت و قدرت نیست. ما جنایتکاران را تحویل دادیم و از دولت خواستیم کنترل نوار مرزی را به دست بگیرد و موضع خود را تغییر ندادیم. وی همچنین افزود، اما دولت چه کرد، هشت سال گذشت و همواره به دنبال قدرت بودند. به مناطق محروم نرفتند فقط مالیات گرفتند ولی ما در آنجا به دنبال تغییرات در کالبد سیاسی نبودیم.
وی گفت، جناح حاکم با حمایت خارجی ها از ما می خواستند که سلاح خود را تحویل دهیم ولی ما حرمت خود را نگه داشتیم و به نام حزب الله باز هم تکرار می کنم که ما قدرت نمی خواهیم، تسلط نمی خواهیم زیرا لبنان کشوری خاص با طایفه های خاص است.
دشمن به خیال آن که به ما تهمت می زند می گوید حزب الله عضوی از حزب ولایت فقیه است. اما من اعلام می کنم افتخار ما آن است که عضوی از حزب ولایت فقیه هستیم.
رهبر حزب الله لبنان تصریح کرد ، من قول می دهم که اسرای لبنان در اسرائیل را آزاد می کنیم.
وی افزود، ما نمی خواهیم در لبنان جنگ طایفه ای درگیرد ما می خواهیم لبنان را از وعده تابستان گرمی که فرعون(بوش) وعده داده بود برحذر داریم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت، من بار دیگر اعلام می کنم که ما خواستار مشارکت ملی واقعی هستیم، خواستار همکاری هستیم و نمی خواهیم گروهی بر گروه دیگر چیره شود؛ ائتلاف واقعی باید در لبنان شکل گیرد.
وی تأکید کرد، من از اجرای اصلاحات در لبنان حمایت می کنم و از حزب ولایت فقیه (حزب الله) اعلام می کنم که خواستار اصلاحات در لبنان هستیم.
سیدحسن نصرالله گفت، همه جهان می دانند که دوستان ما هیچ چیزی را به ما تحمیل نمی کنند ما در اجلاس دوحه صاحب تصمیم بودیم.
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات اخیر این کشور تصریح کرد، در روزهای اخیر زخم های عمیقی در جامعه رخ داد و ما را در برابر دو گزینه قرار داد و مسئولیت ما این است که یا زخم ها را عمیق تر کنیم و یا مداوا کنیم و بهبود ببخشیم ولی ما طرفدار بهبود زخم ها و اتحاد هستیم.
سید حسن نصرالله گفت، من در اینجا در جشن پیروزی و جشن آزادسازی از دولت قطر، وزرای عرب، دبیرکل اتحادیه عرب و تمام کسانی که در اجلاس دوحه برای رسیدن به توافق گروه های لبنانی تلاش کردند قدردانی می کنم.
وی اظهار داشت، در مورد سلاح بار دیگر تاکید می کنم که سلاح مقاومت برای مقابله با دشمن و آزادسازی سرزمین و دفاع از خاک لبنان است و برای اهداف سیاسی نیست.
سید حسن نصرالله تاکید کرد این سلاح برای دفاع از ملت، دولت و تمامیت ارضی لبنان است و علیه گروه یا حزب خاصی نیست.
وی اضافه کرد، دولت از این سلاح نباید برای انجام پروژه های کشورهای خارجی استفاده کند، یا مثلا از قدرت مقاومت در برابر اسرائیل کم کند بلکه باید بالعکس این سلاح فقط دشمن صهیونیستی را نشانه رود و در جهت منافع ملت لبنان و دفاع از آنها استفاده شود.
وی همچنین گفت، انتخاب میشل سلیمان باعث امیدواری مردم شد به خصوص سخنان ایشان در مورد این که در آینده با هوشیاری عمل خواهد کرد. و آرامش به لبنان بازخواهد گشت. سیدحسن نصرالله گفت، ایجاد وحدت ملی و تشکیل دولت وحدت ملی برای حزب الله یک پیروزی بود چرا که نشان داد که در لبنان هیچ گروهی نباید بر گروه دیگر حاکم باشد. وی تصریح کرد، اعتصابات ما در طول یک سال گذشته به خاطر تشکیل دولت وحدت ملی بود. من قبلا هم در آنجا به شما وعده پیروزی دادم و منظور من پیروزی یک گروه بر گروه دیگر نبود بلکه هدف من پیروزی کل لبنان و دولت وحدت ملی بود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: سه شنبه 87/3/7::: ساعت 6:20 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 39
    بازدید دیروز: 85
    کل بازدید :344654

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<