سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

 متن زیر قسمت کوتاهی از کتاب "خاطرات عزت شاهی" خاطرات یکی از قدیمی ترین مبارزین رژیم پهلوی که بنا به گفته دیگر مبارزین آن دوره بی رحمانه ترین شکنجه ها را در دوره طولانی زندانش متحمل گردید مربوط به استعفای او از حضور در کمیته در اوایل دهه شصت و چندی پس از ریاست عل فلاحیان وزیر اطلاعات دولت آقای هاشمی رفسنجانی و در اعتراض به عملکرد و ی و باندش می باشد.

در قسمت های دیگری از کتاب "خاطرات عزت شاهی" چاپ انتشارات "سوره مهر" به تاریخ مهر 1385 به نقش آقای هاشمی رفسنجانی و دامادها و بستگان نزدیک ایشان در حمایت بی دریغ از "منافقین" سازمان مجاهدین خلق از جمله دریافت وجوهات شرعی از مردم و پرداخت آن به منافقین، نامه نگاری با امام خمینی (ره) برای جلب حمایت ایشان از منافقین که بی نتیجه ماند و .... اشاره شده است مثلا در صفحه 558 آمده است:

انتقادات خود را نزد آقای هاشمی مطرح کردیم و گفتیم: ایدئولوژی آنها چنین است و چنان (اشاره به ایدئولوژی ضد اسلامی مارکسیستی سازمان مجاهدین) شما حواستان جمع باشد. اما او ما را محکوم کرد و گفت: شماها می خواهید شق عصای مسلمین بکنید، اینها حافظان نهج البلاغه و قران هستند"

لازم به ذکر است عزت شاهی پس از این استعفا با پشت سرگذاشتن سال ها تجربه مبارزاتی و رهایی از ضربات مهلک ساواک و شکنجه های روحی و جسمی و زندان با جسم و جانی آسیب دیده و مدت کوتاهی حضور در نظام نوپای انقلابی- جمهوری اسلامی- به زندگی عادی و فقیرانه خود در میان مردم بازگشته و فقط به نظاره وقایع سال های بعد و آغاز و تبعات آن نشست. چرا؟! این سوالی است که پاسخش را شاید بتوان در خاطراتش جست.

نوسازی شما را دعوت می کند به خواندن این کتاب که مملو از نکات ناگفته و مجهول تاریخ انقلاب است.

«من در متن استعفا به ارزیابی روند و روال جدید پرداختم و به تفکر وارد شده به کمیته از سوی فلاحیان و اطرافیانش خدشه وارد کردم.

با آمدن فلاحیان در سیاست های کلی و جزئی کمیته تغییرات اساسی ایجاد شد، اما آنچه مشهود بود بریز و بپاش و اسراف در تمامی شئون و مراتب کمیته بود.

لازمه این اسراف، اخذ بودجه و تامین اعتبار بود. در دوره های قبلی در شش ماهه اول سال مقدار کمی از بودجه مصرف می شد، اما در این دوره هنوز بودجه تخصیص نیافته مصرف می شد. بدین ترتیب در پایان سال با کسری بودجه مواجه می شدند. در آن زمان کمیته حدود 11 میلیارد تومان بودجه داشت که در دوره آقای مهدوی و برادرش باقری کنی، کلی از بودجه زیاد می آمد که به خزانه دولت برمی گرداندند. ولی در دوره آقای فلاحیان در همان سال اول که من بودم، پس از گذشت چهار ماه حدود 3 میلیارد از بودجه خرج شد و بعد بقیه اش هم مصرف شد که هیچ، کلی هم کسری بالا آورد.

تز فلاحیان و اصفهانی این بود که کسری بودجه بهتر از مازاد بودجه است و سبب افزایش آن در سال آتی خواهد شد. لذا در پایان سال به دلیل این که با مازاد بودجه مواجه نشوند، شروع به خرید وسایل و اقلام غیر ضروری می کردند. یکبار تعداد زیادی ماشین بنز از خارج وارد کردند، و دادند دست بچه های جوان و کم سن و سال کمیته، یکی زد به تیر چراغ برق، یکی زد به جدول، یکی در خیابان تصادف کرد، خلاصه همه را از بین بردند. بعد هم آنها را تحت عنوان مازاد بر احتیاج فروختند.

آنها می خواستند کمیته را شبیه سازمان سیا کنند، یگان دریایی و یگان هوایی درست کردند، و چون حساب و کتابی نبود هر کسی هر طور می خواست عمل می کرد. سلیقه ای و حسب ارتباطش معاملات می نمود. نه بر اساس مصوبات مجلس و دولت، با همین رویه مقدار معتنابهی اسلحه و مهمات خریدند، تعدادی را به کلاس های زبان فرستادند تا پس از یادگیری زبان خارجی برای انجام معاملات سلاح و مهمات و بی سیم و ... به خارج بروند، خدا می داند  که ایشان در آن سال ها چه معاملاتی انجام دادند. بعدها این روند در وزارت اطلاعات آقای فلاحیان نیز دنبال شد، در واقع این وزارت خانه در دوره او بیشتر به وازت خانه بازرگانی و تجارت می ماند تا اطلاعات.

این حیف و میل ها به جد مرا ناراحت می کرد و روحم را آزار می داد، اما کاری از دستم برنمی آمد.

قبلا در اتاق رئیس کمیته از میزهای قدیمی و چوبی نقش و نگاردار وجود داشت، وقتی آقای فلاحیان آمد آنها را کنار گذاشت و میز شیشه ای جایش نهاد، زیر آن هم یک "تردمیل" قرار داده بود که هنگام صحبت و کار کردن بازی هم می کرد.

من تمام این مطالب را در استعفا نامه ام آوردم، و تاکید کردم که حال بر شما ثابت شد که ما باند نیستیم، خاصه باند لاجوردی، چراکه من هرگونه باند و باند بازی را محکوم می کنم و آن را خیانتی بیش بر سر انجام وظایف نمی دانم. شما ما را محکوم به باند بازی می کنید ما به شما تحمیل شده بودیم و شما صبر می ورزیدید!

شمایی که دچار این اسراف ها شدید و برای خودتان بروبیایی درست کرده اید، ماشین ضد گلوله سوار می شوید محافظ دارید و دفتر و دستکی به هم زده اید. من از شما می خواهم برای خاطر خدا هم که شده بیایید بروید سری هم به قبر شهدا بزنید، ببینید و از خود بپرسید که ایشان برای که و چه کشته شده اند. مردم در زیر بار مشکلات مالی ناشی از جنگ کمر خم کرده اند و شما برای خود این طور زندگی درست کرده اید، این جور حیف و میل می کنید؟!! اگر وحشت دارید روزها در ملا مردم ظاهر شوید، شما که ماشین و امکانات دارید شب سری به قبرستان شهدا بزنید.

جالی اینکه آنها همه این بریز و بپاش ها و حیف و میل ها را مرتکب می شدند و اگر کسی به آنهاخرده می گرفت می گفتند ما نماینده ولی فقیه هستیم و چنین تشخیص می دهیم. و بقیه هم باید به این تشخیص عمل کنند، ولی من این طور نبودم اگر همین نماینده ولی فقیه می گفت: این لیوان را بگذار فلان جا، می پرسیدم چرا؟ می گفت: شما کاری به این حرف ها نداشته باش، من می گویم بگذار! شمات هم بگو چشم! می گفتم: نشد! من اگر این لیوان را بگذارم لب میز می افتد زمین و می شکند. می گفت: به تو چه مربوط است، من نماینده ولی فقیه هستم، هر چه می گویم باید انجام شود. می گفتم: والله که من ولی فقیه و نماینده این جوری را قبول ندارم. و مطمئن هم هستم که خود ولی فقیه هم این وضع و این شکل از تبعیت را قبول ندارد، شما اگر راست می گویید بیایید وقت ملاقات از ولی فقیه بگیریم و برویم نزد ایشان، بپرسیم که آیا این کار شما صحیح است با نه؟! اگر گفتند تبعیت کنید، ما هم روی چشمان می گذاریم، اما من مطمئنم اگر ایشان بداند که شما این گونه عمل می کنید با شما برخورد خواهند کرد.

بعد از تهیه چنین استعفانامه ای، آن را در پاکتی گذاشته مهر و موم کردم و بردم پیش آقای اصفهانی، گفتم: این استعفانامه را بدهید به آقای فلاحیان و خداحافظ! گفت: خودتان ببرید و بدهید. گفتم: مگر شما همیشه نمی گفتید که باید سلسله مراتب رعایت شود. خب آقای فلاحیان مسئول شماست و شما هم مسئول من هستید، به قول خودت من رئیس دفترت هستم، پس باید شما این استعفا نامه را به ایشان بدهید.»    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 86/9/18::: ساعت 8:2 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 44
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343938

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<