سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین برادران کسى است که براى او به رنج افتى . [ چه رنج افتادن مستلزم مشقّت است . و این شرّ را برادرى که براى او به رنج افتاده‏اند سبب شده . پس او بدترین برادران است . ] [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

روزنامه الشرق الاوسط از اینکه پیش از این از هاشمی و خاتمی برای شرکت در اجلاس سران شورای همکاری خلیج (فارس) دعوت نشده اما از احمدی نژاد دعوت شد، انتقاد کرد.

 به گزارش رجانیوز، طارق الحمید سردبیر الشرق الاوسط در مقاله ای با بیان این مطلب، افزود: معلوم نیست چه منطقی پشت سر دعوت ازاحمدی نژاد به این کنفرانس بود، به ویژه که یکی ازعلل تأسیس شورای همکاری خلیج (فارس) متحد کردن کشورهای عضو این شورا برای مقابله با خطرات ناشی ازصدور انقلاب ایران بود. حال معلوم نیست چه چیزی تغییر کرده که این شورا از رئیس جمهور این کشور دعوت کرد تا درکنفرانس سران این شورا شرکت ودرباره صلح وامنیت منطقه خلیج (فارس)سخنرانی کند.

 نویسنده این مقاله که ارتباط گسترده ای با شاهزاده های سعودی دارد، خبر داد که با پرسش از برخی مسئولان کشورهای عضو این شورا تلاش کرده است تا علت دعوت از احمدی نژاد را بفهمد اما پاسخی قانع کننده نشنیده است.

 طارق الحمید که وابستگی بسیاری به امریکا دارد و هفته گذشته خواستار عدم خروج امریکا از عراق شده بود، در ادامه نوشت: اگر این شورا سران یکی از کشورهای عرب مانند مصر یا سوریه را دعوت می کرد قابل قدردانی بود اما دعوت از احمدی نژاد صرفاً به تحکیم پایگاه وی درمیان مردم ایران منجر می شود و سودی برای کشورهای عضو این شورا ندارد.

 این روزنامه سکولار چاپ لندن افزود: اگر این شورا از محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران دعوت می کرد قابل فهم بود، زیرا خاتمی طرفدار مذاکره وهمزیستی مسالمت آمیز است و اگر از هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق این کشور دعوت می کرد نیز منطقی بود زیرا هاشمی شخصیتی پراگماتیست (عملگرا) است و کشورهای عضو این شورا می توانستند به توافقی سیاسی با وی دست یابند اما دعوت ازاحمدی نژاد نه قابل فهم ونه منطقی بود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: جمعه 86/9/16::: ساعت 10:8 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 67
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344045

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<