سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانش انسان افزون شود، بر ادبش افزوده و بیم وی از پرودگارش، دو چندان شود . [امام علی علیه السلام]
ارزش نیوز

انگیزه اصلی سایت وابسته به دبیر مجمع تشخیص مصلحت از انتشار 2 بخش جنجالی خاطرات هاشمی رفسنجانی، پاسخی به برخی از خاطرات وی می باشد که در آنها محسن رضایی به بی تدبیری، عدم ثبات و اهمال متهم شده است.

به گزارش رجانیوز، انتشار 2 قسمت از خاطرات هاشمی رفسنجانی که به ادعای تمایل امام (ره) به کناره گیری از رهبری و موافقت ایشان با حذف شعار مرگ بر امریکا در سال 63 مربوط می شد، واکنشهای متفاوتی را در میان گروههای سیاسی و رسانه ها برانگیخت اما با این حال، تاکنون بحث پیرامون انگیزه سایتی که برای اولین بار نسبت به درج این خاطرات اقدام کرد، صورت نگرفته است.

 این سایت که وابسته به دبیر مجمع تشخیص مصلحت می باشد، از میان بیش از 600 صفحه از خاطرات هاشمی اقدام به انتشار 2 پاراگراف کرد که به دلیل مغایر بودن ادعاهای مطرح شده در آن با مشی و صریح نظرات علنی امام (ره)، بروز واکنشهای منفی علیه هاشمی کاملاً قابل پیش بینی بود.

 با این حال، سایت مذکور که خود جرقه این آتش را زده بود، پس از بالا گرفتن انتقادات از هاشمی، در چرخشی 180 درجه ای، در خبری عنوان کرد این مطالب در خاطرات سال 62 هاشمی نیز ذکر شده بوده و انتقادات اخیر از هاشمی به دلیل در پیش بودن انتخاب رئیس مجلس خبرگان است!

 این در حالیست که خبرنگار رجانیوز کسب اطلاع کرد، برخی خاطرات هاشمی رفسنجانی که در انتقاد از محسن رضایی بوده و وی متهم به بی تدبیری، عدم ثبات و اهمال در فرماندهی سپاه شده است، دلیل اصلی انتشار 2 بخش جنجالی از خاطرات سال 63 هاشمی بوده است.

 هاشمی رفسنجانی در صفحه 210 خاطرات خود می نویسد: ساعت چهار بعد از ظهر، جلسه ای با فرماندهان ارتشی و سپاهی تشکیل شد. آقای خامنه ای هم [به جلسه] رسیدند؛ به روال دیروز بحث ها ادامه یافت. مسئولان جهاد سازندگی، توضیحات خوبی درباره تهیه امکانات برای عبور از آب دادند. ابتکارات جالبی در تعمیر پل های پی.ام.پی و ساحل سازی واستفاده از طراده ها و کانال کشی دادند. [با ارائه این ابتکارات] بخشی از اشکالات مهم جلسه دیروز را رفع کردند. بعد از رفتن آنها، باز مخالفان طرح، از افسران ارتش و فرماندهان سپاه، مشکلات جدیدی را مطرح کردند. عجیب این بود که آقای [محسن] رضایی و آقای موسوی قویدل که خودشان طرح را تهیه و امضا کرده بودند، به شدت با طرح مخالفت کردند.

 همچنین در صفحه 213 آمده است: عصر، با حضور آقای خامنه ای، جلسه ای با آقایان صیاد و محسن رضایی داشتیم. صیاد از طرح اروند (والفجر7) دفاع کرد ولی آقای رضایی مخالف بود. پس از مقداری بحث، معلوم شد که ایشان به طور کلی با عملیات در جنوب مخالف است و از اول هم مخالف بوده اند. به ایشان اعتراض شد که چرا چند ماه وقت مملکت و این همه نیروها را تلف کرده و با صراحت برخورد نکرده اند؛ جواب درستی نداشت و طرح درستی برای عملیات، در جای دیگر هم نداشت.

 در صفحه 222 کتاب به سوی سرنوشت، آمده است: بعد از نماز صبح و احساس سلامتی نسبت به وضع دیروز، مشغول مطالعه شدم. ساعت نه صبح، احمد آقا آمد. گفت [محسن رضایی] فرمانده سپاه به امام نامه نوشت و وضع جبهه ها و عملیات را توضیح داده است. و از فشاری که برای انجام عملیات وارد می آید، گله کرده و گفته به ما اگر مهلت بدهید، دو ساله جنگ را با پیروزی تمام می کنیم.

 رفسنجانی در صفحه 248 کتاب خاطرات سال 63 می افزاید: آقای [محمد مهدی] ربانی املشی هم، تلفنی اجازه رفتن به مکه را می خواست، که موافقت نکردم. حاج احمد آقا آمد و اطلاع داد که امام نظر خاصی در مورد وزیر دفاع ندارد. [چون در این مورد، از امام] سئوال کرده بودیم. گفت [آقای محسن رضایی] فرمانده سپاه، مرتباً به امام نامه می نویسد که فشار و عجله در انجام عملیات نشود. سوءظن دیگری برای بعضی پیش آمده که فرماندهان سپاه از طریق تأخیر عملیات، درصدد کسب امتیازات بیشترند.

 همچنین در پاورقی صفحه 293 به نقل از رحیم صفوی درخصوص محسن رضایی آمده است: در خصوص فشار مسئولان بر سپاه برای تحرک در جبهه های جنگ، سردار رحیم صفوی می گوید: «رفتیم پیش آقای هاشمی، ایشان گفت شما ترسیده اید. شما به تردید افتاده اید. یک کاری بکنید. مگر حواس شما نیست که متکی به مردم هستید. مردم اگر ببینند بازار جنگ داغ و گرم نیست، رها می کنند و پشتیبانی نمی کنند. یک کاری بکنید. ما نمی دانستیم برادر محسن به آقای هاشمی چه قولهایی می دهد، اما می آید فشارهایی به ما می آورد. این فشارها برای ما اثری ندارد، زیرا با امکاناتی که در دستمان هست، می دانیم نمی شود عملیات بزرگ انجام داد، ولی به هرحال فشارهای شدید ادامه دارد. این را یک جا نوشتم که ما حتی یک بار لبخند از فرمانده مان ندیده ایم، چهار سال از جنگ می گذرد، یک تبسمی هم ندیدیم، ایشان داشته باشد.»   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/6/26::: ساعت 11:15 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 39
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344017

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<