سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى نهفته در زیر زبان خویش است . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

     اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و همواره تصمیمات این مجلس جزو مهمترین و تأثیر گذارترین تصمیمات جمعی در کشور می‏باشد چرا که این تصمیمات مستقیماً با بالاترین مقام یعنی جایگاه رهبری در ارتباط است و وظیفه ی انتخاب رهبر و نظارت بر کار این مقام را بر عهده دارد.
پس از درگذشت عالم ربانی، آیت الله علی اکبر فیض ( مشکینی ) که ریاست هر سه دوره ی گذشته و یک سال اخیر چهارمین دوره ی مجلس خبرگان را بر عهده داشت، گمانه زنی‌ها‌ از هم اکنون برای جانشینی وی آغاز شده است.
هر چند که بر اساس آیین نامه ی داخلی مجلس خبرگان، در صورت درگذشت رئیس این مجلس، اداره ی امور مجلس بر عهده ی نواب رئیس می‏باشد و جلسه ی فوق العاده ای در این خصوص تشکیل نخواهد شد، اما حساسیت این موضوع به دلیل نقش و جایگاه مهم آن باعث می‏شود که حدس و گمان‌ها‌ از هم اکنون در مورد ریاست این مجلس پس از آیت الله مشکینی، در فضای سیاسی کشور به وجود آید.
کما اینکه این روزها گزینه‌ها‌ی از قبیل‌ها‌شمی رفسنجانی، آیت الله‌ها‌شمی شاهرودی، آیت الله مصباح یزدی در برخی از رسانه‌ها‌ بخصوص جراید دوم خردادی به عنوان چهره‌ها‌ی احتمالی کسب این جایگاه معرفی شده و در تحلیل‌ها‌ و گزارشات خود سعی در مصادره و استفاده به مطلوب برخی از این افراد کرده اند. روزنامه‌ها‌ی دوم خرداد که از فردای ارتحال آیت الله مشکینی، سوژه ای اصلی و تیر خود را به این موضوع یعنی جانشینی آیت الله مشکینی در مجلس خبرگان اختصاص دادند، در گزارشات خود، گمانه زنی‌ها‌ را به روی‌ها‌شمی رفسنجانی معطوف کرده و با قطعی دانستن انتخاب وی به عنوان جانشین آیت الله مشکینی، تلاش‌ها‌ی خود ساخته ی حامیان دیگر کاندیداها از جمله آیت الله مصباح را بی اثر و بی فایده قلمداد کردند که البته در این میان، کارگزاران با توجه به سابقه وابستگی به‌ها‌شمی تلاش‌ها‌ی گسترده ای را در این خصوص انجام دادند.
اما بر اساس شنیده‌ها‌، پروژه ی جدید این گروه در این خصوص کلید خورده و به احتمال فراوان باید در روزهای آتی منتظر شنیدن خبر انصراف‌ها‌شمی از کاندیداتوری برای ریاست مجلس خبرگان باشیم.  ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: دوشنبه 86/5/15::: ساعت 4:44 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 33
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343927

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<