سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دروغ نگفتم و دروغ نشنودم ، و گمراه نشدم و کسى را گمراه ننمودم . [نهج البلاغه]
ارزش نیوز

حجت الاسلام سیدحمید روحانی:
رفسنجانی هیچ گاه روحیه انقلابی نداشت

حجت الاسلام سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ادعاهای هاشمی درباره مخالفت امام(ره) با شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران اظهار داشت: اهداف،‌ آرمان‌ها و رهنمودهای امام ریشه در احکام اسلام داشت و برگرفته از قرآن بود. امام هیچ وقت سخن و مطلبی منهای موازین اسلامی و احکام الهی بیان نکردند؛ آن چه را که دستور می‌دادند و بر آن تاکید داشتند و پا می‌فشردند برگرفته از قرآن بود.

روحانی ادامه داد: مساله مرگ بر آمریکا به حقیقت دستور قرآن است. خداوند دوست ندارد کسی صدا به ناسزاگویی بلند کند و مگر آن کسی که مورد ظلم قرار گرفته است. آمریکا به عنوان شیطان بزرگ به ملت ایران ظلم‌های فراوانی کرد که در تاریخ انقلاب محفوظ است؛ بنابراین مبارزه با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا یک دستور قرآنی است که امام نیز بر آن تاکید داشتند.

وی یادآور شد: آقای هاشمی به چند علت موضوع حذف شعار مرگ برآمریکا را مطرح می‌کند؛ علت اول این است که آقای هاشمی هیچ وقت یک مرد انقلابی نبود و خود ایشان در کتاب آقای زیباکلام تحت عنوان هاشمی بدون روتوش می‌گوید که اگر شاه به اصل دوم متمم قانون اساسی عمل می‌کرد و مقداری فشار و استبداد را کاهش می‌داد، احتیاجی به انقلاب نبود. بنابراین ایشان روحیه انقلابی نداشت.

این تاریخ نویس معاصر کشورمان درباره علت سکوت موسسه حفظ آثار امام درباره تحریفات اندیشه‌های امام راحل گفت: موسسه حفظ و نشر آثار امام یک موسسه خنثی‌ شده است و آن رسالت و ماموریتی که سید احمد آقا دنبال می‌کرد به کلی فراموش گردیده است.

وی تاکید کرد: واقعاً موسسه از مسیر خود منحرف شده است و باید یک فکر اساسی شود.

روحانی با اشاره به توهین اخیر به شهدا و امام شهدا تاکید کرد: ملت ما آگاه‌تر از این است که با این جوسازی‌ها و خاطره‌سازی‌ها فریب بخورد اما به هر حال این نوع گفتارها و خاطره‌گویی‌ها، دروغ، خیانت و اهانت به امام (ره)، پاسداران و خانواده معظم شهداست که دستگاه قضایی باید به صورت جدی با آن برخورد کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به ماجرای نامه هاشمی برای رابطه با آمریکا در سال 66 و سکوت حضرت امام در قبال آن اشاره کرد و گفت: این که آقای هاشمی رفسنجانی ادعا می‌کند امام با سکوتش این را تایید کرد، نفهمیده است؛ البته فهمیده است اما اعمال غرض می‌کند. اگر او از سکوت امام چنین برداشتی می‌کرد، به هر نحوی بود همان زمان آن را در بوق می‌کرد.

روحانی درباره نظرسنجی در مورد رابطه با آمریکا اظهار داشت: ملت‌ ما در طول این سی و چند سال همواره با حضور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها نظر خود را اعلام کرده‌اند. راهپیمایی 13 آبان بهترین نظرسنجی در این باره است. البته آقایانی که امروز از نظرسنجی سخن می‌گویند، اگر فردا نظرسنجی صورت بگیرد می‌گویند تقلب شد؛ چراکه نتیجه نظرسنجی به نفع آنان نخواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: شنبه 92/8/4::: ساعت 9:17 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 68
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :343962

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<