سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت (از سپاهیان خرد است) و هوس ضد آن . [امام صادق علیه السلام ـ در بیان سپاهیان خرد و نابخردی ـ]
ارزش نیوز
سایت های حامی کاندیداتوری خاتمی امروز در حالی به صورت هماهنگ ادعا کردند "خاتمی فردا برای گفتگو درباره کاندیداتوری خود درانتخابات ریاست جمهوری دهم با رهبر معظم انقلاب دیدار و در این زمینه طرح موضوع خواهد کرد" که استفاده از این ترفند برای اعلام کاندیداتوری یا عدم اعلام به منظور فرافکنی و فرار از پیامدهای آن، پیش از این نیز سابقه داشته و به عنوان نمونه بنی صدر از این ترفند استفاده کرده بود.

به گزارش رجانیوز، سایت یاری در این زمینه گفتگویی از علی اشراقی نوه امام راحل را منتشر کرد. وی در این گفتگو اظهار داشت: «هیچ دلیلی برای ممانعت مقام رهبری از شرکت آقای خاتمی در انتخابات وجود ندارد. از رهبر بزرگوار انقلاب جز این هم انتظاری نیست.»

بنا بر این گزارش، سایت آفتاب نزدیک به هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی نیز به نقل از حامیان و نزدیکان خاتمی نوشت: اگر در این دیدار، رهبری مخالفت صریح و شفافی با کاندیداتوری خاتمی نداشته باشند، او کاندیداتوری در انتخابات را خواهد پذیرفت و تنها در صورتی از کاندیداتوری منصرف خواهد شد که با نظر صریحی در مخالفت با کاندیداتوری خود در این جلسه مواجه شود.

اما این سایت در ادامه خبر داد: «به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، تمایل محمد خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده کاهش یافته است. برخی منابع خبری با اشاره به جلسه اخیر عبدالله نوری و محمد خاتمی درباب انتخابات از افزایش تردیدهای خاتمی پس از این جلسه خبر داده و حتی ازعبدالله نوری نقل کرده‌اند که در این جلسه، میل خاتمی به کاندیداتوری را ضعیف‌تر از قبل استنباط کرده است.»

با این حال، رسانه ای کردن دیدار خاتمی با رهبر انقلاب در شرایطی انجام می شود که به نظر می رسد وی قصد دارد هزینه هرگونه تصمیم بعدی خود در زمینه پذیرش یا رد کاندیداتوری را از خود سلب و متوجه رهبر انقلاب کند.

این شیوه البته نوعی تقلید از روش بنی صدر در اعلام کاندیداتوری است. وی پیش از شروع فرآیند انتخابات، برای بی میل نشان دادن خود به ریاست جمهوری در جلسات مختلف (به طور خاص و مستند در جلسه شورای انقلاب، در نشستی با اعضاء جامعه روحانیت مبارز و در دیداری با حضرت امام) موضوع تعویق انتخابات تا منظم تر شدن اوضاع کشور و تعیین یک شورای انقلاب مردمی تر! را پیش کشیده بود که البته با مخالفت مواجه شد. جالب تر این که او منافقانه به افکار عمومی وعده داد که پس از دیدار با حضرت امام تصمیم خود را برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام خواهد کرد و به این ترتیب، یک روز در حالی که از منزل امام خارج شده بود به خبرنگاران اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 11:13 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 71
    بازدید دیروز: 55
    کل بازدید :344524

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<