سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشت در دشت هموار می روید و نه در سنگلاخ ؛ همین گونه حکمت در دل [امام کاظم علیه السلام]
ارزش نیوز

  واکنش سخنگوی جامعه روحانیت به هتاکی محتشمی
حمله به آیت‌الله مصباح بخاطر افشای لیبرال‌ها مسبوق به سابقه است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به هتاکی اخیر علی اکبر محتشمی علیه آیت الله مصباح یزدی گفت: کسانی که ادعا می کنند چندین سال در محضر امام(ره) بوده اند، طبیعتاً می بایست بیش از دیگران از اندیشه های امام آگاه باشند و از ایشان درس گرفته باشند.

 حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با رجانیوز، با بیان اینکه به یاد نداریم امام به کسی اینگونه توهین کرده باشند، اظهار داشت: اگر مواضع امام(ره) را درباره افراد مختلف مورد مطالعه قرار دهیم، خواهیم دید که موضع ایشان نسبت به افراد خدوم و دانشمند بسیار نیکو بود.

 وی همچنین تأکید کرد: آیت‌الله مصباح شخصیتی است که عمر خود را صرف خدمت به اسلام و حوزه های علمیه و تربیت طلاب فاضل کرده است و جسارت به چنین شخصیتی شایسته افرادی که مدعی هستند از نزدیکان امام(ره) بوده اند، نیست.

 سالک در ادامه با تأکید بر اینکه محتشمی باید در قبال اتهاماتی که به آیت الله مصباح یزدی نسبت داده در محضر خداوند پاسخگو باشد، تصریح کرد: امیدوارم آقای محتشمی درباره این حرکتی که در پیش گرفته اندیشه کرده و در رویه خود تجدید نظر کند.

 وی با اشاره به تعابیر ارزشمند رهبر انقلاب درخصوص آیت الله مصباح مبنی بر اینکه ایشان خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را جبران می کند، ادامه داد: با دقت در بیانات رهبر انقلاب می توان جهت حرکت آیت الله مصباح را یافت.

 سالک با بیان اینکه اینگونه سخن گفتن باعث خدشه در وحدت میان علما و بزرگان و در نهایت جامعه می شود، یاد آور شد: چقدر خوب بود اگر آقای محتشمی انتقادی هم داشتند، پیش از طرح در مجامع عمومی، حضوراً مباحث خود را عنوان می کردند.

 وی حمله و هجمه علیه آیت الله مصباح را مسبوق به سابقه خواند و افزود: مباحث علمی و منطقی که آیت الله مصباح مطرح می کردند، به خصوص سلسله سخنرانی های ایشان در نماز جمعه که به افشای حرکت لیبرال ها و متحجرین داخلی اختصاص داشت، موجب پریشانی مخالفین ایشان شده بود.

 سالک با اشاره به حرمت شکنی هایی که اخیراً علیه امام(ره) صورت گرفت، ادامه داد: جای تعجب است که این آقایان دربرابر کسانی که اینگونه به امام(ره) توهین کردند، سکوت کردند اما نسبت به شخصیتی که خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب کرده و مورد تایید و محبت ولی فقیه و همه علماست، اینچنین هجمه وحمله می کنند.

 وی در پایان گفت: بنده نمی دانم چه سودی از این کارها می خواهند ببرند اما مرور زمان حقایق را روشن خواهد کرد.

 گفتنی است محتشمی که هفته گذشته به مناسبت ارتحال امام(ره) در حسینیه اعظم اصفهان به دعوت طاهری اصفهانی سخنرانی می کرد با حمله و هتاکی به آیت الله مصباح ادعا کرده بود: فردی مطرح می کند که این جمهوریت که امام از آن دم می زند، بر اساس مقتضیات قبل از انقلاب مطرح شده است و گرنه رأی مردم ملاک نیست و در اسلام جمهوری نداریم، یعنی این آقا که در راس فرقه مصباحیه قرار گرفته است، به دنبال ریشه کن کردن افکار امام است. متأسفانه امروز افرادی که مسائل اولیه اسلام را درک نکرده اند، ایدئولوگ یک جریان تندرو شده اند و هیچ تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد و افرادی که هیچ اهمیتی برای مردم، ملت ایران و جوانانی که به عنوان یک رکن از ارکان انقلاب برای امام مطرح بودند، قائل نیستند، از افکار امام پیروی نمی کنند.

 خبر مرتبط:

 هتاکی کم سابقه محتشمی به آیت الله مصباح: تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد!



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: یکشنبه 87/3/19::: ساعت 9:49 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 95
    بازدید دیروز: 84
    کل بازدید :344073

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<